Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2011 14:12 - Нефт, картофи и realpolitik
Автор: gantree Категория: Политика   
Прочетен: 10040 Коментари: 26 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
        Преди два дни Бойко Борисов съвсем ясно си каза какво мисли за атаката, срещу Кадафи. Според него Франция, Великобритания, САЩ, Канада, Италия, Норвегия и Дания искат да завземат либийския петрол. Ройтерс го цитира директно:

"Oil interest behind Libya action";
"The military intervention in Libya is an “adventure” driven by petroleum interests, Bulgarian Prime Minister Boyko Borisov said Monday, explaining Sofia"s caution over its support";
"Petrol and who will exploit Libya"s oil fields are to a great extent the interests behind this operation."
        Според Борисов петролът е причината за атаката срещу Кадафи. Самият Кадафи твърди абсолютно същото - че "кръстоносците" искат да завземат либийския петрол. И Уго Чавес твърди същото, като нашия "десен" премиер. Дори Владимир Путин не посмя да каже това така директно, а се замота в нелепи асоциации с кръстоносните походи от Средновековието.

        По-късно пресцентърът на МС излезе с друга позиция, различна от онова, което Борисов пръсна като заглавия в световните медии. Повечето журналисти у нас веднага коментираха, че Борисов си е променил позицията, което всъщност не е така. Аз никъде не чух от Борисов друга позиция, освен тази една-единствена. Позицията на пресцентъра на МС си е на практика позиция на пресцентъра, и нищо повече. Тя е коренно различна от позицията на Борисов, но това е съвсем друг въпрос. Ясно е едно - че позицията на Борисов е на практика непроменена, и съвпада едно към едно с най-крайните комунистически мантри срещу "капитализма и империализма".

        Най-веселото в цялата тази тъпа българска ситуация за мен е друго. Тази откровена позиция на Борисов непряко се споделя и от един нов, необременен от комунизма, автентичен десен консерватор от стара София и член на ДСБ - Боби Станимиров. В днешният брой на също така единствения автентичен десен жълт парцал има едно пасквилче, озаглавено с крайно претенциозното "Казусът Либия - учебник по realpolitik". В това пасквилче Боби обяснява риълполитиката на тъпаците, пишейки дословно следното:

"    Лозунгът, че свободния свят спасява борещия се за демокрация либийски народ от лудия му диктатор, би трогнал само най-наивните романтици. Малко неща могат да звучат по-неискрено от хуманизма на държавни лидери, които буквално допреди няколко седмици се ръкуваха топло с Кадафи ..."
        И прочие, и прочие нелепици. Нелепото в този коментар е именно противоречието в тая открай време любима левичарска конспиративна теза, което убягва не само на Борисов, ами и на автентичния десен консерватор Боби. Да, точно така е - само допреди няколко седмици западните държави имаха пълен и безпрепятствен достъп до либийския нефт, и само налудничав полет на въображението е да се твърди, че прекратявайки този свой пълен достъп до този нефт с атаката си, искат същото, което вече са имали - валидния само довчера пълен достъп до същия този либийски нефт. Вярно трябва да е само едното - че Франция, Италия и Великобритания досега не са имали осигурен пълен достъп до либийския нефт и сега атакуват, за да си го осигурят, или че тези държави досега са имали пълния достъп до нефта на Либия, но го жертват и атакуват заради нещо съвсем друго, нещо съвсем различно от нефта. Борисов не вижда това противоречие, и затова плещи каквото си му е на душата. Като с картофите, дето трябвало да спрем да ги купуваме, а да си ги садим сами. Но, като гледам какво си мисли и пише по вестниците и автентичната му дясна алтернатива, ми става жалко. Както е тръгнало, през есента твърдо ще се минава в партията на негласуващите.


Тагове:   таг,


Гласувай:
7



1. dantonov - Здравей!
23.03.2011 14:49
Как е - взе ли си вече семе да садиш картифи на балкона!

На Бойко вече му викам Компира. Отива му.

