Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2010 15:10 - Едно старо интервю с новия политически съветник на Бойко Борисов
Автор: gantree Категория: Политика   
Прочетен: 5488 Коментари: 10 Гласове:
3



image
Господин Парамов, какво ви накара да напишете писмото до комисията по досиетата?

Смятам, че трябва да има равнопоставеност ...
Според мен това не е правилно, тъй като наред с унижаването на личността то е съпроводено с дълбоки човешки преживявания.
...

В самото писмо твърдите, че сте бил въвлечен в нещо много гнусно и подло. Така ли е?
 Не, в шпионажа нещата са ясни. Информацията трябва да бъде добита навреме, в срок и също да бъде предадена навреме и в срок, за да се вземе разумното и ползотворно решение за държавата.

Но в същото време вие разказвате как вместо да учите в университета, сте бил обучаван да шпионирате.
Казах изрично, че като първи по успех в СУ "Св. Климент Охридски" имах теоретичната възможност да кандидатствам и да уча в московския университет "Ломоносов", но вместо това избрах второто си призвание - да работя за каузата на службите в държавата.

Ще разкажете ли как точно бяхте вербуван?
- Това са много елементи - проектиране, самодоказване, включване и т.н. Това са въпроси, които са част от самата работа. Разкриването на приомите на част от самата работа, при условие че са подписани особен вид декларации, не бива да се разкрива, докато няма съответното разрешение от държавния орган. В момента на мен държавата не ми разрешава да разкрия това, защото в крайна сметка аз съм се съгласил да работя при определени условия и съм изпълнявал стриктно поставените ми задачи. Условието е било да пазя пълна тайна. Тази пълна тайна аз съм я гарантирал досега, държавата обаче след този списък се отказа от пазенето на тайната. И аз допълнително питам сега комисията дали е възможно също да преодолея своя ангажимент към декларацията, която съм подписал.

На каква възраст бяхте, когато ви вербуваха?
Колкото и да ви е странно, започнах да сътруднича на 19 години, ненавършени. Тогава станах член на БКП.

Това не е ли една крехка възраст?
Независимо че е крехка, за времето си старта, подготовката, идеологическата закваска, традицията, политическия модел на комунизма и всичко това, днес го групирам като фактори, които са давали надежда за промяна на обществото.

А кога станахте офицер?
Навлизаме вече в подробности, за които не бих желал да говоря.

Резидент означава, че вие сте вербувал хора?
Да. Най-малкото това.

Имаше ли 19-годишни, вербувани от вас?
При придобиването на информация, която живо интересува органите на сигурността, средствата, методите и ангажиментите като комплексен подход са всичките избираеми. Няма отдел, написан по книга, който да определи по какви параметри и условия би трябвало да се събере информация. Всички методи са приложими, стига да не нарушават грубо и арогантно човешката чест.
...

От това, което говорихме досега, не можах да схвана вие гордеете ли се с това, което сте правил или обратното - покайвате се?
Ще направя едно сравнение. Всички вестници писаха как бившият турски посланик в София Таксим Бушоглу стана секретар на Съвета за сигурност в Анкара. Когато той е бил посланик в София, надали някой е предполагал, че ще заеме един от най-високите постове в Анкара, и то в рамките на сигурността. Аз не мога да не се гордея, че съм работил за сигурността на страната си и съм бил доста добре преосигурен като работещ по тази тема.

Какво ще рече това?

- В смисъл защитен. Работил съм под абсолютно пълно прикритие, това значи "преосигурен". Аз изпълнявах служебните си ангажименти твърде добре, за да възбудя отношение и внимание към собствената си личност. Ни най-малко мога да се срамувам, защото чрез моята работа са взети много точни решения, засягащи живота на много хора. Когато казвам, че ние не допуснахме България да стане като Босна, аз имам точно това предвид. Да не забравяме, че в районите, в които съм работил - Златоград, Бенковски, Кирково, през декември 1984 г. започнаха първите тежки стълкновения по старта на преименуването.

Имате предвид възродителния процес?
Точно така.

Вие в тази сфера ли работихте?
Не точно. Но идеологическата подплънка на възродителния процес предполагаше силно ангажиране на противниковите спецслужби.

