Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2010 12:30 - За логиката и националистите
Автор: gantree Категория: Политика   
Прочетен: 33313 Коментари: 74 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
        Запътвам се към финала на коментарите ми относно циганските емиграции и депортации. Установих едно - че тези, които мислят като мен, са много малко, но това изобщо не ми попречи, и дори ми помогна да си затвърдя мнението по въпроса. Оставям чисто човешката страна на този въпрос, защото тя не е по силите на всеки, и за финал много ми се ще да се хвана за "желязната логика", от която противниците на циганите и привържениците на тяхното дикриминационно депортиране си мислят, че са водени.

        Тези хора - българските привърженици на Саркози - най-общо казано се определят като "националисти". Казано на шега, като "защитници на българщината", каквото и да означава това последното. Те мислят, че Саркози постъпва правилно, след като излавя циганите, ориентиран единствено от етническия им произход и непоносимата миризма в катуните им, дава им по триста евро и ги натоварва на самолети в посока България и Румъния. Тоест, връща ни ги обратно, а българските националисти одобряват това негово действие и го защитават. По пътя на "желязната логика" обаче именно българските националисти трябва да са категорични противници на депортациите, и да организират ежедневни протести пред френското посолство срещу връщането на циганите обратно у нас. Защото, като "защитници на българщината", не може да не осъзнават, че един от най-ефикасните и същевременно цивилизовани начини България да се отърве от циганското си население е като им се позволи и дори бъдат поощрени да емигрират във Франция. За тази високо-патриотична цел българските националисти могат, например, да излязат с една гражданска петиция пред парламента, и да поискат следните поощрителни мерки, които съвсем на първо четене ми хрумват:

        1. Приоритетно записване на колкото се може повече цигани в ускорени езикови курсове по френски език, като за целта дори може да бъдат използвани европейските средства по програмата "Аз мога".

        2. Организирано заминаване на цели цигански махали в посока Франция, като за благовидност и осуетяване на протести от френска страна могат да бъдат използвани всички видове организирани туристически маршрути - до Ривиерата, до Айфеловата кула и други.

        3. На всеки депортиран от Франция циганин с платени триста евро от френското правителство да се дадат двойно повече от държавния бюджет - шестстотин евро, от които половината при заминаване обратно за Франция, а другата половина - срещу представяне на документ за самоличност в българското посолство в Париж.
          Накратко, до това логиката трябва да доведе българските националисти. Те обаче одобрително си мълчат, докато и последния циганин от Франция бъде депортиран обратно у нас, вместо да протестират, както това вчера направиха румънците. Това за мен означава, че у националистите изобщо не може да се говори за каквото и да било мислене, логика или защита на българския интерес. Днес научих, че румънският президент е дошъл на спешно посещение в София, при българския президент. Нищо чудно Траян Бъсеску, предвид масовата добронамереност към френските депортации, да поиска от нас да приемем и техните цигани, срещу връщането на които румънците протестират.

        С горното полу- нашега, полу- насериозно приключвам темата поне до 29-ти септември.


Тагове:   таг,


Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nicodima - Ган,
23.09.2010 12:57
никой няма да интегрира циганите. Ако някой го направи, където и да е по света, ще го номинират за Нобелова премия за мир. Всъщност би трябвало да я дадат на генерал Франко посмъртно и тези, които познават историята на Испания, ще се сетят защо. Той никого не е депортирал, просто ги е асимилирал с работа и образование.
Днес прочетох, че доста косовски цигани са били тихомълком депортирани и от Германия, но в пресата не се вдигна шум.
цитирай
2. gantree - @ nicodima
23.09.2010 13:04
А какво мислиш за поощрителните ми мерки? Не са ли фенски?
Аз много си ги харесвам. Към втора точка, от лекомислие, пропуснах да спомена Лувъра.
цитирай
3. nicodima - Имам лични причини да не се насочват към Франция : )))...
23.09.2010 13:10
Защото синът ми ще ги носи на гърба си един ден : (...

Иначе какво пречи и Статуята на свободата да видят : )... И операта в Сидни : )...
цитирай
4. vmir - Много странна логика вадиш.
23.09.2010 13:35
Да беше се сетил поне, че нарушени права се защитават, ако потърпевшия държи на тях, и поиска защита. Освен това, когато се явяваш нечий спасител, коректността изисква да му платиш масрафа, заради неплащането на който го гонят. Останалото е подстрекателство, или търсене под вола теле. По добре кажи, че Европа гони циганите заради кожите им, отколкото да говориш за логика, когато собствената ти издиша по всички направления.
цитирай
5. gantree - @ vmir
23.09.2010 13:46
Ти националист ли си?
Какво ще кажеш за поощрителните ми мерки?
цитирай
6. vmir - 5. gantree,
23.09.2010 14:17
gantree написа:
Ти националист ли си?
Какво ще кажеш за поощрителните ми мерки?


Нито съм членувал в националистически организации, нито се смятам за националист, нито одобрявам скинарчетата. Освен това, приел съм, че след 20 години "цветнокожите" в България ще са повече от белокожите, и повече ме интересува да приемат идеята за закон и ред, отколкото да си играя на "вижте ме какъв съм пръв демократ и умник".

Смятам, че си много далеч от проблема, за да предлагаш дори на майтап прекратяването на 1000 - годишна игра на жмичка с поощрителните си мерки.
цитирай
7. gantree - @ vmir
23.09.2010 14:25
Разбира се, че съм много далеч от проблема. Ти също си много далеч от този проблем, но аз не коментирам твоята отдалеченост от него с такова настървение, с каквото ти от няколко дни насам коментираш моята.

С две думи, аз, тъй като "съм далеч от проблема", трябва да постъпя по два начина според теб.
1) Да приема твоята позиция ЗА депортирането им обратно в България, или
2) Да взема да си млъкна, за да не те безпокоя с коментар, противоположен на твоето мнение.

Така разбирам цялото ти усърдие тук още от 16 септември насам.
Бъркам ли, и ако да - къде?
цитирай
8. darktales - 4. vmir
23.09.2010 14:52
vmir написа:
...нарушени права се защитават, ако потърпевшия държи на тях, и поиска защита

Това не е вярно. Ама изобщо не е вярно. Направо е съвсем невярно. И то не само задето си лишил горкия потърпевш от пълния член, който му се полага по закон.
цитирай
9. gantree - @ darktales
23.09.2010 14:58
Здравей.
Вярно е, щом vmir казва, че е така.
Каквото каже той, това е вярното и правилното.

Май, като те гледам, и ти си много далеч от проблема :)))
цитирай
10. vmir - 7. gantree,
23.09.2010 15:03
gantree написа:
Разбира се, че съм много далеч от проблема. Ти също си много далеч от този проблем, но аз не коментирам твоята отдалеченост от него с такова настървение, с каквото ти от няколко дни насам коментираш моята.

