Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.02.2009 23:59 - За литературните игри
Автор: gantree Категория: Забавление   
Прочетен: 13042 Коментари: 30 Гласове:
0






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ianchefff - Циркът
12.02.2009 10:04
е пълен.
:)
цитирай
2. gantree - мда
12.02.2009 10:45
г-жа Лора Кварц, в целия й блясък.
цитирай
3. darktales - Обаче това предаване "Здр...
12.02.2009 14:13
Обаче това предаване "Здравей България" за няма и месец навлезе в някакви почти мистични измерения на глупостта. Подозирам, че използват гении с IQ над 180 или помощ от окултни сили. Обикновен човешки ум не може да роди такова нещо, дори и по случайност.
цитирай
4. анонимен - TULL
12.02.2009 14:22
Абсолютни идиотщини. По-жълто от това май не може. В същото време по нац. тв, в най-гледаното време дават възхвала на комунистическия терор - "Черните ангели". Все едно е съвсем нормално.
И никой не протестира, никой не казва нищо, все едно нищо не е станало. /Само един протест има в утрешния Анти, който няма да предизвика нищо/
цитирай
5. dagma - gantree
12.02.2009 23:35
За тази забавна двадесетминутна атракция бях чувала само, но едва сега я изгледах. Мисля, че схващам отношението ти. Сигурно и извън конкретния случай, имаш стабилно основание за ирония към Люба Кулезич. Това е цирк - вярно! Търсено сочно зрелище, блудкав кич: сетивата на публиката са почесани и задоволени.
Обаче, зад просташкия примитивизъм стоят все пак теза срещу теза. Та мисълта ми е, че при каквито и да е обстоятелства, агресивната посредственост и самонадеяната пошлост мен лично могат само да ме накарат да се вкопча инстинктивно в противоположната теза. Е, става въпрос за кратковременно забавление, разбира се, но такова, в което Кулезич ми става дори симпатична :)

Tull е прав по-горе за "Черните ангели". Не само че никой не протестира, но и хората сигурно са си го гледали с носталгична наслада.
цитирай
6. gantree - @
13.02.2009 00:41
Привет на всички.

@ darktales
Да, от митичните измерения на интригата и полицейските разпити на Коритаров, до тези на глупостта крачката е била само една. :)


@ Tull
Социализъм и "черни ангели". А който протестира, ще го набият като преди месец, и ще лежи в районното.


@ dagma
Люба Кулезич. Цирковете и зрелищата на Райкова не ме интересуват изобщо. Не ми е интересна. В конкретния случай е права.

Кулезич няма никаква теза, според мен. Има претенция, една огромна претенция, а това е нещо съвсем различно. Не знам дали си й чела писанията като "Лора Кварц" в онзи жълт парцал, явно не си. Ако беше, нямаше да има никакво място за симпатии, сигурен съм. Примерно, "Първанов лепна трипер от ученичка", и други такива.

Има и друго - Кулезич се беше залепила за нас. Олицетворяваше се с нас. Беше главен редактор на вестник "Седем" по онова време. Когато се отлепи, много хора не повярваха на много неща. Сега сигурно вече вярват.

Поздрави.
цитирай
7. darktales - gantree 6.
13.02.2009 08:29
Не митични, а мистични. Митичното е просто хипербола на нещо понятно :)
И аз мисля, че в конкретния случай Райкова беше права. Или поне не можа да се разбере - нито в "Уикенд" преди това, нито в предаването, нито в "Уикенд" след това - в какво е крива. Тези жълти деятели имат непоколебимо убеждение, че известността е нещо като влязла в сила присъда и всеки известен е законна жертва. Развили са някакви гризачески инстинкти къде може да се пипа и къде не. А и винаги имат на разположение ешелона кухи лейки, които се чувстват щастливи ако за тях се говори каквото и да е.

:) А по отношение на инферналното дуо Дачков & Кулезич вие вече може да се чувствате отмъстени. Те са си получили възмездието на предателите, като се има предвид къде и как се подвизават всеки уикенд. Може би още не го разбират, но някой ден ще разберат :)
цитирай
8. animamea - Какъв е тоя ужас? :() :() :() ...
13.02.2009 11:18
Какъв е тоя ужас? :() :() :()

