Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2009 12:34 - За вълкът и овцата
Автор: gantree Категория: Политика   
Прочетен: 9939 Коментари: 24 Гласове:
13



        На днешната дата никой не обърна внимание - 29092009. Много е знакова, и е фрашкана с абсолютно същите суеверия, с които се занимаваха медиите на 09092009. Не е съвсем ясно защо днес не е пълно и равно със сватби, зер не е лесно да се запомни 29092009. По-лесно е да се запомни девети септември, в нашата комунистка кочинка. Но както и да е.

        По Нова телевизия имало интервю днес, с внезапно прочулия се селяндур от Дивотино, който решил да прави мюсюлманска политика у нас. "От две години", казва селяка, "... отвори врати т.нар. Клуб за приятелство и братство в нашето село и ние с много труд и с печелене на доверие успяхме да накараме нашите съграждани, тези, които се чувстват социално слаби, да влизат там, да получават по една топла храна дневно ...", цитатът е от стенограмата във Фокус. Веселото, пойнта, е малко по-надолу:

"...
Али Юзеиров: Този клуб, така и не ми дадоха възможност в предишната телевизия, в която участвах, да обясня, това е една идея, която моят брат е видял в една изостанала държава, Сиера Леоне. За тази толерантност, едно село от колиби, в което минава една козя пътека между колибите, той е видял нещо, което можем само да се поучим от него. Той е видял как християнският пастор, удряйки две железа, в една сламена колиба, е събрал своите миряни, след него е дошъл имамът на селото, произнесъл е молитва изъм и са дошли мюсюлманите, в същата колиба. И тогава е възникнала идеята да направим един клуб. Аз няма да скрия...
Водещ: Да направите клуб? Какъв е този клуб?
Али Юзеиров: За братство и приятелство.
..."
          Ето я, къде се оказа истината. В Сиера Леоне, от чиито колибари трябва да се поучим и ние. Какъв Запад, какъв напредък, цивилизация и прогрес, какви пет лева, истината е в Сиера Леоне. Това е най-развитата държава в света, ако някой не знае. С най-развитото и толерантно гражданско общество. Чупят стрелката на тъпомера такива селски бийтълси, като този Али, но най-веселото е, че и Яне, и Каракачанов от ВМРО сън не ги хваща от началото на седмицата, заради този човек, брат му и техния селски клуб, създаден по сиеролеонския светъл пример. Между другото, Яне се води македонец, и то с много повече основания от русенския "македонец" Каракачанов. Обръщам внимание на това тяхно "македонстване" главно по една друга причина. Преди седмица си намерих едно от новите издания на бившето Главно управление на архивите, сега Държавна агенция архиви, ей това тук - "Официалната и тайната Българо-турска дипломация (1903-1925 г.)". Томчето съдържа огромно количество документи, като се има предвид сравнително късия срок от 22 години, който е обхванат. Не мога да кажа, че има безинтересни неща в него, но в конкретния случай особено интересни са два документа, две писма от юли 1908 година, малко преди обявяването на Независимостта на България в края на септември. Първото писмо е от Битолския окръжен революционен комитет на ВМОРО, адресирано до новоучредения Битолски младотурски комитет, съставено и подписано от битолския войвода Милан Матов, брат на Христо Матов. Съвсем накратко ще го цитирам, за по-ясна представа.

"До почитаемия младотурски революционен комитет в Битоля.
От няколко време насам слушаме за предприетата от Вас борба против сегашния несносен режим, който еднакво тежи на всички народности, населяващи нашето любимо Отечество. Борбата Ви за извоюване човешки права за всички ни е симпатична, защото тя по идея съвпада с досегашните наши тежки борби и стремления ...
... Вашия комитет се изказал за задружно действие. Ние посрещаме с най-голяма готовност това предложение ...
... до получаването на окончателен отговор от Вас ние ще действаме така, щото българското население да се отнася симпатично към Вашето дело, а същевременно молим и от Ваша страна да направите всичко възможно, за да убедите и Вашиге в същото."
          Писмото на Милан Матов е крайно предпазливо, но подчертано и по човешки дружелюбно. Нищо общо между онова ВМРО и днешното. Нищо общо няма и между онези македонци, и днешните карикатурни образи на Янев и Каракачанов. Отговорът на битолските турци още на следващия ден е още по-впечатляващ.