С две думи, аз, тъй като "съм далеч от проблема", трябва да постъпя по два начина според теб.
1) Да приема твоята позиция ЗА депортирането им обратно в България, или
2) Да взема да си млъкна, за да не те безпокоя с коментар, противоположен на твоето мнение.

Така разбирам цялото ти усърдие тук още от 16 септември насам.
Бъркам ли, и ако да - къде?


Абстрактната ти оценка за отдалеченост от проблема, при мен има съвсем конкретни измерения, като резултати от почти ежедневни цигански набези и дръзки грабежи, с последствията от които трябва да се справяме с колегите ми ежедневно и да претупваме задачи, за изпълнението на които са ни откраднали машините. Откъде накъде ще защитавам престъпници, които ме тормозят ежедневно? Нима не си даваш сметка, че “защитата” на правата им за тях не означава друго, освен да крадат и грабят още по-безнаказано? Ако пък по твоята “логика” трябва да чакам да се изселят, за да ми се реши проблемът, трябва да съм ужасно скаран с аритметиката, да залагам на такива явни нелепици.
цитирай
11. vmir - 8. darktales,
23.09.2010 15:11
darktales написа:
vmir написа:
...нарушени права се защитават, ако потърпевшия държи на тях, и поиска защита

Това не е вярно. Ама изобщо не е вярно. Направо е съвсем невярно. И то не само задето си лишил горкия потърпевш от пълния член, който му се полага по закон.


Нима ходиш да лекуваш болните си насила, защото имат право на здравеопазване? Да ти пратя ли такъв болен да го вземеш под крилото си и да го излекуваш, за ми докажеш, че "изобщо не е вярно", че човек трябва първо сам да приеме правата си като такива? Айде стига преливане от пусто в празно.
цитирай
12. darktales - 9. gantree
23.09.2010 15:18
Здрасти :))))
Така е, далеч съм. Отначало мислех да мрънкам, докато не проумях логиката на алфа-самеца на републиката: Циганите може да са български граждани колкото сме и всички останали, ама дайте сега да оставим това настрани, за да ни пуснат най-после да станем европейска държава толкова, колкото е и Франция.
Какво да кажа аз при такваз логика? Мога само да свалям шапка. Направо всичко свалям:)))))
Вярно, разни там румънци комай и сега се смятат за европейска държава толкова, колкото е и Франция, ама к'во да ги правиш, цигани. Те мангалите все го дават на голямо.
цитирай
13. gantree - @ vmir
23.09.2010 15:19
Ти си невероятно глупав човек, vmir.
Опитвам се всячески да избегна конфликт с теб, още от разговора ни тук
http://gantree.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/09/16/priiatelstvo-no-na-kakva-cena-2.606450
но ти с нищо не ми помагаш. Дори напротив, учтивостта ми още повече те настървява в желанието да ми наложиш мнението си.

Ако някой те граби и те краде, иди в полицията. Ако полицията не ти свърши работа, наеми си частна охрана за съответните машини. Още един съвет - застраховай си тъпите машини срещу кражба, вандализъм и каквото е още там в съответния пакет. По-добре вземи да ги свършиш всичките тия неща, вместо да ме тормозиш вече цяла седмица. Ако искаш, мога да ти помогна специално за застраховката, при това напълно безплатно, но само при едно условие - да ме оставиш на мира. Имаш две възможности - или да приемеш предложението ми, или да го отхвърлиш. Ако го приемеш, ще поговорим за застраховката и ме оставяш на мира, съгласно уговорката. Ако го отхвърлиш, ще стане сложно. Ще се наложи да се караме много.

Надявам се да приемеш.
цитирай
14. gantree - @ darktales
23.09.2010 15:23
darktales написа:
Здрасти :))))
Така е, далеч съм. Отначало мислех да мрънкам, докато не проумях логиката на алфа-самеца на републиката: Циганите може да са български граждани колкото сме и всички останали, ама дайте сега да оставим това настрани, за да ни пуснат най-после да станем европейска държава толкова, колкото е и Франция.
Какво да кажа аз при такваз логика? Мога само да свалям шапка.

А пък мен точно тази алфа-логика ме разприказва :))
Така ме разприказва, че цяла седмица вече ме държи. Дори с един таксиметров шофьор се разправях вчера.
Луда работа.
цитирай
15. darktales - 11. vmir
23.09.2010 15:31
Ами представи си, понякога се налага да ги лекувам и насила. Моите болни много често са в такова състояние, че ако чакам първо да осъзнаят и предявят правата си, ще изгубят всички шансове занапред да осъзнаят каквото и да е.

В нашата държава много трудно ще намериш човек, който да знае всичките си права и как конкретно се осъществяват те.
цитирай
16. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
23.09.2010 15:42
Виж, аз също одобрявам мерките на Саркози, не ми харесва, че ги връщат отново в Бг, но беше време някой да вземе по твърди мерки по циганският проблем. Разрушаването на гетата е една добра стъпка, за съжаление надали има смисъл в дългосрочен план. Пък и опита за интеграция, както е доказано, доникъде не води.
Предлагам обаче да им подарим един континент, за да основат собствена държава, в южното полукълбо има един свободен...
цитирай
17. vmir - 13. gantree,
23.09.2010 16:07
gantree написа:
Ти си невероятно глупав човек, vmir.
Опитвам се всячески да избегна конфликт с теб, още от разговора ни тук
http://gantree.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/09/16/priiatelstvo-no-na-kakva-cena-2.606450
но ти с нищо не ми помагаш. Дори напротив, учтивостта ми още повече те настървява в желанието да ми наложиш мнението си.

Ако някой те граби и те краде, иди в полицията. Ако полицията не ти свърши работа, наеми си частна охрана за съответните машини. Още един съвет - застраховай си тъпите машини срещу кражба, вандализъм и каквото е още там в съответния пакет. По-добре вземи да ги свършиш всичките тия неща, вместо да ме тормозиш вече цяла седмица. Ако искаш, мога да ти помогна специално за застраховката, при това напълно безплатно, но само при едно условие - да ме оставиш на мира. Имаш две възможности - или да приемеш предложението ми, или да го отхвърлиш. Ако го приемеш, ще поговорим за застраховката и ме оставяш на мира, съгласно уговорката. Ако го отхвърлиш, ще стане сложно. Ще се наложи да се караме много.

Надявам се да приемеш.


При наличие на толкова много мозък и възможности от твоя страна, предлагам ти да дойдеш в работата ми и да те представя на директора си като човекът, който ще ни реши проблемите с циганите, а успееш ли, веднага те чакат 30 други фирми още в двора и около 25 фирми малко по-встрани, цял готов пазар на застрахователни услуги има тук, който ще те наеме на момента след като откраднатото на едно място бъде обезщетено.

