Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2008 16:11 - Граждани, интелектуалци и прочие скъпи сънародници
Автор: gantree Категория: Политика   
Прочетен: 4343 Коментари: 17 Гласове:
0



        Мернахте ли новината? 475 023 граждански подписа е събрала заповедта за уволнение на правителството, пет хиляди от които са от мрежата. Според Цветан това са "граждански подписи", което ни повече, ни по-малко означава, че всъщност това засега е приблизителната бройка на т.нар. от медиите "гражданско общество". Има и още един, според мен тревожен момент - близо половин милион българи се възприемат като "работодатели" на правителството. Тези хора се възприемат като "работодатели" може би не конкретно само на това правителство, а на правителствата въобще. Тук е добре да уточня, че и аз самият подписах такава "заповед", но пиша в трето лице за другите просто защото тези "работодателски" представи не ми пасват. Не ми пасват, но съм го направил само защото самата идея е по-значима от подобни дреболии - което пък на свой ред изобщо не означава, че на дреболиите не бива да им се обръща внимание.


image


        И така. Тези малки разминавания ми дават особената свобода да се забавлявам с цялата безнадеждна ситуация, в която сме се накиснали понастоящем. Според Цветан "гражданите" в София са само около 150 хиляди. Останалите са селяци. В Русенско пък сред "гражданите" (общо около 20 хиляди такива) се били подредили дори и избиратели на БСП. Хубава и многозначителна е въображаемата черта, която като граница се поставя - от едната страна са "гражданите", а от другата - селяндурите. Има около седмица време още някои от настоящите селяндури да се "съпикясат", преди да е станало късно. Най-лесният начин да стане това е като се влезе тук. А най-веселото от всичко, споменато пред медиите от Цветан е, че "подписката е най-интелигентната форма" на действие, на протест, и т.н. в същия смисъл. Ако възприемем тези думи на Цветан чисто метафорически като "нож", предполагам, че точно някъде тук, в тази част от пресконференцията Сидеров се е хванал за сърцето. Ножът е бил забит до дръжката. Предполагам също така, че тези цветанови волности още в рамките на следващите 24 часа ще получат "достоен" отговор под формата на обилен порой простотии от страна на уязвените по отношение на "интелигентността".

        При наличието на горните числа ще си позволя една волна прогноза - общо около 700 хиляди подписа в края на идващата седмица. Ще видим.



Гласувай:
0



1. santov - Всъщност....
14.09.2008 16:35
това за селяните и гражданите - мисля, че доста ще се впрегнат. Аз се сещам за един блогър :). Така, че наостри перото и не се впрягай самият ти много на евентуални коментари.
Дано си прав за бройката на подписите! Аз съм с по-лоши прогнози.
И някак каквото и да каже Цветанов, какъвто и комплимент да даде, от неговата уста и от неговата партия - две пари не чини. Всъщност той самият трепери за всяка своя дума в публичното пространство. Да не би да не хареса на ББ. И да не вземе същият да отсече - "по този въпрос, само аз ще говоря!"
цитирай
2. gantree - @ santov
14.09.2008 19:32
Нека се впрягат, мен ако питаш. Купонът трябва да върви по всякакви направления. Ти се сещаш за един, а аз се сещам за много, много блогъри, които биха се впрегнали от такава трактовка на въпроса.

За бройката - няма нужда от много приказки. Слагам пет лева :))

За Цветан не си прав. Човекът е интелектуалец, и е интелигентен, най-малкото в сравнение с "шефа на цирка". Дали трепери - съмнявам се. Той си е легитимният председател на сбирщината и абсолютно реалния бъдещ премиер, по силата на досегашната практика. Съвсем официално ББ е г-н Никой, освен това той си каза, че "няма да предаде софиянци" :))) че няма да ги "излъже" и че ще си изкара кметския мандат. А и за какво му е "на баир лозе"? :))