От дистанцията на времето каква е вашата лична оценка на това събитие?
Това беше едно извращение, съшито с много гнили конци. Това извращение нямаше да се допусне, ако се познаваше историята на районите, за които вече говорих. Това, което стана със съветските войски в Кандахар, даде възможност на нашия отдел "Идеологическа политика" към ЦК на БКП да сметне, че възродителният процес е работа за три-четири месеца и ще заглъхне бързо. Това беше фундаментална грешка по отношение на преценката.
...

Вие как приемате изповедите на хората, които са били вербувани от ДС, като ги гледате по телевизията?
По принцип много странно ми звучат.

Кое ви звучи странно?
- Странно е, че някои се оплакват, че са били поставени при определена зависимост. Това е т. нар. компрометираща зависимост. Някои са поласкани, че ще бъдат издигнати в йерархията и за да бъдат ползвани, са стартирали определени процеси само и само да бъдат допуснати. Трети се изповядват, че всичко това е станало случайно и без тяхно съгласие. Според мен при нашите служби няма нищо случайно. Може да се приеме, че определени оперативни работници са прекалили да отчитат дейност, но аз приемам условието, че няма нищо случайно. Нещата бяха изведени на много строг, регламентиран контрол и взимането на решения за всеки човек не би се случило, ако самият вербуван не е бил гарантиран от по-горното началство. Това е желязната логика на сериозната разузнавателна работа.


Вестник НОВИНАР, 25 септември 2007 година



Гласувай:
3



1. gantree - http://news.v2.bgnes.com/view/804105
30.01.2010 15:12
Кольо Парамов е вече съветник на Бойко Борисов

Кольо Парамов е новият съветник в политическия кабинет на премиера Бойко Борисов, потвърди самият той пред БГНЕС.

В самото начало съм и нищо още не е известно като перспектива, каза Парамов. Той е бил назначен на 22-ри януари, а встъпването му в длъжност е било на 25-ти. Все още не сме уточнили нито параметрите, нито комплексът от задачи, които предстоят, обясни Парамов. Той информира, че предстои това уточнение да се направи през следващите няколко седмици. „Тогава ще стане ясно каква е ангажираността и перспективата на моето присъствие там“, посочи Парамов.
...
цитирай
2. maymi - Жена му,
30.01.2010 22:31
в някакво време ми беше редактор... Мисля, че образованието й беше медицинска сестра. И с Кольо сме си бъбрили..
Такива някакви неща.
Знаеш ли, говоря си понякога с гербери, някои от тях - над средното интелектуално ниво, абсолютно продължават да виждат в ББ новото.
Натъжих се...
цитирай
3. gantree - @ maymi
31.01.2010 13:12
Здравей. Тъжно е, да.
Още по-тъжното е, че май няма да има никаква политическа реакция срещу това назначение, на този човек, резидент от ДС. Не го познавам, нито пък жена му. За преценката ми е напълно достатъчно това, което е публично известно за него.
цитирай
4. анонимен - Парамов
31.01.2010 16:16
Парамов е бил граничен офицер - достоен патриот. Браво на Бойко!
цитирай
5. divini - Takа :)
01.02.2010 11:12
http://dnes.dir.bg/2010/02/01/news5796682.html

Едно добро начало за седмицата!
Поздрави
цитирай
6. gantree - @ divini
01.02.2010 11:40
Здрасти :)) Да, повече от добро начало. Мартин Димитров сутринта го мернах само за кратко по БНТ, но явно това е причината, защото друга реакция на това безумно назначение не съм видял досега.
Пуснали са новината и в БГНЕС засега, но никъде другаде.
http://news.v2.bgnes.com/view/804487
цитирай
7. divini - :)) A вече плъзна :)
01.02.2010 11:41
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/02/01/850857_kolyo_paramov_podade_ostavka_kato_suvetnik_na_premiera/
цитирай
8. gantree - мда
01.02.2010 11:50
преди петнайсет минути са го пуснали, браво.
Дано поне не остане без коментари, защото такава експресна оставка май означава точно това - да се спрат коментарите.
цитирай
9. haralanov - А от днес...
01.02.2010 18:37
Вече и без Кольо Парамов.Какво става наистина..?
цитирай
10. gantree - @ haralanov
01.02.2010 21:06
Става, яде му се бой на Борисов.
В криза "на средната възраст" е :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3639647
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930