Разбирам, че си падаш по приказките, не по делата, но за всеки случай се надявам да приемеш поне за пред блога.
цитирай
18. armorica - Няма да искат своя държава
23.09.2010 16:11
По повод един от по-горните коментари - циганинът е свикнал държавата да го издържа, все едно е нейно домашно животинче. А в една държава някой трябва да работи, за да плаща данъци. Защото от данъците в България идва издръжката на българските цигани. Кой да работи в циганската държава, като циганинът иска да упражнява само една професия - "безработен", а циганката и още една - "многодетна самотна майка". Въобще циганите са на принципа "вие, другите, съществувате, за да произвеждате; ние, циганите, съществуваме, за да ядем произведеното от другите".
цитирай
19. vmir - 15. darktales,
23.09.2010 16:15
darktales написа:
Ами представи си, понякога се налага да ги лекувам и насила. Моите болни много често са в такова състояние, че ако чакам първо да осъзнаят и предявят правата си, ще изгубят всички шансове занапред да осъзнаят каквото и да е.

В нашата държава много трудно ще намериш човек, който да знае всичките си права и как конкретно се осъществяват те.


А случвало ли ти се е да се занимаваш с декларации за съгласие или несъгласие на лекувания или роднините му с определен вид лечение?
цитирай
20. анонимен - АБЕ ,АВТОРА.....
23.09.2010 16:33
ЗАЩО, НЕПРЕМЕННО ГИ НАСОЧВАТЕ КЪМ ФРАНЦИЯ??
ЗАЩО НЕ ГИ НАСОЧИТЕ КЪМ РУСИЯ....КЪДЕТО ИМА НЕОБЯТНИ И НЕЗАСЕЛЕНИ ТЕРИТОРИИ И СТРАШНО МНОГО ПОЛЕ ЗА ЛИЧНА И ТУДОВА ИЗЯВА!
В СИБИР ,НАПРИМЕР ИМА ЧИСТ ВЪЗДУХ, ЗА МЛАДИТЕ РОМЧЕТА И ДЪРВЕН МАТЕРИАЛ ЗА БЕЗПЛАТНИ ЖИЛИЩА!!!
ИЗУЧАВАНЕТО НА РУСКИ ЕЗИК , ЕКЪДЕ-КЪДЕ ПО-ЕВТИНО ОТ СКЪПИТЕ УЧИТЕЛИ ПО ФРЕНСКИ!!!
ПЪК И ТЕ СИ ГО ЗНАЯТ ОТ МОРЕТО.....В СИБИР, САМО ЩЕ ГО ДОУСЪВЪРШЕНСТВАТ И ЩЕ ЗАЗДРАВЯТ РУСКАТА РАСА!
ЦИГАНИН ОТ СТУД ...НЕ СЕ БОИ----ОСОБЕННО ,АКО ИМА КОЙ ДА МУ ПЛАЩА ТОКА И ПАРНОТО!
А В РУСИЯ....ГАЗ И ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ,БОЛ!
ТАМ, НАЛИ КОМУНИЗМА БЕШЕ ВЕЧЕ ПОБЕДИЛ........!???
....ИЛИ НЕЩО БЪРКАМ!!!!???!
цитирай
21. darktales - 14. gantree
23.09.2010 16:34
gantree написа:
Дори с един таксиметров шофьор се разправях вчера.

Това и аз го правя понякога, това е хубаво, работа с масите:)))) Ама тук в нета повечето са прекалено умни като за мен.

Но ако трябва сериозно - просто наистина не мога да убедя никого, ако сам не го е разбрал досега, че спазването на принципите не винаги прави нещата по-лесни, по-прости и дори по-хубави, поне не веднага и не за всички. Това беше грешка, разбира се, защото един глас повече в полза на принципите е по-добре от един глас по-малко. Но чак сега я отчитам, като видях колко упорито поддържаш и дълбаеш темата, ден след ден, въпреки всичко.
цитирай
22. darktales - vmir
23.09.2010 16:51
vmir написа:
А случвало ли ти се е да се занимаваш с декларации за съгласие или несъгласие на лекувания или роднините му с определен вид лечение?

Да, всеки ден. Но някои болни постъпват в състояние, в което не могат да преценят смисъла на постъпките и решенията си, и също така близките им не са там в момента. Освен това, когато човек подпише декларация, че е съгласен да постъпи за болнично лечение, и ако става дума за държавно-общинска болница, при сегашната система това не означава, че ще получи най-доброто и най-пълно възможно лечение, а означава, че ще получи това, което позволява НЗОК. Както и да е, това е друга тема.

Правата на хората съществуват независимо от това дали хората ги осъзнават и настояват за тях. Един човек може да не е възразил срещу нарушаване на правата му сега, но може да потърси отговорност за това нарушаване, след като събитието вече е приключило.
цитирай
23. анонимен - Ти манго ли си??? Сериозно питам.
23.09.2010 16:58
Ти манго ли си??? Сериозно питам.
цитирай
24. vmir - 22. darktales,
23.09.2010 17:40
darktales написа:
vmir написа:
А случвало ли ти се е да се занимаваш с декларации за съгласие или несъгласие на лекувания или роднините му с определен вид лечение?

Да, всеки ден. Но някои болни постъпват в състояние, в което не могат да преценят смисъла на постъпките и решенията си, и също така близките им не са там в момента. Освен това, когато човек подпише декларация, че е съгласен да постъпи за болнично лечение, и ако става дума за държавно-общинска болница, при сегашната система това не означава, че ще получи най-доброто и най-пълно възможно лечение, а означава, че ще получи това, което позволява НЗОК. Както и да е, това е друга тема.

Правата на хората съществуват независимо от това дали хората ги осъзнават и настояват за тях. Един човек може да не е възразил срещу нарушаване на правата му сега, но може да потърси отговорност за това нарушаване, след като събитието вече е приключило.


Така е, май вече нямаме спор. Нека не бъркаме правата на човека и гражданина, за превръщане на които в закон французите са пролели буквално реки от собствената си кръв с цел ограничаване на посегателствата върху индивида, и смешния плач за същите права, на хора, които дори не искат да чуят за тях. Все едно да се бия за правото на евреите да работят в събота, и това е най-безобидния пример, да не разправям за някои от циганите какво означава понятието “права”, защото пред очите ми са нахлували в коли да плашат с ножове хората, че не заобикалят достатъчно отдалеч мангалчетата, когато си карат велосипедите не по празния тротоар, а по претовареното автомобилно платно.


цитирай
25. mamkamu - Ти пък търсиш логика. . . Оптимис...
23.09.2010 17:42
Ти пък търсиш логика... Оптимист!

Въпросът тук е да може да се направи разлика м-у спазването на неотменни права и циганския проблем, който наистина си съществува и все повече ще се задълбочава. Решаването на проблемите не може и не трябва да става за сметка на нарушаването на човешките права.

Интересен ми е опита на протестантските мисионери, които реално успяха да преобърнат светогледа на известна част цигани, макар и малка. Поне до степен, търпима за останалата част от обществото де. БПЦ има много да се поучава от тях.

