Постинг
21.09.2007 14:41 -
За Дачков и кукувичето гнездо
Не знам, а и не разбрах защо на Дачков му е хрумнало да открадне заглавието на Кен Киси, и да аранжира с него и с разперените ръце на Заимов заглавната страница на малотиражното си издание. Със сигурност става дума за някакво внушение. Нещо трябва да внуши на читателите си Дачков, и то най-вероятно се заключава в следното: - Мартин Заимов с разперени като за полет ръце, лети над някакво кукувиче гнездо. Гнездо, пълно с кукувичета, за което Дачков ще осветли читателите на вестника в дописката си.
Това "гнездо" се оказва общата листа на ДСБ и СДС. Дачков очевидно е запазил лично за себе си персонажът на Рандъл Макмърфи - героят на Кен Киси, описан по много забавен начин в анотацията към българското издание на издателство ФАМА - "... дребен мошеник и комарджия, но също дързък, темпераментен бунтар, който симулира психично разстройство, за да избегне присъда в трудов лагер. Здраво вкопчен в живота, Макмърфи поема лидерството, сплотява пациентите и се опълчва срещу диктатурата на старшата сестра, като открито нарушава правилата ...". Не знам доколко Дачков ще успее да си сплоти "пациентите", които всяка седмица му дават по един лев за "тоя, дето духа", но вече много силно се съмнявам в неговата публично афиширана съпричастност към нормалните свежи хора, ненатоварени с такива тежки и труднопоносими мании и комплекси като неговите.
В дописката си Дачков директно обвинява ДСБ и Иван Костов в безпринципност и "грозни пазарлъци". Както е известно, ДСБ водеше "грозните си пазарлъци" със СДС по няколко важни въпроса, ще ги подредя по важност - 1) общо явяване на местните избори, 2) обща кандидатура за кмет на София и обща листа за общински съветници, и 3) Кисьов, Иванов и Бориславов аут от листата. Третата, последна по важност точка засега все още не е решена, тъй като СДС очевидно държи на тези тримата. Добре би било Дачков да потърси Мартин Димитров от СДС по този въпрос, колкото по-скоро - толкова по-добре.
Защо му е на ДСБ общо явяване със СДС на местните избори е въпрос, отговорът на който не е чак толкова труден за всички, които помнят какво стана в края на октомври 2005 година. Отговорът на този въпрос явно е невъзможен за Дачков. Той е против това общо явяване на ДСБ и СДС на предстоящите избори, на него със сигурност би му харесало Мартин Заимов да се класира трети, и отново да се стигне до балотаж между Бойко Борисов и кандидатът на БСП. След първият тур на изборите (29 октомври, събота) в София през 2005 година Дачков открито призова избирателите на Гаврийски в предаването си по Инфо радио (30 октомври, неделя) да гласуват за Татяна Дончева с думите "... идната събота ще отида да гласувам за Дончева на балотажа, защото отказвам да предам доброволно, на честни и свободни избори, столицата на мутрите ...". Днес, още преди първият тур, та дори и седмица преди началото на предизборната кампания Дачков открито призовава да не се гласува за Мартин Заимов и за "кукувичето" според него "гнездо", умишлено асоциирано с общата софийска листа.
"Мартин е симпатичен на маса, но не е подготвен да бъде кмет". Такова налудничаво и тотално неаргументирано булевардно твърдение дори не заслужава коментар. Сякаш го е писала Валерия Велева - любимата на Дачков и цялата му редакция трудовашка лелка със ситно накъдрените като на пудел кичури. Според Дачков излиза, че Мартин Заимов може тотално да реформира и да стабилизира финансовата система на цялата страна в продължение на шест години, но не може да бъде кмет. Вярно е, че "София не е България", но - не чак толкоз, все пак.