Колкото до петрола - напълно си прав!
Или може би с теб не схващаме - целта е да секне кранчето от Либия. Америка и съюзниците сигурно спретнаха и заметресението в Япония.
Целта е вдигане цената на петрола за да страдат такива като нас!

Пълно малоумие...
цитирай
2. gantree - @ dantonov
23.03.2011 14:58
Здравей.
Не, с картофите няма да получи. Мисля да си взема кокошки, заради яйцата.
Повече ще съм на сметка, отколкото с картофите.

За Либия, просто не е за приказване. Срамна работа.
цитирай
3. mamkamu - Някой трябва да посъветва Бойко да ...
23.03.2011 15:36
Някой трябва да посъветва Бойко да не се изказва на тема "външна политика". То не че и вътрешната трябва да я коментира, ама ние сме му свикнали... Какво искаш от един завършен популист, демагог, лумпен и... С Уго са си лика прилика :)
цитирай
4. gantree - @ mamkamu
23.03.2011 15:47
Да, и вътрешната не бива да коментира. За изцепката му, също от онзи ден, че ако Лукойл затвори за няколко месеца, това щяло да фалира бюджета, Георги Ангелов му е отговорил кратко и ясно с ей това:

http://ikonomika.org/?p=5363
цитирай
5. haralanov - Ще ме изкарат военнолюбец и ястреб но...
23.03.2011 16:10
Всеки един диктатор заслужава военен удар!
цитирай
6. lambo - Искам да попитам само, има ли Кадафи ...
23.03.2011 16:19
Искам да попитам само, има ли Кадафи заем към СБ и МВФ ? Нямаааа ...
Плаща ли Либия лихви на Ротшилдови и сие ? Не плащаааа ...
Мисиите на МВФ и СБ ходят ли в Триполи 2 пъти годишно, както у Софето ? Не ходяяяят ...

Еее .... ЗАТОВА ГИ БОМБАРДИРАТ

За същото Ротшилдови и сие, поръчаха убийствата на Кенеди, Чаушеску, Луканов, Саддам ...

Само гледайте как като го махнат Гадафито, ще инсталират някой демокрадец на негово място,
който ВЕДНАГА ще вземе заем от СБ и MВФ. Срещу жестоки лихви, of course
А либийците, с носталгия ще си спомнят за предишния си стандарт :
Бензин 20 ст./л., вода почти без пари, помощи, заплати от по няколко хиляди долара

Само гледайте ...
цитирай
7. gantree - @ haralanov
23.03.2011 16:23
Ти почвай отново да си поддържаш блога, пък да не ти пука кой какво ще те изкара.
Излез най-сетне от това сковаване. Знам, че е трудно, но също знам и че се излиза.
цитирай
8. gantree - @ Ламбо
23.03.2011 16:30
Само заради неадекватното ти твърдение по повод "Ротшилдови и сие" заслужаваш да те изтрия, но няма да го направя, за да останеш с коментара си като нагледен пример за пълна неадекватност. Чисто икономически погледнато западните страни имат много повече интерес да не нападат Либия, а да оставят Кадафи да се насочи според заплахата си към икономически и търговски отношения с Китай, Индия, Иран и Русия. Направо си представям как Либия си разменя петрол с Иран и Русия, и как Кадафи си държи спечелените петролни рубли в индийски и китайски банки, които да му изплащат огромни суми като лихви за това. :)))
цитирай
9. gantree - @ Екатерина
23.03.2011 20:29
Здравей.
Всичко е много нелепо. И плещенето на глупости, и собственото величаене, и скриването във Фейсбук - в основата и на трите е гордостта, майката на всички грехове.

Позицията на Рон Пол е изумителна.
Този човек, според мен, тепърва ще направи републиканците за смях пред света.

Поздрави.
цитирай
10. darktales - Привет!
24.03.2011 00:00
Много здраво изказване на Борисов. Вече ги плещи така, както вероятно плещи и когато си е сред "наш'те момчета" - след мачлето, с пешкир на шията. Може би най-после всички или почти всички ще разберат, че е глупав. Има хора, които след всяка негова тъпотия започват с едни миризливи разсъждения да доказват, че това не е било тъпотия. Напоследък дори и тези хора не сколасват да му метат след тъпотиите. Това е хубаво.