Само да не почнеш сега да ми пишеш за еретици и секти. По-добре циганин сектант, отколкото циганин крадец :)
цитирай
26. darktales - 24. vmir
23.09.2010 17:59
Как да нямаме спор, vmir? Как да стане? Според мен, ако циганите са български граждани, значи имат всички права на такива. Ти пък твърдиш, че не е така, понеже някои-много-повечето цигани си нямат понятие какви точно са тези права. Къде е казано, че трябва да си знаеш правата, за да ги притежаваш?
цитирай
27. vmir - 26. darktales,
23.09.2010 18:37
darktales написа:
Как да нямаме спор, vmir? Как да стане? Според мен, ако циганите са български граждани, значи имат всички права на такива. Ти пък твърдиш, че не е така, понеже някои-много-повечето цигани си нямат понятие какви точно са тези права. Къде е казано, че трябва да си знаеш правата, за да ги притежаваш?


Моля те, не ми приписвай твърдения, които са ми чужди. Не съм оспорвал ничие притежание. Казвам, че притежанието е едно, а ползването му – въпрос на свободна воля. Когато се “бориш” за правата на някого, който не се нуждае от тези права, ти принизяваш правата като норма и закон, защото ги натрапваш, където няма да бъдат спазвани, но със сигурност ще бъдат нарушавани. Нима желаем законите ни да бъдат на практика като врата в поле? Насила не можеш да дадеш, насила можеш единствено да вземеш.
цитирай
28. анонимен - Абстрактната ти оценка за отд...
23.09.2010 18:51
vmir написа:

Абстрактната ти оценка за отдалеченост от проблема, при мен има съвсем конкретни измерения, като резултати от почти ежедневни цигански набези и дръзки грабежи, с последствията от които трябва да се справяме с колегите ми ежедневно и да претупваме задачи, за изпълнението на които са ни откраднали машините. Откъде накъде ще защитавам престъпници, които ме тормозят ежедневно? Нима не си даваш сметка, че “защитата” на правата им за тях не означава друго, освен да крадат и грабят още по-безнаказано? Ако пък по твоята “логика” трябва да чакам да се изселят, за да ми се реши проблемът, трябва да съм ужасно скаран с аритметиката, да залагам на такива явни нелепици.


абе говорим за гонене на хора с БЪЛГАРСКИ паспорти от Франция, къде е връзката с това, което пишеш? Става дума за твоите права, че един ден и ти ще висиш на опашка пред някое посолство за виза. сега ще ми кажеш, сигурно, че нямаш пари и така и така не можеш да ходиш в чужбина - като интервюираните на 9ти септември от онова cherveno село в Ковачевския район

абе много отдалечен народ...

Екатерина

цитирай
29. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
23.09.2010 18:52
E да, циганинът се води български гражданин и би трябвало да има съответните права.
Обаче, щом те загърбват съответните задължения, следователно трябва да им се отнемат съответните права.
Просто е.
цитирай
30. darktales - @
23.09.2010 19:03
vmir написа:
Когато се “бориш” за правата на някого, който не се нуждае от тези права, ти принизяваш правата като норма и закон, защото ги натрапваш, където няма да бъдат спазвани, но със сигурност ще бъдат нарушавани

От кои точно права не се нуждаят циганите? Имат ли циганите с български паспорт правата на български граждани, или нямат?

voinyt - SAMOTNIQT_VOIN написа:
Обаче, щом те загърбват съответните задължения, следователно трябва да им се отнемат съответните права

И на кои задължения кои права съответстват, та да ги отнемем?
цитирай
31. velichka84 - циганите са си цигани, винаги са ...
23.09.2010 19:30
циганите са си цигани, винаги са били и ще бъдат. ние може да не можем да ги разберем, но за тях този начин на живот си е нормален. Проблемът е,че пречат не могат да се самоизхранват без престъпления, което за тях пак си е нормално. Според мен може да се промени нещо само с образование. Защо да ги пращаме в чужбина, когато в родината липсва работна ръка? Ако съумеем да вкараме децата им в училище и даже 30% да завършат, пак е нещо.
цитирай
32. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
23.09.2010 19:50
Я да видим...задължение да си изкарваш честно хляба, например. Задължение да не си в тежест на обществото...Защото това си е задъжение... Задължението да си плащаш сетките, данъците и прочие...има много от сорта, няма смисъл да изброявам до безкрайност...
Величке, аз нямам нужда да ги разбирам, аз искам да си живеят живота, без да тежат на врата на другите.
цитирай
33. анонимен - Защо никой не каза че този блок за ...
23.09.2010 20:19
Защо никой не каза че този блок за който се говори е бил в окаяно състояние когато циганите се самонастаняват, незнам дали е имал дори някога канализаци, и понеже не е ставал за живеене никой не се е интересувал - и циганите са се самонастанили, е някои след това са си купили апартаменти за 1500лева щото са ги имали тези пари а отреди това са били на нисък наем... Но така.. Защо всички лъжат.. Че са им бил дадени нови.. Новички апартаменти?? Кой?? Нормален го вярва това?? Но сега на дневен ред е РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ - както си беше при Тодор Живков ВЪЗРОДИТЕЛНИЯТ ПРОЦЕС... Сега искат да ни ЗАМАЯТ ГЛАВАТА ОТНОВО... Защо ли???
цитирай
34. gantree - @
23.09.2010 20:21
Извинявам се на всички, че следобяд се наложи да изляза от разговора.

@ darktales 21
Здравей. Аз съм успявал. Не че това ми е основния мотив по отношение на упоритостта, но съм сигурен от личен опит, че има смисъл и полза.

@ анонимен 23
Ти си манго. :)

@ mamkamu 25
Не, не търся никаква логика. Опонентите ми по този въпрос непрекъснато твърдят, че се опират на нея, което се оказва невярно. Циганският въпрос няма накъде повече да се задълбочава, стигнато е дъното, и от вътрешен е на път да се превърне и във външен проблем за България, независимо от тодорживковското снишаване на Борисов. Иначе си прав - не може да се решава за сметка на правата.

Какво толкова ти е интересен "опита" на протестантските мисионери? Какво си мислиш, че са успели? Това са митове, които от няколко години насам се разпространяват, и в които няма нищо лошо по същество. Имаше дори една книга, издадена под формата на "проучване" от една жена, доколкото си спомням, и описаното в нея беше доста скромничко. За БПЦ, какво имаме ние да се поучаваме от протестантите, не разбирам. Явно и ти не знаеш, защото иначе щеше с удоволствие да си го написал.

@ voinyt 29 и 32
Циганите не се "водят" български граждани, те СА такива.
Като говориш за задължения, успоредно свързани с правата, посочи ми къде в Конституцията ни са записани въпросните неспазени от циганите задължения.