"Тук ...", пише Дачков, "... трябва да Ви съобщя, че Мартин Заимов е личен избор на Иван Костов". Патосът му тук е умопомрачителен. Щом Дачков го казва - значи е така. Няма никакво значение какво казват Юруков, Костов и самият Заимов точно по този въпрос. Подобни категорични заявления от негова страна са винаги обвити с някаква тайнственост и загадъчност. Дачков казва много такива непроверими неща с почти заговорнически подтекст, сякаш вади пред аудиторията си някакви въображаеми кирливи ризи парченце по парченце от "кухнята" на политиката, в която е той - нашенският изцяло информиран и всезнаещ псевдо-политически образ на Рандъл Макмърфи.
По същият заговорнически, но много посредствен начин е обяснена и позицията му срещу кандидатите на СДС - София в общата листа - той би гласувал за Димитър Бъчваров от ДСБ, но не и за Стефан Иванов. Би гласувал за Вили Лилков от ДСБ, но не и за Владимир Кисьов, като на финала на дописката му вече не става ясно кой според него е мошеник и кой не е, тъй като той заявява вече по адрес на всички: - "Да подкрепям едни мошеници в името на борбата срещу други мошеници ... ми се струва глупаво". Правилно, и на мен ми се струва глупаво да се подкрепят мошеници, само дето не разбрах защо Дачков няма да подкрепи Димитър Бъчваров и другите кандидати на ДСБ. Те не са мошеници. Дачков очевидно не знае, че нито едно разумно и здраво аргументирано становище не трябва да се поддържа разгорешено. Никой не се горещи, че пет по пет е двайсет и пет, защото това е общоизвестно. Патосът и яростната нахъсаност са необходими само за поддържането на мнение, което е със силно съмнителна стойност, или пък е очевидно погрешно.
"Нямам за кого да гласувам" - това е финалният туш на дописката му, и аз отново го разбирам, и съм напълно съгласен с него. Татяна Дончева няма да се кандидатира на тези избори.
Полет над...Дачков иска да внуши, че Мартин е луд!
цитирайgantree, приеми, че не всички са във възторг от общата листа със СДС.
И вместо да се обвиняват в ренегатство и "симпатии" към Т. Дончева тези, които не са възхитени от алианса да се помисли как в хода на кампанията да бъдат спечелени обратно за каузата /а и все пак да се формулира каква е каузата/.
Иначе губим всички!
цитирайИ вместо да се обвиняват в ренегатство и "симпатии" към Т. Дончева тези, които не са възхитени от алианса да се помисли как в хода на кампанията да бъдат спечелени обратно за каузата /а и все пак да се формулира каква е каузата/.
Иначе губим всички!
ако махнеш множественото число, ще звучиш много по-коректно; ако не твърдиш, че "аз обвинявам" когото и да било в каквото и да било - тогава също ще звучиш много по-коректно;
не аз съм обвинявал ДСБ за избора на кандидати от страна на СДС; такова нелепо обвинение към ДСБ може да сътвори само абсурден и злонамерен комплексар като този, за който съм писал по-горе;
за "симпатии към Дончева" изобщо не съм писал, измисляш си го това; припомнил съм само един позабравен факт отпреди две години - че Явор Дачков ни призова в предаването си от 30 октомври 2005 година да гласуваме за Дончева; дали й е симпатизирал - не знам, това си е негов проблем; сигурно й е симпатизирал, щом е гласувал за нея и е призовал другите да го направят;
да мисля как да бъде "спечелен обратно за каузата" Дачков изобщо не ми е работа; имам си достатъчно ангажименти, и нямам никакво намерение да се заемам с такова безсмислено занимание; ако ти искаш да го връщаш някъде - заповядай, нямам нищо против, пожелавам ти успех и няма да ти преча по никакъв начин; но не ме карай да го приемам; не мога, и нямам желание да го приемам
цитирайне аз съм обвинявал ДСБ за избора на кандидати от страна на СДС; такова нелепо обвинение към ДСБ може да сътвори само абсурден и злонамерен комплексар като този, за който съм писал по-горе;
за "симпатии към Дончева" изобщо не съм писал, измисляш си го това; припомнил съм само един позабравен факт отпреди две години - че Явор Дачков ни призова в предаването си от 30 октомври 2005 година да гласуваме за Дончева; дали й е симпатизирал - не знам, това си е негов проблем; сигурно й е симпатизирал, щом е гласувал за нея и е призовал другите да го направят;
да мисля как да бъде "спечелен обратно за каузата" Дачков изобщо не ми е работа; имам си достатъчно ангажименти, и нямам никакво намерение да се заемам с такова безсмислено занимание; ако ти искаш да го връщаш някъде - заповядай, нямам нищо против, пожелавам ти успех и няма да ти преча по никакъв начин; но не ме карай да го приемам; не мога, и нямам желание да го приемам
никъде не казвам, че именно ти обвиняваш когото и да е. Използвам безличната форма "да се обвиняват", а не "да обвиняваш", но както и да е.