А може би не е толкова хубаво. Може би населението не възприема последните му тъпотии като такива. И това е възможно. Българинът може и да не гледа много картофи, но успя да си отгледа една Тиква и все още обича да си я гледа.

Колкото до автентичните едни-други, то това не е първият им резонанс с Борисов. Страхувам се, че понякога те приемат realpolitik твърде директно, заради самата нея.
цитирай
11. gantree - @ darktales
24.03.2011 07:07
Здравей.
Знаеш ли кое ми е най-странното - че ББ е в епицентъра на земетресението, а разрушенията са най-видими сред онези, които, както казваш, "приемат realpolitik твърде директно". Ей това не мога да го разбера, колкото и да се опитвам.

Поздрави.
цитирай
12. gantree - @ Серго
24.03.2011 14:35
Здравей, тъпак. :)))

Първо, да ти благодаря за линка, който си пуснал в темата за Рон Пол. Най-сърдечно ти благодаря. Доколкото успявам да разбера графиката, той е на пето място към дата 14 март, което е много по-скорошно от датата 21 февруари в оня линк, на който бях попаднал и съм цитирал.

Второ, квалификациите "левичар-революционер" от страна на защитник на Мубарак като теб, Серьожа, са ми смешни. Въобще не се заблуждавай, че можеш да ме уязвиш по такъв начин.

Трето - анонимният в този блог си ти, а не Екатерина. Критерият за анонимност и неанонимност тук съм аз, а не ти, ако ме разбираш, тъй като блогът е мой, и като влизаш тук, пишеш и коментираш при мен. Освен това, не виждам никъде тя да е упреквала някого в анонимност, за да подскачаш така. Виж, ако искаш, още веднъж коментарът й, номер 9 е. Страхливост е нещо съвсем друго.
цитирай
13. gantree - :)))
24.03.2011 14:47
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

ей сега е нА. веднага или немедленно?

Екатерина

Човекът просто иска да има трите ти имена, снимка, пълно инфо - адреси, телефони, номер на осигуровката. Коя си, и как можеш да бъдеш лично уязвена, това е идеята. Милиционерска му работа :))
цитирай
14. dagma - @gantree
24.03.2011 15:07
Пак старите дежурни обвинения, че всичко е заради петрола. Нищо ново, с изключение на неприятната изненада, че "наши хора" държат исото.
Сред поддръжниците на Кадафи си пропуснал и Фидел Кастро, който пръв обвини САЩ, че искат да крадат либийски нефт, а после щели да поискат и венецуелския. Редичката е в последователност: Кадафи, Кастро, Уго Чавес, Даниел Ортега, ... наш човек.
Петролните компании в Либия и досега са били управлявани от западноевропейци. Те сами са настоявали за възстановяване на дипломатическите отношения на Либия със САЩ. А и не е ли по-изгодно кротко да поддържаш режима на един луд комедиант, вместо да се заемаш със скъпа военна операция? Мисля, че колкото петролни кладенеца бяха "откраднати" в Ирак, толкова ще се вземат и сега. Важното е конспирацията да върви.

Струва ми се, че това за негласуващите не го мислиш сериозно.Да не вземем да изхвърлим и бебето с мръсната вода.


До Екатерина:
Серго не мирясва. Пак нещо се закача с теб. Ако не акаунт във фейсбук, дай му поне имейл адрес :)
цитирай
15. gantree - @ dagma
24.03.2011 15:24
Струва ми се, че това за негласуващите не го мислиш сериозно.Да не вземем да изхвърлим и бебето с мръсната вода.