@ velichka84, коментар 31
Здравейте. Почти съм съгласен с Вас.
цитирай
35. vmir - 28. анонимен,
23.09.2010 20:34
анонимен написа:


абе говорим за гонене на хора с БЪЛГАРСКИ паспорти от Франция, къде е връзката с това, което пишеш? Става дума за твоите права, че един ден и ти ще висиш на опашка пред някое посолство за виза. сега ще ми кажеш, сигурно, че нямаш пари и така и така не можеш да ходиш в чужбина - като интервюираните на 9ти септември от онова cherveno село в Ковачевския район

абе много отдалечен народ...

Екатерина



Паспортът е лицето на една националност. Аз лично предпочитам в чужбина да съм очакван с нетърпение, да имам какво да занеса или да кажа там, вместо да разчитам, че паспорта ще ме предпази като щит от неприязънта и недоверието към нелицеприятните изяви на сънародниците ми там. Последната надежда всъщност е много наивна и направо жалка, като се има предвид с изявите на какви групи хора вече се натоварва “неприкосновеността” която очакваме от националния си легитимационен документ. Който си въобразява, че груповите му права ще бъдат защитени чрез защитата на криминогенни групи, си прави сметката без кръчмаря, защото такава солидарност е възможно най-лошия атестат за всеки, който иска да се придвижва безпрепятствено не със собственото си лице и дела, а чрез гратисен режим за хора, които предизвикват проблеми и напрежение. Няма държава, която да приеме такава “логика” на “правото” да идват пришълци да ги тормозят, крадят, просят и насилват, и това ще консолидира и накара другите да затруднят достъпът на всички ни до страните си по всички възможни начини, без да намират за необходимо да ни дават каквито и да било обяснения, плюйте домакините че не търпят циганите ни, и очаквайте опашки по посолствата им, това е неизбежно.

цитирай
36. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
23.09.2010 20:36
Ха, чее за теб всичко опира само до конституцията ли?
Ами къде в нея пише, че циганите имат право на повече помощи от обикновените българи? Къде пише, че имат право на високи майчински и то за всяко дете /примерно/? Нека не изброявам повече, няма смисъл, сам схващаш какво искам да кажа, но като че се правиш на сляп и се хващаш за буквата.
цитирай
37. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
23.09.2010 20:38
Ан33 нека да не вадим измислени доказателства. Блока, когато са се нанесли циганите и бил напълно функционален, тока и водата ги спират след това за неплатени сметки.
Кой нормален го вярвал това? Че и в София, преди около 8 години беше мисля, построиха и им подариха чисто нови, красиви сгради. Потърси някъде къде бяха /аз не си спомням вече/ и иди ги виж, пак ще си говорим после.
цитирай
38. анонимен - Никой не може да ме убеди че циганите ...
23.09.2010 20:40
Никой не може да ме убеди че циганите - лошите цигани, че са повече от 5000 в България... Защо не показват свестните цигани?? които със властност са десет пъти повече от лошите.. Но политиката сега е такава..
цитирай
39. gantree - @ voinyt
23.09.2010 20:42
voinyt написа:
Ха, чее за теб всичко опира само до конституцията ли?
Ами къде в нея пише, че циганите имат право на повече помощи от обикновените българи? Къде пише, че имат право на високи майчински и то за всяко дете /примерно/?

Ти явно не обичаш да четеш. Аз ти зададох конкретен въпрос - къде в Конституцията ни са записани въпросните неспазени от циганите задължения.

А така или иначе, тъй като заговорихме за неспазени задължения, известно ли ти е, че над 1.7 млн души не си плащат здравните осигуровки? Те, според теб, всичките ли са цигани?
цитирай
40. dagma - @gantree
23.09.2010 20:44
Като го гледам, Саркози е доста хитро и самовлюбено човече. Не ми се вярва да гони циганите на стада понеже изведнъж е разбрал че миришат, крадат и не спазват законите. Решил е, че това е добър ход за печелене на популярност, не знам, може във Франция да му излязат верни сметките.
Начинът му на действие обезсмисля мерките, които предлагаш. Добре, връщаш ги обратно изкъпани и попристегнати, но много скоро ще посрещаме на летището всички цигани по-високи от г-н президента и всички циганки по-хубави от Карла :)
цитирай
41. анонимен - Воин ти си лъжец!! Информирай се! Да ...
23.09.2010 20:48
Воин ти си лъжец!! Информирай се! Да построиха някоя друга къща в София. И това ли ти е доказателството? Смях!!! Слушай истината. Никой няма да настани такива бедняци в корупцокрация България.
цитирай
42. gantree - @ vmir
23.09.2010 20:50
vmir написа:
... Няма държава, която да приеме такава “логика” на “правото” да идват пришълци да ги тормозят, крадят, просят и насилват, и това ще консолидира и накара другите да затруднят достъпът на всички ни до страните си по всички възможни начини ...

Търпението ми е много голямо, но не е безгранично.
Нито един от депортираните цигани не е депортиран по обвинение в извършено престъпление на френска територия. Кой дава на престъпник триста евро и самолетен билет в обратната посока? Ако продължаваш да злоупотребяваш със свободата на мнение, която имаш тук, ще се принудя да те изключа от разговорите в блога ми.
Приеми това като последно предупреждение.
цитирай
43. gantree - @ dagma
23.09.2010 20:52
Здравей :))
Не, поощрителните ми мерки са просто прекрасни :))
цитирай
44. анонимен - Националист
24.09.2010 00:31
Прав си. И аз останах изненадан от това, че някои хора одобриха експулирането на ромите от Франция обратно в България и Румъния. Според мен трябва да насърчаваме ромите да правят именно това, за което са създадени - да номадстват из света, а не да се концентрират в едни региони.
цитирай
45. анонимен - Smyrt za mangustite i tehnite an...
24.09.2010 06:58
Smyrt za mangustite i tehnite analni adepti....
цитирай
46. анонимен - Да се отнема Българското гражданство на антисоциалнодействуващите
24.09.2010 07:40
Господин Гантрий, Вие някога да сте чували думичката наследство. Как искате да промените хилядолетно ДНК с един век обучение. Нима Вашите деца не носят наследството от дедите, родителите Ви, от Вас самият. Докато политиката се меси и се опитва да промени биологията, винаги ще има оправдаване на престъпления. Не става въпрос само за циганите. Става въпрос за всички хора. Наследството си е наследство. До девето кояно, както казват старите хора. Бедата е в това, че явлението лоша генетична наследственост е масова при циганите. Има цигански родове, където такава наследственост няма. Те съвестно си изпълняватсоциално обществените си задължения. Та тези цигански родове странят и не искат да имат нищо общо с криминализирания контингет от цигани. Винаги трябва да разглеждаме тоя въпрос конкретно. Да отделим чистото от мръсното. Срещал съм цигани, които се стремят наистина да образоват децата, които не са повече от две, максиме три. Но съгласете се, че по-голямата част от тях немогат да се променят. Циганин можеда стане всеки човек, ако му отнемат всички средсва за да живее. На много от тези цигани, техните деди в миналото са били нормални граждани. Защото Българската държава, не само турците е насилствала своята мощ върху собствените си граждани. Историците са длъжници, че прикриват жестоките истини. о се отнася за национализма, наистина има много погрешна представа за него. Има сливане на понятията ационализъм и националшовинизъм. Това се среща при Атакистите, при Скинарите. Но стига сме философствували. Циганския въпрос се ршава радикално, а не с прикриване на истината, както го правят нашите политици. Неможе и не трябва да се толерира в никакъв случай група от обществото, която застава срещу самото общество. Който системно нарушава законноста в това общество, му се отнема гражданството и държавата се освобождава от грижите си за него. Свободен е да отиде където си иска, стига да го приемат. Може и групово отнемане на гражданството. Обезправения е вече уязвим навсякъде
цитирай
47. 0rth0d0x - Ха ха ха...
24.09.2010 09:48
Никога не съм си представял, че ще харесам твоя идея, но тези три предложения ги одобрявам на 100% :)
Полу на сериозно...:)))
цитирай
48. kass - gantree
24.09.2010 10:29
Според мен защитата на правата на ромите не е въпрос на защита правата на човека, а въпрос на това да се отървем от тях. Всеки който възнегодува срещу мерките на Франция, включително и аз, е с надеждата, че далеч по-развитите от нас страни, с далеч по-голям опит в интегрирането на различни етноси и далеч по-големите ресурси да го постигнат, ще се справят с този етнос... С мерките си Франция признава невъзможността за интеграция на тези хора...
цитирай
49. gantree - @
24.09.2010 11:30
@ kass
Здравей.
За много неща те харесвам като начин на мислене, но това:
kass написа:
Според мен защитата на правата на ромите не е въпрос на защита правата на човека ...