Моето притеснение е, че не само Дачков разсъждава така. Докато неговият коментар може да е в по-голяма или по-малка степен опит за заемане на някаква "обществена поза" и правене на интересен, то има доста хора които искрено са притеснени от това коалиране със СДС, за тях ми е приказката.
цитирайМоето притеснение е, че не само Дачков разсъждава така. Докато неговият коментар може да е в по-голяма или по-малка степен опит за заемане на някаква "обществена поза" и правене на интересен, то има доста хора които искрено са притеснени от това коалиране със СДС, за тях ми е приказката.
не, не, струва ми се, че ти не ме разбираш - въпреки, че съм пределно ясен и конкретен, според мен; начинът на разсъждение, за който съм писал по-горе, принадлежи само и единствено на Дачков - едва ли някой друг от тези "доста хора", които ти споменаваш, би се наел да прави такива абсурдни и долнопробни внушения с "кукувичи гнезда" и Заимов, с разперени в полет ръце;
на притеснените от общата листа със СДС мога да кажа само едно - Венцислав Кисьов, Стефан Иванов и Борислав Бориславов са кандидати на СДС, и ако има някой, който следва да бъде държан отговорен за присъствието им в общата листа - то това са хората в ръководството на СДС;
изключително тъпо и безотговорно е да се търси отговорност от ДСБ и Иван Костов за присъствието на тези хора в общата листа, защото ако има изобщо някой, който на политическо ниво е надигнал гласа си против тях - това са именно ДСБ; никой друг няма нищо против тях, само ДСБ;
и изведнъж от нищото да ми се появяват разни пишман-анализатори, които да си мълчат за СДС, и тъкмо от ДСБ да търсят отговорност за присъствието на тези тримата в общата листа - е, това вече е прекалено;
ти, ако искаш, го приемай; аз не мога да го приема, съжалявам;
а дали изобщо трябваше да има общо явяване със СДС - да, този въпрос не подлежи на коментар; да се повтаря вече видяното през есента на 2005 е супертъпо предложение, към което ти не вярвам да си се присъединил
цитирайна притеснените от общата листа със СДС мога да кажа само едно - Венцислав Кисьов, Стефан Иванов и Борислав Бориславов са кандидати на СДС, и ако има някой, който следва да бъде държан отговорен за присъствието им в общата листа - то това са хората в ръководството на СДС;
изключително тъпо и безотговорно е да се търси отговорност от ДСБ и Иван Костов за присъствието на тези хора в общата листа, защото ако има изобщо някой, който на политическо ниво е надигнал гласа си против тях - това са именно ДСБ; никой друг няма нищо против тях, само ДСБ;
и изведнъж от нищото да ми се появяват разни пишман-анализатори, които да си мълчат за СДС, и тъкмо от ДСБ да търсят отговорност за присъствието на тези тримата в общата листа - е, това вече е прекалено;
ти, ако искаш, го приемай; аз не мога да го приема, съжалявам;
а дали изобщо трябваше да има общо явяване със СДС - да, този въпрос не подлежи на коментар; да се повтаря вече видяното през есента на 2005 е супертъпо предложение, към което ти не вярвам да си се присъединил
6.
zari -
Бойко Борисов, на чиято страна се афишира господина Дачков по адрес на Мартин Заимов?
