Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2009 21:31 - За мажоритарните мутри
Автор: gantree Категория: Политика   
Прочетен: 6564 Коментари: 19 Гласове:
0



        Гореща тема из медиите стана желанието на една или друга мутра да се изяви като кандидат за народен представител от прясно появилата се мажоритарна квота за следващото НС. Лошо е, няма спор по този въпрос. Галев, Данов - това не са хора, които могат да бъдат политическо представителство на когото и да било. От друга страна, те за мен почти не се различават от Доган, например, от Бисеров, от Каракачанов, от Дилов-син, от Румен Петков, от Яне Янев и още мнозина. Дразня се от друго - изведнъж се нададе вой, че разследвани хора са решили да се спасят, кандидатирайки се за народни представители. Това всъщност е една много стара практика. На изборите през 2001-а година тъкмо такива кандидати бяха не двама, а поне трима разследвани - Румен Петков, Бойко Рашков и Бриго Аспарухов.

image
        Срещу Румен Петков бяха заведени цели четири следствени дела, като минимум едно - за хулиганство! - е спряно заради депутатския му имунитет, и по-късно прекратено от прокурор във ВКП. Бойко Рашков се спасява от инспекциите и проверките на Никола Филчев, а Бриго Аспарухов - от обвинение в длъжностно престъпление по чл. 387, ал. 2 и 3 от Наказателния кодекс, за унищожаването на досието на Тилев. И тримата "винаги верни на Партията" разследвани другари влизат като депутати от парламентарната група на БСП, като единия от тях впоследствие дори стана вътрешен министър. От гледна точка на всичко това не разбирам цялата тази шумотевица днес около мераците на обикновените мутри да се спасят по същия начин. Бившите съпартийци на Първанов дори трябва да му благодарят за това, че днес не са принудени да им търсят избираеми места в листите си.



Гласувай:
0



1. thetrooper - Еволюция.
26.05.2009 16:08
О терористите в БКП до мутрите в БСП.
цитирай
2. dagma - Ей,
26.05.2009 16:25
много убедително и готино представяне в ReTV! :)))

Голямо браво и на хубавата divini и на thetrooper!

На тая снимка горе мажоритарният Бригадир гледа като добре обучен чекист :)
цитирай
3. gantree - :)
26.05.2009 17:11
@ dagma
Радвам се, че предаването ти е харесало :)
В неделя ли го видя, или тук, из блоговете?


@ thetrooper
Да, горе-долу :)) Разликите са нищожни, почти незабележими.
цитирай
4. dagma - gantree
26.05.2009 17:54
Гледах и двете части благодарение на линка от последния коментар в поста на galinabg.
Тебе те заподозрях в стремеж да бъдеш по-умерен и въздържан, отколкото би ти се искало :)
И това ти отива :)
В неделя ще се постарая да гледам втората част, вече "официално".
цитирай
5. gantree - @ dagma
26.05.2009 20:37
Да, предположих, че е от блога на Галя, но не бях сигурен.
Тя "издаде дружината", хахах. :))
В неделя, всъщност, ще е третата част, след първите две.

Подозренията ти са основателни :))
Така и трябва да бъде, тъй като отговорността за обратното не би била само моя.

Поздрави.
цитирай
6. dagma - ...
26.05.2009 21:45
Не знаех, че ще е трета. Там бяха качени само две. Е, щом е така, задължително ще се гледа.
Наистина, добре че беше нейния блог, че вие сте като едни тайни съзаклятници :)))
цитирай
7. gantree - :))
27.05.2009 00:41
Не сме съзаклятници :) друго сме. :))

Днес си взех "Героите", на Пол Джонсън,
http://knigabg.com/index.php?page=book&id=18248
препоръчвам ти я, особено ако си чела "Интелектуалците". В частта му за Рейгън и Тачър изключително много се забавлявах, той цитира една от крилатите му шеги за икономиката, в които всъщност има много здрав разум. "Рецесия", казва Рейгън, "е тогава, когато съседът ти си изгуби работата. Депресия е тогава, когато ти си изгубиш твоята. А възстановяване е тогава, когато Джими Картър изгуби неговата." :)) В нашият български контекст пък това спокойно може да се каже за Станишев :))

Поздрави.
цитирай
8. dagma - Благодаря
27.05.2009 19:19
Не съм ги чела, благодаря ти много за препоръката. Още повече, че представянето им в Книжици е наистина заинтригуващо. Освен тези двете, мисля да си взема и още една, която може би ще ми хареса - "Творците".

Независимо, че разни марксисти саркастично подхвърляха, че Рейгън бил карагьозчия в Белия дом, той, освен че беше изключително обаятелен, остави и няколко реплики за историята. А най-хубавото в тази му шега е, че на изборите наистина успя да остави Картър без работа :)
Може и да не повярваш, но преди десетина дни прочетох някъде в мрежата едно изречение от американец, може би политик. Приблизително звучеше: "Рейгън имаше поглед за Америка, а Барак Обама има поглед за Барак Обама".