директно те дисквалифицира като човек, с когото бих искал да разговарям по този въпрос. По някакви други въпроси няма проблем, но не и по темата тук. Такова директно отричане на човешката им природа просто ми запушва устата, и не мога да отговоря по никакъв начин.

Поздрави.

@ 0rth0d0x
Не се притеснявай. Тези три предложения са мои дотолкова, доколкото съм ги предположил от гледна точка на националистите. И тъй като аз самият не съм националист, излиза, че не си харесал "моя идея".

@ анонимен 20
По-горе видях, че съм пропуснал да отговоря на анонимен 20, за което се извинявам.
анонимен 20 написа:
ЗАЩО, НЕПРЕМЕННО ГИ НАСОЧВАТЕ КЪМ ФРАНЦИЯ??
ЗАЩО НЕ ГИ НАСОЧИТЕ КЪМ РУСИЯ....КЪДЕТО ИМА НЕОБЯТНИ И НЕЗАСЕЛЕНИ ТЕРИТОРИИ И СТРАШНО МНОГО ПОЛЕ ЗА ЛИЧНА И ТУДОВА ИЗЯВА!

Здравейте. Не ги насочвам аз, те сами се насочват към Франция, а не към Русия. Това със сигурност показва, че дори и най-простия циганин по силата на обикновения си човешки инстинкт знае, че да отиде в Русия е равнозначно на самоубийство както за него, така и за катуна му. В това няма нито франкофония, нито пък русофобия, а най-обикновен човешки инстинкт, който по естествен път движи краката им на северозапад, вместо на североизток.

@ samvoin
Извинявай, но коментарът ти беше прекалено много изпълнен с неща, които тук са недопустими - "свиня", "пачавра" и прочие. Мери си приказките, когато коментираш тук.
цитирай
50. 0rth0d0x - @gantree
24.09.2010 11:42
Не знам какъв си, но имаш потенциал с тези "твои идеи". :)
И обожавам сарказма, особено в елегантните му форми, въпреки че не си допадаме особено с теб.
Поздрави и хубав уикенд!
цитирай
51. kass - gantree
24.09.2010 11:52
защо? не си ли стигнал до този извод? Колко хора смятат, че те са Българи заслужаващи уважение, аз не познавам нито един и ако ти си такъв значи си първия, който познавам :)... Но на въпрса за свободното придвижване и правата аз лично смятам, че ако изискват от нас като страна членка на ЕС да се отнасяме с тях като свои граждани, да полагаме усилия за интегрирането им, то екстрадирането им е неоснователно, ако обаче имат специално отношение към този етнос, то трябва да преосмислят претенциите си към нас за мерките със справянето ни с този етнос. Определено смятам, че Европа налага двоен стандарт по отношение на емигрантите и че е много лесно да се дават съвети стига да не са им в територията. Нямам нищо против ромите да се върнат у нас или да останат във Франция, но Европа трябва да има ясна позиция и конкретни мерки за справянето с проблема, защото проблема вече е европейски а не само българо-румънски...
цитирай
52. gantree - @ 0rth0d0x
24.09.2010 11:56
Хахах, потенциал значи, благодаря. Няма що :))
Сарказмът е нещо принципно лошо, своеобразна демонстрация на безсилие. Да, понякога е един добър вариант в зависимост от конкретната ситуация, но не виждам защо може да бъде обожаван.
цитирай
53. samvoin - Престани да лъжеш, че въпросните ...
24.09.2010 12:02
Престани да лъжеш, че въпросните организации които визираш и имат подобни позиции, са български и националистически.
Знаем твоята злонамереност към българският национализъм и как гледаш да го очерниш, като го приписваш на себеподобните си, но моя блог пък цели точно обратното - да изчисти неговото име и когато народа дозрее, да създадем с общи усилия нещо истински българско, неподправено и националистическо, която даобяви тотална война до смазването и изкореняването на псевдонационализма - поръчан от нашите врагове за да ни спре нас!
цитирай
54. 0rth0d0x - @gantree
24.09.2010 12:02
Защото преди всичко е вид хумор а той сам по себе си е нещо чудесно.:)
И не зависи от никакви конкретни ситуации.
Иначе си прав, понякога е лошо - особено, когато самият сарказъм е придружен с кофти чувства (и т'ва си личи като прекалено напляскан грим върху нечия изкривена от злоба мутра).
Както и да е, карай-днес е петък!!! :)
цитирай
55. gantree - @ kass
24.09.2010 12:09
kass написа:
защо? не си ли стигнал до този извод? Колко хора смятат, че те са Българи заслужаващи уважение, аз не познавам нито един и ако ти си такъв значи си първия, който познавам :)...

Не, не съм стигнал до този извод, и дай Боже никога да не падна чак дотам. Мисля, че е безпредметно да ти отговарям, че да, те са хора като нас. Сега, уважението е нещо много повече, и не мога да кажа, че като цяло ги уважавам. На части, в отделни случаи е друго. В такива случаи има цигани, които уважавам. Не са много, като ги прехвърлям мислено са не повече от пръстите на ръцете ми.