22.09.2007 05:05
22.09.2007 05:05
„А, глупости, университет. Има магистратура от някакво Лондонско училище по икономика.“
За повече информация: LSE
цитирайЗа повече информация: LSE
Листата с общинските съветници не е няю-прекрасното нещо. Със стари такова нова се не прави. Аз поне май пак с отвращение ...
цитирайкоито напоследък не гласуват, и те споделиха, че общата листа е най-доброто нещо, което са направили ДСБ и СДС през последните години. На мнозина от нас тя не харесва, но ние сме сред малцината, които познават отблизо и отдавна Ст. Иванов, Б.Бориславов и Кисьов. Огромната част от потенциалните избиратели на Мартин Заимов изобщо не се интересуват от тези имена. За тях е достатъчен общият кандидат. Чрез него те разчитат знак за помирение между двете партии и са доволни. Единият от събеседниците ми дори беше чел петъчния Дачков и се чудеше на злобата му. През последните четири години аз доста спорих с тези хора и разделителната линия беше Костов. Сега с тях намерих общ език заради София.
цитираймомчето едно време учеше в духовно училище.
явно са му трябвали кинти .той просто си изпълнява служебните задължения.За да гласуват повече гласоподаватели предлагам да се въведе ел. карта -както в парламента.Тогава победителят ще стане по лъскав
Кандидати знаят повече и от вас,че който стане кмет ще слага параф под помощите от Брюксел.Нужно е обединение -коалиция Как не можете да го схванете
Солови акции, не може да си позволи и Бат Бойко -юнака над юнаците!
цитирайявно са му трябвали кинти .той просто си изпълнява служебните задължения.За да гласуват повече гласоподаватели предлагам да се въведе ел. карта -както в парламента.Тогава победителят ще стане по лъскав
Кандидати знаят повече и от вас,че който стане кмет ще слага параф под помощите от Брюксел.Нужно е обединение -коалиция Как не можете да го схванете
Солови акции, не може да си позволи и Бат Бойко -юнака над юнаците!
че ще се явяват самички, дори с риск да загуби. Беше при Цветанка Ризова и такива ги наплещи за държавния бюджет!
цитирайНа него поне всичко му е ясно !
цитирай
12.
анонимен -
Софиянец
24.09.2007 08:13
24.09.2007 08:13
Заимов е бита карта. И е странно, че хора претендиращи да бъдат интелигентни не разбират това. Няма абсолютно никакъв шанс да стане кмет. Редица са причините.
А що се отнася до Явор Дачков - или той поддържа някаква принципна своя позиция или просто става въпрос за нещо банално.......пари ! Хубаво ще е Явор да каже дали по някакъв начин е свързан с проекта „Типинг пойнт“, който се финансира от Цветелина Бориславова и др.:)
цитирайА що се отнася до Явор Дачков - или той поддържа някаква принципна своя позиция или просто става въпрос за нещо банално.......пари ! Хубаво ще е Явор да каже дали по някакъв начин е свързан с проекта „Типинг пойнт“, който се финансира от Цветелина Бориславова и др.:)
13.
анонимен -
Има АБСОЛЮТНО всички шансове да ...
24.09.2007 08:41
24.09.2007 08:41
Има АБСОЛЮТНО всички шансове да стане кмет.
Затова приказките да не се гласува при този добър избор, който сега имаме , са направо необясними за мен, особено от Явор Дачков. Малко е да кажа разочарование. Ако вчера сте гледали и Стефан Димитров в първата част на предаването на Цветанка Ризова - необходимо беше това обединение на СДС и ДСБ. Дава надежда, нов импулс. Несъгласието с листата за общински съветници, не може, не бива да спира хората да гласуват. Защото наистина сега имаме абсолютно реален шанс да разкараме мутрата Бойко Борисов и ако не го сторим вината няма да е на Иван Костов.
цитирайЗатова приказките да не се гласува при този добър избор, който сега имаме , са направо необясними за мен, особено от Явор Дачков. Малко е да кажа разочарование. Ако вчера сте гледали и Стефан Димитров в първата част на предаването на Цветанка Ризова - необходимо беше това обединение на СДС и ДСБ. Дава надежда, нов импулс. Несъгласието с листата за общински съветници, не може, не бива да спира хората да гласуват. Защото наистина сега имаме абсолютно реален шанс да разкараме мутрата Бойко Борисов и ако не го сторим вината няма да е на Иван Костов.