Колкото до филма - социалисти, комунисти, въоще лявото, е винаги едни гърди по-напред в пропагадната. Дори не едни гърди, а бих казал че лявата пропаганда е абсолютен хегемон и с яростната страст сатанизира опонентите. Пропагандните клишета създадени от тях са много устойчиви и примамват не само носталгиците (в случая) а и младите хора. Тези клишета гъделичкат по особено подъл начин естественото чувство за справдливост у хората, желанието за свобода, към авантюрата и приключенията дори.
Иначе мен ме е яд, че не го гледах (не съм го гледал и преди), защото в него играе братовчед ми.
цитирай
9. gantree - @ darktales
13.02.2009 11:27
Да, мистика, а не мит :) прощавай, сигурно съм бил полузаспал късно снощи.
Райкова не е нито крива, нито права; тя е просто една от жертвите на претенцията, гореспоменатата. Във вчерашния брой жертвата е друга, някаква следваща - Росен Петров, със заглавие на авторката как той бил извъртял политическа свирка. Много пасва, както на околния фон заглавия, така и на въпросната претенция на г-жа "Лора". Иначе, връщам се пак на клипчето - защо да говорим за Вас, казва не като "Лора", а като автентичната тя на Райкова, в тези ценни минути нека да говорим за изкуството, за възвишеното, за Самюел Бекет, за театър, алабала, ница :)) и така нататък, ето ти кърпичка :))

За "отмъстени" - не, едва ли. Трябва да си търсил отмъщение, за да се чувстваш така, а си мисля, че голямата част от нас са широки души и гледат по-скоро великодушно на всичките тия весели неща. Угнетяващо е, но само в първите пет минути.

Поздрави.
цитирай
10. gantree - @ animamea
13.02.2009 11:39
А, ужас, ти пък! :))
Аз се съдрах от смях още от първия път :))

Филмът, имаш предвид "Черните ангели", лично за мен е едно доста тъпо пропагандно произведение, което би сработило само в подходяща, в онази среда. Днес не, вече не.

Днес е годишнината му, на убийството на генерал Луков - 13 февруари 1943 вечерта, пред очите на дъщеря му. А дъщерята на единият от убийците му, Иван Буруджиев, днес е част от "интелектуалния елит", преподава политология на децата в СУ, и ни препоръчва политическите си виждания по медиите. Сигурно онзи ден е гледала филма с умиление, и е казвала на децата си "ето, този герой е дядо ви" :))

Ако искаш, ще ти го намеря на диск, има го из нета.
цитирай
11. dagma - ...
13.02.2009 11:56
Ще кажа само, че научих нови и изненадващи неща. Например невероятния факт, че маститата кино- и театрална критичка си е острила перото в "трипери" и "ученички". Впечатленията ми за тази жена са точно от времената на в. "Седем" и може би затова у мен е останал приятен спомен за нея. Чета това, което си писал и се опитвам да вникна и зад него - в онова, което си премълчал. И наистина усещането е малко нещо "угнетяващо". Приех за чиста монета разочарованието, че се отнема от малкото време за нещо по-стойностно, играта на Илка Зафирова, а и всичко останало...
Не разпознах позата, а и винаги съм си била страничен наблюдател, читател, привърженик... и нямам твоите впечатления от първа ръка :)))
Поздрави
цитирай
12. gantree - @ dagma
13.02.2009 12:14
Говорили сме си за това миналата година, тук:
http://gantree.blog.bg/viewpost.php?id=258374
Коментари 7 и 8. Може би не си видяла отговора ми, или линка.

Разочарованието на Кулезич си е искрено, всъщност. Тя е там в качеството си на крехка и ранима душа, изкуство и други такива възвишени работи, а не като г-жа Лора, и е напълно естествено да е възмутена от такова ненадейно приклещване пред камерите на Нова. Това е и най-веселата част от клипчето - неподправеността на момента. :))

Апропо, Дачков леко се е заразил от въпросната двойнственост. Във вчерашния "Уикенд" е публикувал статия със заглавие "Трябваше да изхвърлим Костов", а днес я е препубликувал във вестника си по-различно, по-фино фризирана. Едното за едната аудитория, а другото, с по-хард фризурата - за другата аудитория. Не е глупав той, не :)) знае и две, и двеста.

Поздрави. :))
цитирай
13. dagma - gantree
13.02.2009 12:49
Този палячо и фамозният му професор ли ще изхвърлят Костов?!
Не е глупав, хитрец е даже. А виж навремето какво готино отворено момче беше - симпатяга, демократче, джазменче. Кой да предполага тази метаморфоза.
цитирай
14. gantree - @ dagma
13.02.2009 13:16
Той, той :)) Размишлява, самокритикувайки се, един вид. В ролята е, този път, на интелектуалец, "сгрешил" навремето от идеализъм, та белким някой се върже :))