Не мисля, че съм "първият", както казваш. Чак толкова зле не сме.
цитирай
56. gantree - @ samvoin
24.09.2010 12:11
samvoin написа:
Престани да лъжеш, че въпросните организации които визираш и имат подобни позиции, са български и националистически.
Знаем твоята злонамереност към българският национализъм и как гледаш да го очерниш, ...

Добре, само се успокой.
цитирай
57. kass - gantree
24.09.2010 13:18
Добре де, ще го кажа по друг начин - една страна или нарушава правата на човека или не. В случая става дума за нарушаване правата на определена етническа група, поради определени причини, не е просто ей така, това поставя въпросната група в графа "проблемни" и тези проблеми не са само на територията на Франция, а в цяла Европа включително и у нас. Когато отнесем въпроса до "правата на човека" го поставяме на грешната плоскост и решенията съответно на грешна основа, ако поставим въпроса обаче на правилната плоскост "етническата група и проблемите с нея" решенията ще бъдат конкретно свързани с конкретния проблем и не само във Франция, и не само у нас, а нввсякъде по света. Не ти ли е чудно например, че Америка осъди Франция за политиката с ромите, а самата тя има резервати за индианците??? При това положение не се ли замисляш къде свършва въпроса с правата на човека като принцип и започва въпроса с проблемите на дадена етническа група и съвместимостта й с останалите???
цитирай
58. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
24.09.2010 13:50
Гентрее все си мисля, че самонастаняването и самоволното застрояване на чужд терен, било то и с кашонени бараки, замърсяване на терена и етц се води за престъпление дори и според българското законодателство.
Между другото Саркози още в началото беше казал /ако не се лъжа/- хора със собствено жилище, живеещи на квартира или с работа никой няма ги закача...Защо тогава, аджеба, съде български и румънски цигани изпонавръщаха?
цитирай
59. gantree - @ kass
24.09.2010 13:56
Здравей.
Ще го кажа и аз по друг начин - нарушаването на техните права поставя не само едната група (циганите) в графата "проблемни", а поставя и втората група (французите) в графата "проблемни". Зарежи я цяла Европа, защото може и да има и в други страни единични случаи на депортиране, но във Франция това става масово и със специално разпореждане.

За "грешната плоскост" не си права, според мен. Според теб може и да си, нямам проблем с това. Проблемността на циганите, или на която и да било друга група не може да се решава с прегазване на правата им. Това само ксенофобите никога няма да го разберат.

Индианските резервати в Америка, руските разселвания в Кавказ или бантустаните в Африка, честно казано, изобщо не ме интересуват в момента. Не виждам никаква полезност с вмъкването им като пример в разговора. В момента ме интересува единствено фактът, че българите като цяло одобряват масовото прегазване на права и самоволните решения на тяхната полиция и изпълнителна власт без съдебна санкция. За да ме разбереш еднозначно, ще ти кажа, че по същият начин бих реагирал и ако българската полиция и правителство без съдебна санкция една утрин внезапно реши да прочисти и депортира всички китайци като "проблемна общност" от софийския Чайнатаун в кварталите "Надежда", "Свобода", "Илиенци" и "Връбница". Е, сигурно и тогава ще се намери някой гламав скинар да ме нахока с аргумента, че Китай, примерно, не е страна-членка на ЕС, но по същество евентуалното прегазване на техните права ще е същото.

Поздрави.
цитирай
60. gantree - @ voinyt
24.09.2010 14:02
voinyt написа:
Гентрее все си мисля, че самонастаняването и самоволното застрояване на чужд терен, било то и с кашонени бараки, замърсяване на терена и етц се води за престъпление дори и според българското законодателство.
Между другото Саркози още в началото беше казал /ако не се лъжа/- хора със собствено жилище, живеещи на квартира или с работа никой няма ги закача...Защо тогава, аджеба, съде български и румънски цигани изпонавръщаха?

Да, напълно съм съгласен, така е. Само че в такива случаи се отива в съда, а не по камионетките и на летището.

Не знам дали това го е казал Саркози, но знам, че е депортирал и хора в Лион, които първоначално са били предупредени с протоколи от полицията, обърнали са се веднага към съда и съдът е постановил, че правителството няма право да ги екстрадира. Вероятно именно заради такива случаи полицията е прибегнала до подписване на декларации за доброволно съгласие и плащане на съответните суми от триста евро за възрастен и сто за дете.
цитирай
61. kass - gantree
24.09.2010 14:26
Ок, кое изконно човешко право им е нарушено??? Според теб това изселване и геноцид ли е??? Имат ли документ за постоянно пребиваване въпросните изселени???? Документ за работа??? Обяснение за пребиваването им там??? Или просто им е харесало там и са решили там да си живеят вече???
Гантрии, никой не отрича, че са хора, че имат право да пътуват и работят където поискат, но има правила които те не спазват, какво трябва да направи светът да ги остави да правят каквото си щат ли??? Много е благородно да се защитават правата на човек, независимо от неговия цвят, етническа принадлежност, образование, религия и прочие и аз съм с две ръце "ЗА", но ако ние не умеем да разбираме пролема и просто осъждаме без да осъзнаваме мотивите за каквито и да било действия на който и да било, тогава няма никакъв смисъл от правила, закони, изисквания и прочие, нали всеки има право да прави каквото си поиска и където си поиска...
Не става въпрос за скинарство, нито пък за това че ромите са ни единствения проблем, става въпрос единствено за правилата и тяхното спазване... Аз също не одобрявам връщането на ромите и действията на Франция, но това не означава, че смятам че нечии права са нарушени, при положение, че същите системно са нарушавали правилата... Ако подобна политика имаше към всички българи и румънци независимо дали работят или не в съответната страна, тогава щях много да съм съгласна с теб и действително смятам, че конкретната етническа група и нейния начин на живот трябва да се разгледа отделно и намери решение...
цитирай
62. gantree - @ kass
24.09.2010 14:38
kass написа:
Ок, кое изконно човешко право им е нарушено??? Според теб това изселване и геноцид ли е??? Имат ли документ за постоянно пребиваване въпросните изселени???? Документ за работа??? Обяснение за пребиваването им там??? Или просто им е харесало там и са решили там да си живеят вече???...

Само защото те харесвам, разговорът ни продължава.
Ето, в отговор на въпросите ти:

... Правото на пребиваване, първоначално валидно само за работниците, вече е делегирано и на неактивното население, а прецедентното право гарантира, че се премахват всички предпоставки за дискриминация ...


Обърни специално внимание в цитата - "... и на неактивното население".
И още:
... Правото на пребиваване и цялостното прилагане на неговите изисквания ще стане от датата на присъединяването на Република България към ЕС.


Повече инфо тук:
http://www.europe.bg/htmls/page.php?category=124
цитирай
63. kass - и аз защото те харесвам :)
24.09.2010 15:18
Експулсираните от Франция роми са в по-голямата си част румънски и български имигранти. Откакто тези две страни влязоха в ЕС на 1 януари 2007 г., те станаха европейски граждани. А в Европейския съюз "свободното придвижване на работещите е основно право", пише френският вестник, цитиран от БТА.