14.
анонимен -
Софиянец
24.09.2007 09:08
24.09.2007 09:08
Заимов е човек с тежък комунистически произход. Той е човек, който е имал всичко по време на комунизма. Пълна заблуда е, да се мисли, че тези, които не са привърженици масово ще гласуват за Заимов. Тези хора никога няма да простят на червената шайка, от която е и Заимов за пропиления си живот. На 28 октомври ще разберете това.
цитирай
15.
анонимен -
Разбирам те. Майка ми е от тези, на ...
24.09.2007 12:11
24.09.2007 12:11
Разбирам те. Майка ми е от тези, на които не са давали бележка да следва. Но сега ще гласува за Мартин Заимов. Във всяко семейство има хора /роднини/, свързани с комунистическата власт.Такива кристално чисти демократи няма откъде да извадим, това е абсолютна заблуда. Трябва да се гледа самият човек, какви ценности, какъв морал носи той самият и какво може да свърши.Иначе трябва едва ли не всички кадърни хора да ги пращаме при комунистите и мутренските им заместници, а ние след всяка чистка да сме все по-малко.os6z
цитирай
16.
анонимен -
Re:№14. анонимен
24.09.2007 12:18
24.09.2007 12:18
Че то има ли "преуспяващи"в всички партии,които да не са заквасени с комунизъм.
Лъжата тръгва от Маркс-с обясненията му за принадената стойност!
цитирайЛъжата тръгва от Маркс-с обясненията му за принадената стойност!
17.
анонимен -
Розина
23.10.2007 22:43
23.10.2007 22:43
Чудесен анализ на въпросната статия. Естествено, че "кукувичето гнездо" е предизборният алианс на десните партии, все пак аналогията с прекрасната книга и филм не са съвсем удачни - все пак там героите са болни хора. Но какво да се прави, Дачков понякога се побърква от снобарство, което вече започва да му играе лоша шега. Също така сте му сложили и подходяща снимка. Помнита ли как преди години не информираше, че властовити позиции се отразявали на физиономията, както неговата сега - на тлъсто леко разконцентрирано и твърде гузно същество, което в скоро време ще бъде изритано отвсякъде. Интересна ще ми бъде съдбата на този и на още двама господа. Животът ще покаже дали и зад "Гласове" не стои някой и друг пагон.
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 25502
Блогрол
1. Smooth Jazz
2. Поетика
3. Darktales
4. Мария Николова
5. Михаела Смит
6. Невероятното
7. Библиотека
8. Тодор Моллов, за Саръ Салтък
9. Марин
10. upload.plunder.com
11. Паисий Светогорец
12. Логос БГ
13. Zamzar.com
14. За Асад
15. Алауитите в Сирия
16. Мутафчиев, за Саръ Салтък
17. Стара София в снимки
18. Last.fm/gantree
19. Southeast European Times
20. Kurdistan Regional Government
21. Kurdistan maps
22. The World at War
23. Middle East and Asia maps
24. Атлас
25. kurds vs assyrians
26. Music Uploader
27. astranet.org
28. Амин Маалуф, "Кръстоносните походи през погледа на арабите"
2. Поетика
3. Darktales
4. Мария Николова
5. Михаела Смит
6. Невероятното
7. Библиотека
8. Тодор Моллов, за Саръ Салтък
9. Марин
10. upload.plunder.com
11. Паисий Светогорец
12. Логос БГ
13. Zamzar.com
14. За Асад
15. Алауитите в Сирия
16. Мутафчиев, за Саръ Салтък
17. Стара София в снимки
18. Last.fm/gantree
19. Southeast European Times
20. Kurdistan Regional Government
21. Kurdistan maps
22. The World at War
23. Middle East and Asia maps
24. Атлас
25. kurds vs assyrians
26. Music Uploader
27. astranet.org
28. Амин Маалуф, "Кръстоносните походи през погледа на арабите"