Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2010 15:10 - Проблемът на европейците (2)
Автор: gantree Категория: Политика   
Прочетен: 3414 Коментари: 5 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
        В миналият ми коментар едно от основните оспорвания беше по въпроса дали т.нар. "Европа на гражданите" ще тури кръст на нациите, и най-вече на монархиите, оцелели след Първата и Втората световни войни. Според мен да, и една от големите стъпки в тази посока беше избирането на т.нар. "президент на ЕС". Не е заради "вдигането на телефона", когато от САЩ позвънят; това обяснение е наивно.

        По-късно, в разговора, се сетих за една от основните случки, които ме наведоха в тази посока. Тук е добре да отговоря и на Анима Меа - не, не разглеждам това като добро в противовес на зло. Не знам дали ще бъде добро. Ако се направи добре, ще бъде добро; ако не се направи добре, няма да бъде добро. Проблемът на "Европа на нациите" се съдържа в самия въпрос, а "кои са ценностите на ЕС" лично за мен е въпрос от втори и дори трети ред. В това, че съм републиканец по убеждение, не виждам нищо крайно. В крайна сметка, не съм се докарал чак до анархията, както ми беше споменал по друг повод :)

        Та, тази основна случка, за която се сетих, беше словесната атака срещу Ромпой от страна на британския евродепутат Найджъл Фарадж. Този човек е политик от една партия, за която почти нищо не съм чувал, но много коментатори определят като крайнодясна - "Независимата партия на Великобритания", така й било името. На 24 февруари тази година в медиите плъзна новината за това, как Найджъл Фарадж "нападнал" прясно избрания президент на ЕС, белгиецът Херман ван Ромпой. Повече инфо по въпроса, например, тук

        Основните "нападки" на този британец са от рода на "Вие имате харизмата на мокър парцал", или "Никога не съм чувал за Вас. Никой в Европа никога не е чувал за Вас". И още:

"Усещам обаче, че Вие сте компетентен и опасен. Това ли е европейската демокрация? Изглежда Вие изпитвате ненавист към самата концепция за съществуване на националните държави. Може би това е така, защото идвате от Белгия, която до голяма степен е не-държава".
        На което Жозеф Доул (ЕНП) отговорил, че "Великобритания може да напусне ЕС, щом не й харесва в него". По-късно, на трети март 2010 година, Найджъл Фарадж е глобен заради нападките си срещу Ромпой с три хиляди евро, на което той отвърнал, че "свободата на словото в Брюксел е много скъпа" и решил да обжалва глобата. Не знам дали е успял да си спести тези три хиляди евро, но сега, при търсенето на повече инфо за него, научих, че два месеца и половина по-късно, на шести май 2010 година, по време на тогавашната предизборна кампания във Великобритания, самолетът му се е разбил при излитане. Фарадж се е отървал сравнително леко от този инцидент, с някакви счупени ребра или нещо подобно. Дай Боже никога повече да не му се случват никакви инциденти, защото в противен случай теориите на конспирациите светкавично ще се появят.

        С горният пример искам да кажа само едно - че реакцията на този британски националист показва, че и той също като мен възприема избирането на президент на ЕС като "началото на края" за нациите и монархиите в Европа. Дали това е добро - да, за републикане
ц като мен това би било добро.


Тагове:   таг,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nicodima - Ха-ха!
08.10.2010 19:56
Все пак дали няма някакъв пръст в катастрофата на Фарадж : )))?

цитирай
2. gantree - :)))
08.10.2010 20:01
Ето, така започват теориите на конспирацията - първо с един "пръст", а после - и цялата ръка :))
цитирай
3. creese - :)
09.10.2010 03:38
Фарадж е готин. И може да е националист, крайнодесен и т.н., но за едно е прав - няма такава свобода на словото, за която те глобяват 3000 евро.
цитирай
4. haralanov - Здрасти,Ган!
09.10.2010 09:54
Аз съм твърдо ЗА Европа на гражданите!Не виждам в това никаква опасност нациите да загинат или размият,както мнозина апокалиптично предполагат.В края на краищата,съществува и следната логика.Европа на нациите винаги ще предполага някакъв егоизъм и недоволство.В това,че някоя нация е била облагоделствувана за сметка на друга.То и в момента има такива брожения.Европа на гражданите предполага съвсем друга философия в правенето на обща европейска политика.Може и да си е моя заблуда но така мисля...
цитирай
5. mamkamu - +
11.10.2010 18:06
Ние с теб няма да видим края на нациите в Европа докато сме живи :) :(

Според мен, изчезването на монархиите няма нищо общо с това. Виж, ако живеехме през 18 век и преди това, да.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3639657
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930