Въпреки това "за преходен период от максимум седем години" гражданите на новите страни членки може да се срещнат с временни ограничения за работа в друга страна", припомня ежедневникът.

Франция и още девет страни членки (Германия, Белгия, Италия, Люксембург, Холандия, Дания, Ирландия, Великобритания и Австрия) налагат такива ограничения за трудовия си пазар. Румъния и България ще влязат в Шенгенското пространство за свободно придвижване през март 2011 г. Държавният секретар по европейските въпроси Пиер Льолуш обаче спомена, че е възможно това да стане на по-късна дата ако Букурещ и София не постигнат по-добра интеграция на ромската си общност, отбелязва "Фигаро".

Днес румънските и българските граждани може да влизат на френска територия без специални формалности и да останат ТРИ МЕСЕЦА без да е нужно да упражняват някаква дейност. Те може да бъдат експулсирани преди изтичането на тримесечния срок ако нарушават обществения ред или се счете, че са "неразумно голям товар за системата на социални помощи". След изтичане на тримесечния срок те вече трябва да имат работа, да следват или да докажат достатъчни доходи, както и да плащат осигуровки.

цялата статия:
http://www.ideyazabulgaria.org/index.php?option=com_content&view=article&id=2349:-9800-&catid=15:senzacionno&Itemid=96
цитирай
64. gantree - @ kass
24.09.2010 15:25
Не само на работещите, а и на "на неактивното население", както по-горе ти цитирах.
Освен това, кой решава във Франция дали някой е нарушил обществения ред, било чрез просрочие на престоя или по друг начин - полицията или съда? Или може би еднолично Саркози, главния съдия на републиката? Къде са съдебните решения, които постановяват законността на френските депортации? Няма ги. Толкова ли ти е трудно да разбереш какъв е проблема, който французите създадоха с този прецедент?
цитирай
65. анонимен - Хора престанете да се карате да се и ...
24.09.2010 15:44
Хора престанете да се карате да се и нагрубявате.Това няма да доведе до нищо добро.Престанете да се делите на тези от по-долно нанагорнище и онез от горното нанадолнище и да си въобразявате,че някои друг е виновен за собствените ни проблеми.Тия са виновни, ония са ни виновни - ами ние не сме ли си виновни.Къде сме ние в цялата тази ситуация?Какво сме направили ние за да стигнат нещата до тук?Или какво не сме направили?Насочете погледа към себе си и помислете какъв е вашият личен дял в цялата тази история в съвременнен вариянт.И тия и ония всички сме в горното нанадолнище повече или по-малко.А защо сме там - всеки има принос макар да не го съзнава.
цитирай
66. gantree - :))
24.09.2010 16:10
Анонимните са виновни.
За всичко.
цитирай
67. kass - gantree
24.09.2010 16:34
Кой решава във Франция е проблем на Франция, ако някой се чувства засегнат може да предяви съдебен иск за нарушаването на правата му. Работата е там обаче, че срещу 300 евро нашите събратя са се качили на самолета доброволно и след време са се върнали пак там, от където са ги изгонили без да си търсят правата по съдебен ред, нещо като "рефреш" на тримесечието. Да не говорим, че нямат социални осигуровки и платени здравни в собствената си страна и отиват там като паднали от Марс с очакването да се смилят над тях и да им дадат помощи, без да са допринесли и с едно евро за здравната и осигурителната система в която и да е страна членка на ЕС. Кой ще плаща за здравето им, за делата срещу тях, за издръжката им? Цял живот неактивни, навсякъде... ок, хора са, какво да ги правим, не можем да ги изтрепем, но някой трябва да ги интегрира все пак поне малко. Безумно ни се видя предложението който няма платени здравни да няма паспорт и е абсурдно наистина, но за свободното предвижване в Европа се иска здравна осигуровка, така както за да напуснеш страната с кола се иска зелена карта на колата иначе какво правим ако стане катастрофа примерно??? Това е, правила му е майката и или ще се научим, или ще има предпазни клаузи, преходни периоди, а шенген ще видим през крив макарон...И единственото заради което водя този дебат с теб е, че одобрявам тези мерки, макар и малко груби защото смятам, че не бива да се толерира неспазването на правилата под никакъв "хуманен" мотив...
цитирай
68. darktales - Мъка...
24.09.2010 16:48
Мъка...
цитирай
69. gantree - @ kass
24.09.2010 16:55
Каквото и да кажа, ще е безсмислено. Отказвам се.
Предпочитам да се съсредоточа върху феномена как така при толкова дива омраза срещу циганите и турците, в България циганско-турската чалга е толкова масова, широко разпространена и предпочитана музика.
Поздрави, и приятна вечер.
цитирай
70. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
24.09.2010 18:27
Гетрее мъка ми е, ама това последното и аз не мога да си го обясня.
цитирай
71. анонимен - Vasil Pone@
25.09.2010 22:31
“Виновността” на цели общности и групи от хора е удобно оправдание на управляващите за липсата на управление. Последната явно не е само булгаристанска.

А когато за множеството кражби обвиняваме “циганите” като цяло, а не родната полиция (дето си има химн и ни пази, ха, ха), значи си заслужаваме управляващите дето НЕ управляват (щото нямат желание за това!)!!!

И понеже сме си гаднички, се радваме на всяка репресия над по-простите (по-мръсни, по-глупави...) и си мислим, че сме нещо много велико, щото сме чисти, умни, чистокръвни (!!!!) и си знаем правата.

Пълно е с фарисеи в тая държава, митарите са кът!
Поздравления за Ган!


За настроение:
http://www.youtube.com/watch?v=V1C7yt3O6X0&feature=related

един виртуозен европеец - акордеонист от Бургтеатър – Виена, стопроцентов софийски циганин!
цитирай
72. gantree - @ Васил Поне
25.09.2010 23:00
Здрасти :))
Радвам се, че си наминал.
цитирай
73. анонимен - http://www. youtube. com/...
27.09.2010 19:14
анонимен написа:


http://www.youtube.com/watch?v=V1C7yt3O6X0&feature=related

един виртуозен европеец - акордеонист от Бургтеатър – Виена, стопроцентов софийски циганин!


много благодаря, Василе* - колекционирам циганска музика, но това е нещо ново за мен. много добро!

* позволявам си да се обшрна на "ти" понеже се познаваме от години, макар и по интернето :)

Екатерина
цитирай
74. анонимен - @ Васил Поне
27.09.2010 19:18
абе стори ми се лек повеѝ от Галиано, докато слушах линка, коѝто си дал, но реших, че ми се счува и че си въобразявам. ама не - http://www.youtube.com/watch?v=oGbIxnE_w6c&feature=related

това беше разкошно откритие! още веднъж ти благодаря, Василе!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3641819
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930