"Любезни братя, с голямо удоволствие получихме писмото Ви, поздравите и целувките ви - като Ви прегръщаме, целуваме ви с най-голяма нежност. Запитахте ни, коя е целта и кой е планът ни ...
...
Съотечественици, ако Вие, които проливате кръвта си за свободата, намирате тук изложената програма близка, съединете се с нас и съединете се към конституционното управление, което в скоро време ще получим ...
...
... Ето, любезни братя, тук я изложивме нашата цел и програма. Ако тая цел и намерение се приемат от Ваша страна (естествено е, тъй като сте любители на свободата) за да извоюваме в най-кратко време мноообичната свобода ...
... Като прегръщаме вас и целия български народ, който се бори за свободата си, проливаме нежни сълзи и отправяме ви целувките си. Бог е Бог на всички ни. Онези турци, които ви правят зло, не са между нас, на такива злодеи дайте им приличното наказание.
...
... от едно писмо, което получихме от Охрид, се вижда, че Вашите тамошни братя задали питането: - Аджеба, дошло ли е времето, когато вълкът и овцата могат да живеят заедно? Това ни се съобщи от там. Братя, нито Вие, нито ние сме вълци. Ние всички сме овце, обаче що да се прави, когато помежду ни са влезли вълците на тираническото правителство ...
... ако се съюзим, тогава спокойно ще пасем и ще живеем щастливо на прекрасната земя, с която ни е надарил Бог.
..."
          ... и така нататък, с подпис и печат, намира се в архива на Милан Матов. Та, за какво ставаше дума? За вълкът и за овцата. За днешните "македонстващи" милиционери, и за светлия пример от Сиера Леоне.

        И още нещо смешно - въпросното село, в което е учреден този мюсюлмански демократичен съюз, се казва не как да е, а Славяново. Съвпадението е просто прекрасно!



Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lubima - щеше да бъде смешно. . . ако не беше ...
29.09.2009 12:40
щеше да бъде смешно...ако не беше тъжно...
цитирай
2. mamkamu - +
29.09.2009 12:41
Изводът е, че за сто години регресът е тотален :)))
цитирай
3. raylight - slavyani
29.09.2009 12:42
po princip nyama ot 10 vek nasam :D
цитирай
4. анонимен - Целта,
29.09.2009 12:45
освен дето оправдава средствата, характеризира и човека.От там и разликата - от различните цели!
Поздрав!
цитирай
5. tili - Вторично подивяване
29.09.2009 12:51
му се казва на това! Как беше името на заптието от Моста на първата пушка в Копривщица ?
цитирай
6. gantree - @
29.09.2009 12:53
lubima написа:
щеше да бъде смешно...ако не беше тъжно...

Не, по-скоро е смешно :))

mamkamu написа:
Изводът е, че за сто години регресът е тотален :)))

Дарвин не е бил прав, това е още едно доказателство :))
Има и още по-впечатляващи неща в тази кореспонденция, но главно това избрах, защото е разменено преди Независимостта, и само пет години след големите кланета в Илинденско-Преображенското въстание.

raylight написа:
slavyani po princip nyama ot 10 vek nasam :D

Искаш да кажеш, че тези турци дори селото си не са прекръстили, та камо ли нещо повече? Съгласен :))

tit написа:
Целта, освен дето оправдава средствата, характеризира и човека.От там и разликата - от различните цели!
Поздрав!

Не е съвсем така. Това твойто учените политикани яростно го оплюват, и му викат "релативизъм" :)) а това е една обидна, в днешните времена, думичка.
Поздрави.

tili написа:
Вторично подивяване му се казва на това! Как беше името на заптието от Моста на първата пушка в Копривщица ?

Не знам, не помня :)) Защо, какво имаш предвид?
цитирай
7. tili - Защото историята трябва
29.09.2009 13:16
да се учи и да не се забравя! Особено от самозабравили се гасарбайтери в Сиера Леоне !!!
цитирай
8. gantree - @ tili
29.09.2009 13:23
tili написа:
Защото историята трябва да се учи и да не се забравя! Особено от самозабравили се гасарбайтери в Сиера Леоне !!!

А, сега те разбрах. Имаш предвид, като Янето и като Каракачанов, да се вдигнем на въстание срещу селските бийтълси от Славяново, и да ги намлатим с учебниците по главата. :)))
Колкото до историята, по-горе цитирах неслучайно тези две писма. Отпреди сто години са. Сиреч, част от историята ни са, нали разбираш? От една друга история са част, обаче. Не точно от твоята. :))

Поздрави.
цитирай
9. rat - Съвсем нормално е всеки, който има ...
29.09.2009 13:24
Съвсем нормално е всеки, който има някаква идея за "нещо" да се опита да си я прокара. Аз не виждам нищо толкова трагично в този мюсюлмански съюз. Сещам се, за опита в Холандия да бъде регистрирана партия на педофилите. Еми не стана, но се опитаха "любителите на деца". Така е в истински демократичните държави, така че за мен това е прогрес, а не регрес.
цитирай
10. gantree - @ rat
29.09.2009 13:26
rat написа:
Съвсем нормално е всеки, който има някаква идея за "нещо" да се опита да си я прокара. Аз не виждам нищо толкова трагично в този мюсюлмански съюз. Сещам се, за опита в Холандия да бъде регистрирана партия на педофилите. Еми не стана, но се опитаха "любителите на деца". Така е в истински демократичните държави, така че за мен това е прогрес, а не регрес.