Преди - да, само с едни много леки условности от чисто лично естество. Сега условностите вече ги няма, но пък и човекът като че ли го няма. Нищо не е останало.
цитирай
15. анонимен - Алеко за dagma
13.02.2009 17:38
Защо спряхте да пишете след "Илюзия вместо живот"?
Нека оставим Райкова vs Кулезич. Простащината е повсеместна и от двете страни.
Барабар с претенциите.
Стойностното е във Вашите писания.
Очаквам ги!
цитирай
16. gantree - @ Алеко
13.02.2009 18:04
Хахах, нахалството ти е наистина изумително :)
цитирай
17. анонимен - Алеко към gantree
13.02.2009 18:57
Искрено, не разбирам в какво се изразява нахалството ми. Ако ми посочиш, тутакси ще се корегирам. Не одобрявам, по-точно-мразя нахалството. Затова и ще се извиня. Към теб и всички твои читатели.
Но, ако е, че съм израззил уважение към dagma в твой блог, лично не го считам за нахалство. Все пак си медиа.
цитирай
18. анонимен - няма ли кой да ги нашляпа?
13.02.2009 19:05
Колко е уместно, човек да стане искрен женомразец.
Колко сполучливо, съвсем до неотдавна, бича в ръката на мъжа е вкарвал в благоприличие самоабравилите се кучки.
Жалко, че няма кой да свърши тази полезна работа сега...
цитирай
19. ianchefff - ?
13.02.2009 19:18
"Трябваше да изхвърлим Костов"??
И после?
А защо?
цитирай
20. dagma - Алеко
13.02.2009 19:50
Много мило ми стана от думите Ви, даже се притесних малко :)
Дано по някаква причина размяната ни на реплики не обижда gantree, тъй като ценя изключително много разсъжденията в този блог. Сигурна съм, че авторът го знае :)
цитирай
21. wonder - Обзеха ме едни РазМислия...
13.02.2009 19:58
Това е много ярък пример за сблъсъка на духовния с материалния свят. Прекрасната Лора Козелич в словесна схватка с всатанената Венета Райкова.
Даам... всяко нещо си има ценност и цена.
цитирай
22. gantree - @ Алеко
13.02.2009 20:36
Е, то е ясно, че не разбираш какво нахалство има в това да се искат обяснения. Ако го разбираше, то със сигурност нямаше да го направиш. Колкото до уважението, което си изразил към нея - не си и помисляй да спекулираш с това. Много малко ми трябва, специално по отношение на теб и на начините ти, по които съм виждал да изразяваш уважението си към влизащите тук, особено ако са момичета. Точка по въпроса, така че не си прави труда.
цитирай
23. gantree - янч
13.02.2009 20:42
Това са риторични въпроси, предполагам.
Знаеш ли и какво още ми направи впечатление във въпросната статия, по-специално в препечатката й в "Уикенд"? Оформена е като своеобразна колонка на човека във вестника, като колонката е озаглавена "Челен сблъсък; Диагнозите на Явор Дачков". Има някакво, поне за мен смущаващо, медицинско звучене. Лекарско такова едно, докторско :))
цитирай
24. gantree - @ dagma
13.02.2009 20:45
Споко, нищо не ме обижда. С него са ни такива отношенията от едно известно време насам, деликатни. Няма нищо свързано с теб.
цитирай
25. анонимен - Алеко за gantree
13.02.2009 20:45
Нека оставим мъжкото самолюбие. Уважението ми към dagma е искрено. И неуважението ми към дамата, която по Матровски защитаваш, е също искрено. Какво лошо има в това?
Единственото лошо е, че го изразявам в твой собствен блог.
Нямам лоши чувства към теб. Чета блога ти. Което, по моите критерий, означава уважение към списващия.

Недей с лошо,
Алеко
Бъди здрав.
цитирай
26. gantree - @ wonder
13.02.2009 20:46
Чела ли си писаниците на Лора Кварц, или отношението ти към г-жата е такова, каквото е, по някакви други причини?
цитирай
27. gantree - @ Алеко 25
13.02.2009 21:01
Алеко, употребяваш думи, чието значение не познаваш. Говориш за уважение, правиш напълно безсмислени демонстрации на почтително отношение и в същото това време караш обекта на уважението ти да ти се обяснява по един или друг начин за неща, които със сигурност са лични. Аз самият по лични причини не съм писал тук от близо два месеца, и нито един от приятелите ми, от хората, които ме уважават, дори онези, които просто влизат и четат, не си позволи да ми зададе такъв въпрос. Знам, че какво друго, ако не уважение, е това?

Онзи случай не го споменавай изобщо. Там ставаше дума за откровена простащина, да кажеш на жена, че е неразположена само защото не си разбрал какво ми е написала. Дали четеш блога ми, това отдавна не ме интересува. Нямаш никакви основания да очакваш добро отношение от мен. Напиши ми още някоя несвързана реплика за мъжки самолюбия, и ще ти е последната тук, заклевам се.

Поздрави.
цитирай
28. анонимен - Алеко за gantree
13.02.2009 21:09
Добре, така да бъде. Ще изтрия блога ти от Favorites. Ще ми липсва, но насила хубост не става. Според мен, трябва да има взаимност между пишещ и четящи. При нас не се е получило. Здраве да е!
Все пак, бъди здрав! Съвсем искрено го пожелавам.
Алеко
цитирай
29. gantree - @ Алеко
13.02.2009 23:34
Благодаря.
цитирай
30. skribezium - gantree,
14.02.2009 15:10
Абсолютни кокошки! Загубиха ми времето да ги гледам, а сигурно и на половината България.
Винаги е така, когато някой реши, че е много велик за света.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3641662
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930