Та, значи, не сте съзаклятници. Е, щом казваш... :)
цитирай
9. анонимен - моите притеснения
29.05.2009 17:55
Мен пък ме притесняват доста неща като слушам позициите на хората от любимата синя коалиция:

1. Притеснява ме това, че и БСП, и Сините искат поне половината депутати да са избрани мажоритарно.

2. Притеснява ме, че и Атака и Сините са срещу правото на хора с двойно гражданство да гласуват за президент и народно събрание и че са против допускането на чужденци да работят в средните ешелони на нацоналната администрация

3. Притеснява ме също, че сините, Атака, ДПС и БСП (подозрителен консенсус, а) са против разширяването на зоните Натура 2000.

4. Притеснява ме също, че сините, заедно с ГЕРБ и Атака са против хомосексуалните бракове (ДПС и БСП по-либерални партии ли са), след като западноевропейската десница в ЕС е за това.

5. Притеснява ме също, че сините, заедно с кой ли не в България е против разрешаването на ГМХ.

6. Притеснява ме също, че сините имат същото мнение за членството на турция в ЕС като Атака. А другите партии са за – това също ме притеснява – от гледна точка на позицията на сините разбира се.

7. Притеснява ме, че сините са против развитието на ядрената енергетика – единствената смислена и доказала се алтернатива на глобалното затопляне. Явно в България може да си зелен и десен едновременно... Как ли кореспондира това с отказа на сините зоните в Натура 2000 да се разширят допълнително? Нека авторите на синята програма да ми обяснят, моля!

След толкова много притеснения, много се надявам да сте разбрали дали въобще ще гласувам....



цитирай
10. gantree - @ анонимен 9
29.05.2009 20:07
Мен лично пък ме притеснява това, че си "анонимен". С човек "без лице" трудно се влиза в разговор, и обикновено опитите са безуспешни. Притесненията ти не са сред темите за разговор тук, а дали ще гласуваш или не, това изобщо, ама изобщо не ме интересува. Отговорността за това си е твоя. Ако имаш поне някакво, макар и нищожно малко чувство за отговорност, тогава няма дори да повдигаш въпроса "ще гласувам ли".
цитирай
11. анонимен - аз аноннимния
30.05.2009 10:12
всъщност се казвам Георги Никодимов Младенов. Реших да се включа в дискусията в твоя блог, просто за да поговоря с теб по темата. Това очевидно няма да е възможно - ти като отчаяно влюбен син фан, не се интересуваш от това каква поредна лъжа са изпуснали любимите ти "сини" политици, нито ти пука за програмата, с която те лъготят за пореден път. Освен това казваш, че не те интересува мнението ми, като твой читател. Аз обаче - за разлика от теб - съм си дал труда да прочета програмите и посланията на на повечето политически кретени в държавата, участвал съм в подготовката на специализиран сайт, наречен glasovoditel.eu, където и ти можеш да провериш близостта си до една или друга партия в държавата. И точно затова се чудя дали да гласувам - не заради липса на отговорност (както полуидиотски се опитваш да ме убедиш ти, г-н Ангел Станоев), а защото познавам проблематиката далеч повече, отколкото ти. Така, че ако обичаш не ме обвинявай в липса на отговорност - тия работи ги говореше най-паче Жельо Желев в началото на 90-те. Силно се надявам, че ти не желаеш да приличаш на него.
И за да пресека всеки твой опит да ме наречеш "ченге", "комунист" или както и да е по друг начин (забелязал съм че подобен тип хора като теб при липса на аргументи търсят спасение в атавистични и скоро култивирани "антикомунистически" инстинкти), ще ти кажа че съм правнук на народен представител от някогашните радикалдемократи, убит от т. нар. народен съд, внук на известен софийски адвокат, син на човек лежал в затвора за политическите си убеждения. Освен това съм емигрант от дълги години, доктор съм по международни отношения в САЩ, а в другата си политическа битност винаги гласувам за републиканците. Вече надявам се не съм толкова анонимен, г-н Станоев.
Ако моето присъстие в твоя малък блогърски свят, пълен със сините ти драми и мечти, те дразни, обещавам никога повече да не влизам в него и се извинявам, че вече го направих. Няма да се повтори, никога г-н Станоев.
Останете си със здраве!
цитирай
12. gantree - @ анонимен 11
30.05.2009 11:43
Не се прави така, г-не анонимен "правнук" и "емигрант". Първо погледни къде си влязъл, темата за гласоводителя е предната; второ - по позициите на партиите, изразени за нуждите на този гласоводител изрично писах в отговор на близък съмишленик, че аз лично няма да влизам в разговор или спор по тях. От гледна точка на това е напълно излишно да пояснявам това и на теб, някакъв си господин напълно непознат, и то в съвсем друга тема. Добре, познаваш "проблематиката" повече от мен, браво, да си жив и здрав. Сиреч, каквото кажеш ти, то повече тежи от това, което аз или друг би казал, защото ти си къде-къде по-велик, по-запознат с "проблематиката" и т.н.