Поздрави.
цитирай
3. libertybell - Ган, не стреляй по пианиста! Той толкова може:)
14.09.2008 22:51
По принцип разделителната линия е между граждани и поданици, между свободните и робите и т.н. но това не го отнасям към подписката:)
Разбира се, и аз я подписах, макар че ние като глагоподаватели сме "назначили" парламента и президента, а не правителството! Но както и да е.
Няма никакво значение колко подписа ще се съберат, защото социалисти и ченгета срам нямат:(
Все пак ще ми бъде приятно, ако се съберат повече :)
цитирай
4. templar - 150 хил гражданя в София. Дрън - дрън.
15.09.2008 09:33
тук http://stara-sofia.com/sofia1937.jpg можете да видите границите на София от 1937г. Наоколо е пейза. Ако имаше 150 хил, хайде 50 хил. граждани да имаше не в София, ами в цяла България, Гоце никога нямаше да бъде президент на нещо по-голямо от ФК Миньор.

А колкото до работодателското, мерси за таквоз правителство, от народа за народа, чрез народа и прочие андрешковщини. Аз почитам само кабинетите назначени с Царски указ. Ама аз съм си шашкънин, така че не ми се връзвайте.
цитирай
5. gantree - :)))
15.09.2008 14:34
@ Либърти
Да, по принцип е там разделителната линия (граждани-поданици), само дето проблемът е там, че принципите вече не са това, което бяха. Имам предвид афишираното републиканство на комунистите. Съгласи се, че по тази принципна линия аз, като републиканец, ще попадна най-неочаквано в лоша компания, а ето, един Темплар, дето признава само царските укази, ще се окаже отсреща. Тъпо е, някакси, нали?
Та, за да не е чак толкоз тъпо, а и за повече яснота е нужно да се предефинират нещата. Ясно е, че с такива царе като нашите от мен поданик не става. Колкото и да се опитвам, пак не става :)) Какъв би следвало да ми бъде изборът тогава? Цървуланковски петолъчки и сърпове? Защо? Какво съм ви направил аз на вас, либертарианците, че да ми се налага само от тези две манджи да избирам? :)))


@ templar
Времената са вече други, приятелю. Ти се записа сред "гражданите", и ти е много лесно сега, знам, да пуцаш така по другите :))

Колкото до царските ти укази - готвя ти една манджа (царска) дето много-много май няма да ти хареса. Но и не е задължително да ти хареса. Живеем в свободна страна.

"От народа за народа и чрез народа" не би да е точно андрешковщина, ама нейсе. Нали си чел американската "The Declaration of Independence of the Thirteen Colonies"? Там пише за едни много готини неща. Както казва Ориана Фалачи, ще ти я цитирам за втори път ...:

"... Същият този лист хартия ... от който се вдъхновяваме, все още продължава да е гръбнакът на Америка. Жизненият сок на тази нация. Знаеш ли защо? Защото преобразява поданиците в граждани. Защото преобразява плебса в Народ. Защото го приканва, нещо повече, заповядва му да се самоуправлява, да изразява индивидуалностите си, да търси щастието си. Точно обратното на онова, което комунизмът правеше, като забраняваше на хората да се бунтуват, самоуправляват, изразяват, обогатяват и поставяше Нейно Величество Държавата на обичайното място за царете ..."
http://fallacibook.blogspot.com/2008/06/7.html

Поздрави.
цитирай
6. libertybell - :)
15.09.2008 17:56
Ган, винаги има начин човек да се "изгуби" сред думите! Нямам време за по-пространно изложение (работа), но гражданин и републиканец, както и поданик и монархист не са синоними, което ти отлично знаеш ! Ако бяха синоними, то следва че във Великобритания, Холандия и Швеция няма гражданин и за цяр, а в БГ и Русия камък да хвърлиш върху гражданин ще падне:))

Ето тук един поданик, хахах: http://www.vbox7.com/play:efc71854
цитирай
7. анонимен - СТБ
15.09.2008 18:52
Ако дори половината от остатъчната прогноза - 700 000 подписа , на Ган се сбъдне, дори и това ще е голям , та дори много голям, успех. Защото това не е броя на несъгласните и недоволните, а само на най-дейната част от тях. Много хора, абсолютно несъгласни с присъствието на триглавата, не са си направили труда да отидат да подписват. Най-малкото защото не вярват в ефективността от подписки.
А колкото до гражданите и селяните? И двете думи имат двойствена употреба -за местожителство и съзнание. Но ако ЦЦ не е нарекъл останалите софиянци селяндури, то едва ли някой от тях ще се впечатли. Особено ако са за тройната!