Здравей.
Да ти кажа честно, проблемът е там, че го мисля, и то много сериозно.
Може би обстоятелствата ще ми помогнат, да го припиша на тях като отговорност, тъй като някъде по времето на изборите през есента, ако са през октомври, най-вероятно ще съм в Германия. На последните избори в София гласувах с недействителна бюлетина, така че да ида с още една крачка по-нататък може и да не ми е толкова трудно. А си мислих много дълго време през последните седмици и за това, че вече двайсет години гласувам без изключение за СДС, след 2005 за ДСБ, без никаква заблуда, без никаква корист и по убеждение, а резултатът става все по-лош и по-лош. Та, това ми е основният проблем - че след всичко това досега се стигна дотук, да ни се подиграва бодигарда на Живков.
цитирай
16. gantree - @ Серго
24.03.2011 16:45
Здравей отново.
Това, че Рон Пол "няма никакви шансове" е добра новина, ако изобщо си разбрал какво съм написал. За мен е добра новина, ако Рон Пол и Мит Ромни "нямат никакви шансове", така че съм напълно съгласен да ме "разобличаваш" с такива новини. Цитирал съм каквото съм намерил, съвсем коректно съм дал и линк, така че дали това ти е смешно или не е, не ме касае.

Статията, за която "говоря", е в постинга за Рон Пол по-назад, линкът към нея е под снимката му. Да, прочети я.

За Екатерина, да твърдиш, че се "страхува", е тъпо. И безполезно.

Тъй като наближаваш опасно границата на търпимостта ми, ще ти кажа за финал, че ако смяташ да продължаваш да се държиш като зеленчук, ще те трия. Прочети внимателно следното и го запомни - още от следващия ти коментар изисквам от теб да започнеш да се държиш УЧТИВО към всички тук без изключение. В противен случай горния ще е последния ти коментар в блога ми.
цитирай
17. gantree - @ Серго
24.03.2011 20:34
Серго, ще ти обясня като за неадекватен, за да ме разбереш. Нямам нито нужда, нито полза да трия когото и да било, включително и теб. След влизането ти тук в темата тонът стана остър и нетърпим, и тази острота и нетърпимост я внасяш ти тук, а не друг. Имаш си твоите причини, мен те не ме касаят, нито те питам за тях. Не съм ругал Огнян в блога му, а дори и да съм, той е достатъчно голям, зрял и самостоятелен човек, за да ми отговори. След като не ми отговаря, значи думите ти не са верни, а и съвсем отделен е въпросът, че всичко това между мен и него изобщо не ти влиза в работата. В разговорите ми с него ти си господин Никой.

Та, да се върна на въпроса. Нямам нито нужда, нито полза да те трия, само че предвид начина, по който ти си решил да се отнасяш към мен, към Екатерина като влизаща и коментираща тук, просто не ми оставяш друга възможност. Затова, за последен път ще ти обърна внимание върху това - изрично изисквам от теб оттук нататък УЧТИВО отношение както към мен, така и към всеки от коментиращите. Ако не знаеш какво значи "учтивост", тогава коментарите ти, в които видя дори капка неучтивост, ще бъдат изтривани. Или влизаш в пътя, или тук няма да има нито един твой коментар. Изборът между двете опции си е само твой. Не си въобразявай, че като реплика на това мое изискване можеш да ми плещиш дали било демократично или не било. За демократичност, иди си на село и говори на мегдана за демократичност. Тук или спазваш добрия тон, като дори заради рецидива ти изисквам изрично учтивост, или просто те няма. Ако не ме разбираш, пробвай пак по досегашния начин, и се сърди после на себе си. Точка по въпроса и не подлежи повече на обсъждане.

... следва
цитирай
18. gantree - @ Серго
24.03.2011 20:35
... продължение


Ако Рон Пол няма шанс, както казваш, и както показва онази графика - това е чудесно, защото Рон Пол е просто едно напикано мушкато, либертарианец като издателя и много добър приятел на Огнян. Мит Ромни може и да ти изглежда "сериозен човек", но той е мормон. Нали знаеш какво значи да си мормон? Ако за теб религиозната принадлежност на Ромни не е проблем, тогава значи вЕрно джапаш из Щатите още с цървулите си от село. Сара Пейлин, за съжаление, сама се дискредитира, особено с тия "мишени" в профила си във Фейсбук. Каквото сам си направиш, никой не може да ти го направи. Това важи и за нея, и за теб тук предвид следващите ти коментари, важи и Огнян с неговата налудничава подкрепа за Мубарак и с виждането му за "третокачествените" хора от Третия свят. Важи и за мен, разбира се, знам го това прекрасно и никога не съм си позволявал лукса да го забравя. Но това е друга тема. Единственото хубаво в цялата грозна картинка е, че Майк Хакъби е водач в момента, ако може да се вярва на графиката от линка ти. Всички останали са компромис.