Примерът с холандските педофили не е много удачен.
Педофилията е престъпление, а да си турчин или мюсюлманин - не е.
цитирай
11. rat - Съвсем нормално е всеки, който има ...
29.09.2009 13:49
gantree написа:
rat написа:
Съвсем нормално е всеки, който има някаква идея за "нещо" да се опита да си я прокара. Аз не виждам нищо толкова трагично в този мюсюлмански съюз. Сещам се, за опита в Холандия да бъде регистрирана партия на педофилите. Еми не стана, но се опитаха "любителите на деца". Така е в истински демократичните държави, така че за мен това е прогрес, а не регрес.

Примерът с холандските педофили не е много удачен.
Педофилията е престъпление, а да си турчин или мюсюлманин - не е.

Примерът си е много удачен даже, там дори за такова нещо не вдигнаха такава пушилка каквато тук се вдигна за нещо толкова нормално и незначително бих казал.
цитирай
12. gantree - @ rat
29.09.2009 15:25
rat написа:
Примерът си е много удачен даже, там дори за такова нещо не вдигнаха такава пушилка каквато тук се вдигна за нещо толкова нормално и незначително бих казал.

От гледна точка на "пушилката" могат да се сравняват всякакви щуротии.
Иначе, наистина е неуместен примерът. Жалко, че така и не разбираш защо.
цитирай
13. анонимен - С риск от яростно оплюване:
29.09.2009 15:58
Мислиш ли, че достойните хора застават зад користни цели, като заблуждават, че са за общото благо!
Само питам - не ми се карай!:))
цитирай
14. gantree - @ tit
29.09.2009 16:45
tit написа:
Мислиш ли, че достойните хора застават зад користни цели, като заблуждават, че са за общото благо!
Само питам - не ми се карай!:))

Откъде-накъде реши, че мога да ти се карам?
Не знам, това ми е най-лесния отговор. От общи блага нищо не разбирам.
цитирай
15. sowhat - сиера леоне
30.09.2009 09:03
мястото на кървавите диаманти, отрязаните ръце и кървавите отряди деца, отвлечени и обучавани за дрогирани убийци, убиващи първо родителите си.

бях си сейфнала няколко клипа за сиера леоне в тюбето, но май изчезнаха ( заради съдържащото се насилие)
съдържащото се насилие обаче е факт. не е филм, за който холивуд е използвал боя и декори.

за вмро, ган, мога да ти разкажа такива неща , че да ти настръхнат косите.
баба ми , лека и пръст почина на 96 години, преди две години. с хубава и свежа памет. ако някога реша да опиша спомените й , кръстникът ряпа ще яде
цитирай
16. mph - *
30.09.2009 10:21
Особено занимателно беше продължилото цяла сутрин от страна на журналисти, водещи бблоковете, издирване на личността на незнайния турски войн.
цитирай
17. gantree - @
30.09.2009 11:17
sowhat написа:
мястото на кървавите диаманти, отрязаните ръце и кървавите отряди деца, отвлечени и обучавани за дрогирани убийци, убиващи първо родителите си.

бях си сейфнала няколко клипа за сиера леоне в тюбето, но май изчезнаха ( заради съдържащото се насилие)
съдържащото се насилие обаче е факт. не е филм, за който холивуд е използвал боя и декори.

Здравей :)) Значи, това е долна имп.р.листическа пропаганда, да говориш такива работи за това сиералеонско райско кътче!

sowhat написа:
за вмро, ган, мога да ти разкажа такива неща , че да ти настръхнат косите.
баба ми , лека и пръст почина на 96 години, преди две години. с хубава и свежа памет. ако някога реша да опиша спомените й , кръстникът ряпа ще яде

Би било прекрасно. Трябва да се разказват всичките тия неща. На много хора би било извънредно полезно да ги знаят, вместо да залитат по днешните карикатурни образи.

mph написа:
Особено занимателно беше продължилото цяла сутрин от страна на журналисти, водещи бблоковете, издирване на личността на незнайния турски войн.

Изтървал съм го това удоволствие, слава Богу :))
цитирай
18. анонимен - :))
30.09.2009 11:19
Прав си!Думата е обществени.А журналистите два дена показват, как добре могат да дъвчат дъвки!
И какви голееми балони могат да правят!
Спорен ден!
цитирай
19. gantree - @ tit
30.09.2009 11:36
tit написа:
Прав си!Думата е обществени.А журналистите два дена показват, как добре могат да дъвчат дъвки!
И какви голееми балони могат да правят!
Спорен ден!