цитирай
8. анонимен - СТБ
15.09.2008 18:56
Да поясня какво разбирам под "остатъчната прогноза". Това са (700-475)/2 =~ 113 хиляди подписа.
цитирай
9. gantree - @
15.09.2008 19:41
@ Либърти
Заорахме встрани от темата, Либърти :)) Изтървахме конеца. Ставаше дума за т.нар. "граждански подписи", тоест - че тези подписи са "граждански". Който се е подписал е гражданин, гражданско общество и пр., а който не е - значи, тук вече и аз се обърквам. Според мен най-подходящо е "селяндур", тоест - който не е подписал, е селяндур. Ти предлагаш "поданик" - заради традиционното разделение, или евентуално "монархист", макар и да не са синоними. Аз обаче си държа на "мойто", респ. - на "селяндур". Така и гражданите "сити", и монархистите - "цели".


@ СТБ
Напълно съм съгласен с думите ти, гражданино СТБ :))) Цветан да не е луд, че да нарече неподписалите "селяндури"? За него е достатъчно, че е интелигентен и е гражданин. Това - за селяндурите - си го правя аз, на свой собствен риск тук :))
цитирай
10. анонимен - ПАН
15.09.2008 20:29
Не бива да се сравнява една подписка с избори.Нещата са корено различни като нагласа.Аз например,който не одобрявам правителството още не съм се подписал,но ако има избори ,специално ще отида да гласувам,както съм правил винаги.В личен план просто тези дни ми е натоварено и разчитам ,че ще се сблъскам в някои от обявените пунктове,за да се подпиша,но това до сега не ми се е отдало.В кръга на моите познати,които са против правителството също още никой не се е подписал,по същите причини,разсеяност и разчитане,че има още време.Така,че броя на противниците на това правителство са многократно повече.Подписката лъже и дава невярна представа за настроенията.
цитирай
11. gantree - @ анонимен 10
15.09.2008 22:46
Ами браво, какво да ти кажа друго? Значи, освен "импотентен антибългарин", както казва Станишев, си и разсеян и натоварен "в личен план". А после подписката ти е крива - лъжела и давала невярна информация. Все нещо ви пречи на вас, анонимните. Все нещо не ви е наред.
Пробвай тук тогава, като си чак толкова зле
http://www.azsumevropeec.eu
цитирай
12. libertybell - хахах :)
16.09.2008 00:41
м-да, нямам време за преораване на семиотичната нива, та затова нека са "селяндури" неподписалите :))
А, ние - горди граждани! Евала на Цецо:))
цитирай
13. errorreport - Знаеш ли какво
16.09.2008 08:58
И аз я подписах тази заповед. Сега ме е яд. Попитах момчетата колко такива заповеди трябва да се съберат, за да махнем правителството. Те казаха - ами няма вариант да го махнем по този начин. И какво излиза - вместо да уволним правителството, ние подписваме смъртта на сума ти невинни дръвчета. Изобщо - тази форма на протест е много тъпа и сега съжалявам, че се хванах.
цитирай
14. templar - царете и президентите
16.09.2008 09:25
Аз не съм фанатичен монархист и приемам всякакви аргументи. Може би доста неща могат да се кажат за и още поне толкова много против монархията като система на обществнео устройство.

Но тезата "Царете ни бяха лоши, затова сме републиканци, гледай Кобургите и мисли" е много слаба.

Не защото масовата оценка за Кобургите е най-малкото спорна (аз например изобщо не я приемам).

А най-вече, защото по същата линия на размишление - Републиката в България и преди и след 1989г. е донесла само едно - некадърност и пълна селяндурщина, много жалки отрепки, олицетворяващи "единството на нацията" и народовластието ...