Твоето присъствие в "моя блогърски свят" е неизбежно, тук всеки може да си каже приказката. От моята собствена преценка обаче зависи дали и с кого ще вляза в разговор. Ти си едно претенциозно и много суетно същество, с фалшивите притеснения на което предпочитам да не се занимавам. Пишеш ми, че си правнук на народен представител, и в същото време се "чудиш" дали ще гласуваш - това твое съчетание на традиция и претенция е толкова абсурдно, не знам дали го разбираш. Ако е жив прадядо ти, народен представител, ще стане и ще ти плесне една плесница само при изказаната мисъл да не гласуваш. Не посрамвай прадядо си, и не повдигай от пуста суетня повече този въпрос, дали ще гласуваш или няма.

Сини драми, сини мечти, влюбен син фен - това е отношение пренебрежително, недружелюбно и арогантно. Вероятно съм го заслужил, това така или иначе няма особено значение. В тази връзка мога само едно да ти кажа в отговор - не си "добре дошъл" тук, разговорът от моя страна приключи. Иди да се представяш като разочарован "син" избирател някъде другаде. Следващите ти коментари тук ще бъдат изтривани.
цитирай
13. ivovi4 - Искам да попитам негласуването ...
19.06.2009 21:35
Искам да попитам негласуването може ли да бъде активна гражданска позиция :)
цитирай
14. gantree - @ ivovi4
19.06.2009 22:43
Няма как да си активен участник в нещо, в което не участваш :)
цитирай
15. ivovi4 - На мен ми се струва, че има малка р...
19.06.2009 23:16
На мен ми се струва, че има малка разлика м/у гражданска и политическа позиция. За едното може да не ми достигат знанията, например, а другото ми е право. Моето мнение е, че са малко хората способни на обоснован политически избор. Останалите са ефективни в избора си колкото и негласуващите :)))))))
цитирай
16. gantree - @ ivovi4
19.06.2009 23:58
Не знам как си ги представяш нещата. Аз не правя разлика между гражданска и политическа позиция, за мен те не са противоположности и не се изключват. Между другото, малко хора разбират този популярен шаблон "гражданска позиция". Така или иначе, няма как да си активен участник в нещо, в което си решил да не участваш, било поради незнание или просто мързел и незаинтересованост.

Хората, които са способни на обоснован политически избор не знам колко са. Дали са малко или са много, това лично за мен няма никакво значение. Дори и да не си напълно наясно, по-добре е да участваш, отколкото да стоиш настрана без реакция.

Поздрави.
цитирай
17. ivovi4 - :) Не се опитвам да дребнавя, а сп...
20.06.2009 01:36
:) Не се опитвам да дребнавя, а спекулирам с темата за да си създам по-ясна позиция.
Сериозно ли твърдиш, че дори и да не си наясно е по- добре да участваш- в каквото и да било и сериозно ли твърдиш, че е без значение колко от хората са способни на разумен политически избор при положение, че през по-голямата част от последните 20 години държавата се управлява от партии подкрепени от точно такъв тип избиратели?
цитирай
18. gantree - @ ivovi4
20.06.2009 02:15
Недей да четеш като дявола Евангелието. Сериозно твърдя, че дори и да не си НАПЪЛНО наясно, е по-добре да участваш, отколкото да стоиш отвън, или настрана от нещата. Няма начин да си пас, и после да твърдиш, че позицията ти е гражданска. Гражданин идва от "градя", "съграждам", "създавам", а не от това, че живееш в град, а не в село. Гражданин идва от това, че участваш и нещо правиш, а не от това, че си пас и не ти се занимава с каквото и да било точно в тоя момент.

И какво значи "разумен избор"? Разумен избор за теб е едно, за мен друго, за трети трето. Един знае повече, друг по-малко, и това обуславя избора, въпреки разликите. Лично за мен няма никакво значение малко ли са или са много хората, които са способни на обоснован политически избор. За мен е важно аз да съм способен на такъв, а не ти или друг. За теб е важно ти да си способен, и така нататък по веригата. Няма нужда да се носи чужд товар, когато и за твоя собствен силите рядко стигат.

Ако не ме разбираш, или не си съгласен - така да бъде. Няма да споря за тия неща.
цитирай
19. ivovi4 - Благодаря ти за отговора :)))
20.06.2009 02:22
Благодаря ти за отговора :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3637205
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031