То не е точно журналистика това, дето го дават сутрин по телевизиите :))
Без да искам да обидя малцината професионалисти от другите часове на деня, мога дори да кажа конкретно за сутрешните, че е по-добре те да бъдат наричани журнализци :))
Звученето е подобно, но смисълът е малко по-друг.
цитирай
20. sparhawk - gantree
30.09.2009 11:39
В цялата история има нещо изключително гнило. Вчера четох интервю с брата Юзеиров в сайта на Всеки Ден. Оказва се, че по документи лицето е с българско име. Било сменено във възродителния процес. Интересно е обаче защо след падането на комунизма другаря Юзеиров не си е сменил името обратно. Отговорът е, че човекът си имал документи и щяло да излезе много скъпо да преправя всичко.
Въпроса ми е следния. За един мюсюлманин, който е толкова вярващ, че държи радикални книжки в компютърния си клуб за свобода и братство, името не е ли свято - нали не може да те погребе ходжата иначе? Според мен този пример показва, че двамата братя Юзеирова са спретнали активно мероприятие с цел:
1) да видим колко хубаво ни е с ДПС и другаря Доган и колко лошо би било, ако например той бъде отнесен от летяща чиния на Марс.
2) да може РЗС и "Атака" да вдигнат проценти, поспаднали след тяхното потъване в дебелата сянка на генерал Борисов и ГЕРБ.
цитирай
21. gantree - @ sparhawk
30.09.2009 11:55
Здрасти. Това е един от малкото пъти, в които съм напълно съгласен с теб, с мнението ти. За религиозното усърдие на един или друг мюсюлманин няма смисъл да се говори, това са си лични територии, дето за външни хора няма никакво място. За невърнатото обратно име - също. Да не си върне името би могло да има цял куп лични причини - актове за собственост, трудови договори, партиди в енергото, договори за кредит или каквото и да било административно или правно притеснение. Колкото до версията за активно мероприятие - почти всички политически изказвания са в тъкмо тая посока. Има едно чак изненадващо единодушие по тоя въпрос, по-скоро по първия вариант, споменат от теб - да видим колко хубаво ни е с ДПС, и как като го няма, ще се пръкнат цели множества подобни етнически и религиозни групи, неконтролирани от никого.

Според мен проблемът е в друго - в конституционната забрана за подобно представителство. Тя е фундамента, върху който стъпват всички националистически групи. Всички, не само българските РЗС и АТАКА - и Евророма, и ДПС, и този нов МДС. Изчезне ли фундамента - ще се спихнат всичките тия балони. Ако не чак изведнъж, то в рамките на много къс срок. Това рано или късно ще стане, тъй като тази наша забрана противоречи на международното право. Аз предпочитам да стане по-рано, и по-бързо, ако може. Двайсет години вече се загубиха безвъзвратно, и няма никакъв смисъл да си губим повече времето.

Поздрави.
цитирай
22. анонимен - Уви
30.09.2009 22:53
Ган, само 7 години след този документ младотурците са на власт и избиват милион и половина християни... Искрени ли са били авторите на писмото? Мисля, че да. Още едно доказателство, че няма толерантен политически субект, толерантността е лична.
цитирай
23. bilingual - @
01.10.2009 00:31
сякаш няма други жизнено важни теми в момента, ами всички медии, политици, разбирачи и псевдо- такива се правят на дълбоко потресени, разтресени, застрашени, кръвно обидени и т.н.
Смешно и жалко е, че уж интелигентни хора тръгнали да се тюхкат по този въпрос.
Сега чета в Дневник, че прокуратурата започнала "масови проверки" в Славяново... както се казва "всичката мара втасала"... смях... :)
цитирай
24. gantree - @
01.10.2009 13:14
@ анонимен 22

Здравей. Даваш пример с арменците седем години по-късно, но аз по-скоро си мислех за същите тези македонски българи пет години по-рано, по време на Илинденско-Преображенското въстание и масовите кланета по същите тия земи. Не че искам да омаловажа арменския случай, но това е на другия край на империята, и е със съвсем различен контекст от горния, битолския. Да, искрени са били авторите на писмото. Ако бяха сухи, прагматични и делови, каквито доста по-късно стават, бих се усъмнил в искреността им. И, толерантността е лична, разбира се. Всичко е лично :))

Поздрави.


@ bilingual
Да, най-важната тема в момента е да се покаже безалтернативността на Доган и ДПС - няма ли ги във властта, ще има анархия и радикализъм. Осъдиш ли хора на ДПС за кражба, това ще означава, че подклаждаш ислямския фундаментализъм или турския национализъм. Едното от двете, по избор на клиента. :)))

Поздрави.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3637201
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031