Статията за Кадафи я няма в нета. Трябва да имаш абонамент, или печатното издание. Ако я имаше, вече щях да съм пуснал линк още в постинга, а не само цитат от нея.
цитирай
19. darktales - 12. gantree
24.03.2011 22:49
Привет отново!
Тези странности сякаш почнаха доста отдавна - когато въпросните хора решиха, че е допустимо и ще бъде за добро да извървят известно количество път заедно с Борисов. Значи, в този момент си антикомунист и т.н., а в един следващ момент влизаш в някаква схема с ББ - при неговото минало, с ДС ветераните около него, с носталгията му по Живков и с "Атака" до лявата му кълка. Къде дават така? Дори и в realpolitik трябва да има някакви рамки. Границата между прагматизъм и безпринципност може понякога да е тънка, но все пак винаги я има.

:)))))) Но я да питам сега нещо по същество. Аз през последните два-три месеца претърпях някаква метаморфоза, която е един вид с обратен знак на твоята, в смисъл че реших вече да гласувам. Освен това мисля да стана - член чак не, но може би симпатизант. Как е работата, дали са останали още пари от продажбата на "Балкан" и едно-друго? Е, ако няма, тогава дето има една дума съм съгласен да работя и само за трюфели :)))))))
цитирай
20. dagma - @gantree
24.03.2011 22:51
Най-тъпото е, че ДСБ си позволяват лукса да изгубят хора като теб. Имам предвид неразумно пропуснат шанс да те привлекат активно в двигателния механизъм; не говоря за гласоподаване.
Ако мислиш, че лаская - забрави. Откровена съм.
цитирай
21. kniazandrey1 - gantree,
24.03.2011 22:54
ако ти и тези като теб, които след 2005г без никаква заблуда, без никаква корист и по убеждение сме гласували за ДСБ, спрем да гласуваме, резултатът ще е наистина много лош.
цитирай
22. gantree - @
24.03.2011 23:54
@ darktales
Здравей. Не бих нарекъл "странност" една непублична политическа договорка между лидери на партии в ЕНП, която впоследствие не е спазена от едната страна именно защото е била непублична. Като се предовериш и те излъжат, виновен за това (или странен) не си ти, а лъжеца. Проблемът за влизането в тази "схема" не е вътрешен, а външен проблем. Вътрешният, ако изобщо има такъв, е в игнорирането на публичността и в пренебрегването на мнението на поддръжниците, които в такива случаи се превръщат в обикновена масовка.

Метаморфозата ти е знакова :))) в смисъл, че аз ще пропусна, а ти ще заемеш опразненото място.
Пари и трюфели няма :))



@ dagma
Бях достатъчно активен, доколкото позволяват правилата. Знам, че не се ласкаем. Няма никаква драма в това. И смисъл няма, казвам го само за себе си. Драмата е в едни съвсем други неща, например, в глупостите, изприказвани "решително" от Атанасов през изминалата седмица, за това как ДСБ София ще си оттегли подкрепата, ако Фандъкова само отложи, а не отмени презонирането. Е, тя го отмени, и той остана с пръст в устата, но така става с великите столични лидери, които си планират политиката съобразно въображаемите действия или бездействия на другите. Сега трябва да се търси друг, може би по-скандален и по-сгоден случай за "решително" политическо действие на Атанасов, който я дошъл до изборите, я не. И какво правим всички ние, докато той се учи на принципа "проба-грешка" - седим си мирно и си мълчим, излегнати по гръб в очакване на поредната му еднолична "проба-грешка". Еднолична, защото онова негово "решително" изявление в никакъв случай не беше колективен продукт.