Така че бих могъл да кажа "Ако Вълко, Станко, Пеко, Тако, Мако, Дако, Жельо, Петьо и Гоце са ви Републиката, мерси казвам аз на такваз любов... :)
цитирай
15. gantree - @
16.09.2008 12:43
@ errorreport
Привет. Постъпила си добре. Не се укорявай.
Напълно те разбирам по отношение на "невинните дръвчета", но има един малък момент, който очевидно си изпуснала - едновременното изработване и пускане на сайта на кампанията, www.azsumevropeec.eu. Доколкото съм запознат, хората могат да се включат с подписите си и там именно по препоръка на ... не помня у кои екоактивисти беше инициативата, със сигурност не е Грийнпийс, щото те не са никакви екозащитници, те са международни мошеници и лицемери. "Зелени поляни и Балкани" мисля, че беше, или нещо такова. Та, думата ми е в това, че за самата подписка са взети предвид и абсолютно хуманните притеснения на всички загрижени за "невинните дръвчета" нежни души. Не съжалявай. Можело е просто да се разпишеш онлайн, вместо сега така да те гризе съвестта.
Поздрави.


@ templar
Знам, че не си фанатичен, и че възприемаш "всякакви аргументи". Какво ти е донесла Републиката - този въпрос можеш да си зададеш едва когато наближим края на руската окупация. Не е възможно да си задаваш такъв въпрос (за ползите и полезността) към датата на приемането на димитровската конституция, към датата на установяването на т.нар. "диктатура на пролетариата". Не е нужно и ти, като комунистите, да подменяш смисъла на думите. То това е и огромният проблем на всички свидни жертви на утилитаризма. Те никога не улучват момента, в който да потърсят отговор на въпросите си.

Колкото до царете - масовата оценка за Кобургите е положителна, знаеш това добре. Именно тази положителна масова оценка беше използвана при нахлуването на НДСВ през 2001 година. Радвам се, че не я приемаш. Аз също не я приемам.

Поздрави.
цитирай
16. анонимен - ПАН
16.09.2008 12:55
Ган,не зная с какво толкова те раздразних,но това което ,исках да кажа е,че тези,които ще гласуват против това правителство са много повече от подписалите се.В този смисъл подписката дава невярна информация.
И по-малко се ядосвай.Не ти е присъщо да си изпускаш нервите.
цитирай
17. gantree - @ анонимен 16
16.09.2008 13:14
Ще ти обясня веднага - именно с това твое тълкуване не мога да се съглася. Абсолютно адекватна информация ти дават тези числа. Числата не лъжат, както беше онзи рекламен слоган. Проблемът не е в числата, те не ти дават невярна информация. От друга страна - де да беше така, както казваш ти, и хората да са повече, много повече. Проблемът е, че си мълчат. Хайде, преди като е нямало как пряко да си изкажат неодобрението, ще се съглася и няма да ги виня за мълчанието. Но да имат тази възможност, да са повече и да си мълчат, а ти да ми обясниш, че числата на инициативата дават невярна информация - това не мога да го приема. В този смисъл е и раздразнението ми, за което ще ме прощаваш, че си го стоварих така, може би несправедливо в отговор на твоята реплика.

Ще ти спомена и един частен случай от вчера, абсолютно страничен. Бързах занякъде, и се метнах на едно такси. Шофьорът имаше доста интелигентен вид, чиста и лъсната кола, слушаше "Джаз ФМ", а не "Сигнал Плюс" и други такива странични критерии за оценка, и с него трябваше да отида да си свърша една работа в блока на Ангел Марин. Обяснявам му по пътя къде, какво, що, и съвсем между другото му споменавам, че охраната, която е видял е заради този и този човек, а той най-изненадващо ми казва "А той този какъв е?" Нали разбираш как се опулих? Казвам му в отговор, бавно и внимателно, че това е човекът, дето е вицепрезидент втори мандат, а той ми отговаря "А, така ли, добре". Аз, вика, не се интересувам "от такива работи". От какви "работи", питам аз. Ми не ги знам тия хора, аз не гласувам и не ме интересува. А колко ти е бензина знаеш, нали, заяждам се аз. Това какво общо има, ми отговаря той. И така. Никаква инициатива не е в състояние да извади такива хора от ямата.

Поздрави.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3641730
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930