@ kniazandrey1
Каквото съм казал, то си важи само за мен и си е само моя отговорност. И няма драма, както вече споменах. Освен това, преди 2005 има един три пъти по-дълъг период, който също е достатъчно важен за мен, за да го пропускам.
цитирай
23. gantree - @ Серго
25.03.2011 20:14
Предупредих те. Нищо няма да постигнеш по тоя начин, уверявам те.
цитирай
24. raylight - Гантрий,
25.03.2011 20:50
за да си негласуващ, трябва СК и ГЕРБ да са на едно ниво, а СК са по - добри от ГЕРБ. Недоволството ти, че СК не са толкова добри, колкото биха могли е ирелевантно към задачата за подобряване на управлението
цитирай
25. gantree - @ raylight
25.03.2011 21:13
Повтаряш същата грешка, сравнявайки несравними неща.
От теб такава грешка бих приел, и бихме говорили за това, но не мога да приема такова елементарно ниво и от ръководството. Ще ти дам и един страничен пример - на 29-ти от 19:00 часа моята организация има организирана среща с вече номинираните "кандидати за общински съветници". И това е при положение, че никой от нас не е обсъждал никакви номинации досега. Те просто си падат от небето, и вече имаме дори организирана среща с тях, на която сигурно ще научим, че са номинирани и от нас, като организация. Същото беше и при подкрепата на Фандъкова през есента на 2009-а, от която се чудим как да се отървем в момента. Ако си въобразяваш, че с мултиплициране на еднолични решения някакво управление на каквото и да било ще се подобри - много се заблуждаваш.

Всъщност, няма смисъл от спорове по тия въпроси. Тия неща ги знаеш и ги виждаш и ти, щом ти харесват, аз нямам нищо против. Голям човек си, да си жив и здрав, нямаме спорове или дългове за уреждане. С мнението си не ангажирам никой, а просто го обявявам. В крайна сметка какво сега, аз не мога и да си обявя и несъгласието с тия неща, то така ще вземе да се получи.

Поздрави.
цитирай
26. gantree - @ анонимен 30
25.03.2011 21:29
Тодоре, нищо жалко не виждам. Да, не ми е лесно да пиша за тия неща, но жалко в това не виждам. Казвал съм това и в разговори, пиша го и в блога, и наистина не виждам нищо жалко в това. Не съм се обърнал, да се занимавам с пропаганда в медии, за да ми говориш така. Мога много лесно да го направя, но чак тогава ще е жалко, защото чак тогава ще мина границата. А сега не минавам никаква граница, нямам и намерение за това, и е напълно излишно да преувеличаваш стореното.

Принципът, в който вярваш, в него има нещо леко сбъркано, ако си обърнал внимание - или добро, или нищо, като за мъртвец. Препоръчвам ти повече откритост, повече откровеност, вместо този принцип. Когато не си съгласен с нещо, никой няма полза от това да го премълчиш. Когато не си съгласен с нещо, сядаш си на задника, мислиш за проблема и го описваш аргументирано. Ако си сгрешил, тогава ще дойде някой, който ще ти каже "ето тука бъркаш". Ти в момента не правиш такова нещо, а пишеш общи приказки, за вдигане на телефони и други такива. Отдавна мина времето, в което ще вдигна телефона на човек, който натвори толкова много глупости. Дори нещо повече - затварям телефона си на такива хора. Не могат да ми бъдат съмишленици хора, които разсъждават едно към едно с такива Борисов за Либия, с такива като Божидар Димитров за шибания народ, с такива като Първанов за "нашите" и "ваши", "добри" и "лоши" доносници. Ето, с теб само виж за какво се разминахме навремето, когато пишеше за коалиция между нас и АТАКА. Днес би ли написал такова нещо? Съмнявам се, но вече се разминахме, и няма как всичко да се върне обратно.

Поздрави.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3642349
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930