Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2007 21:13 - Двама бивши милиционери от отдел "Юмруци на Партията" :)) в активно мероприятие на тема "Свободни ли са медиите в България?"
Автор: gantree Категория: Политика   
Прочетен: 1882 Коментари: 5 Гласове:
0



image
Водещ: Започва “Коритаров LIVE”. Добро утро и добре дошли казвам на Кеворк Кеворкян, с когото ще си говорим за свободата на медиите, свободни ли са медиите в България.
Кеворк Кеворкян: Най-напред отговорите, а след това въпросите, така ли?

Водещ:
Първо, може би, да уточним как ще си говорим – на “вие” или на “ти”.
Кеворк Кеворкян: На “ти”. 

Водещ:
И във “Всяка неделя” си говореше на “ти” с гостите, с повечето.
Кеворк Кеворкян: Да. 

Водещ:
Това създава интимност.
Кеворк Кеворкян: Не може снощи да си изпил с мен четири уискита, а сега да ми говориш на “вие”. 

Водещ:
И то с по две бучки лед. Осем бучки лед и четири уискита.
Кеворк Кеворкян: Давай въпросите, защото започвам с отговорите. 

Водещ:
Ако искаш, започвай с отговорите, ако си преценил така, за да видим какви въпроси да задам.
Кеворк Кеворкян: Най-напред да ти кажа, че е много ефикасно предаването.

Водещ:
Това ли предаване?
Кеворк Кеворкян: Да. 

Водещ:
Абе ние си каним...
Кеворк Кеворкян: Понеже в колата го слушах...

Водещ:
Сега в колата? Имаш телевизор?
Кеворк Кеворкян: Да. И чух, че една жена ме прокле. И половин час не можах да намеря телевизията. 

Водещ:
Как да я намериш?
Кеворк Кеворкян: Ами не знам къде е точно. Ти ми обясни...

Водещ:
А, адреса.
Кеворк Кеворкян: Виж каква степен на ефикасност е това...

Водещ:
Ти шофираш и гледаш?
Кеворк Кеворкян: Да. 

Водещ:
Добре. Щяхме още за Ванче Михайлов да си говорим. Тогава не се получи. Сега – за свобода на словото. Това е по-значим проблем изглежда или по-сериозен повод.
Кеворк Кеворкян: То е свързано и с проблема за Ванче Михайлов. 

Водещ:
Как?
Кеворк Кеворкян: Ами голяма слободия. Идва някакъв тука и ти казва нещо и ти го взимаш на вересия. 

Водещ:
Е, що на вересия бе? Човекът говори, препечатаха го в Република Македония, во Македония, во “Утрински вестник”. След това се включиха други хора и стана дебат. Не е ли това параметърът на свободата – да може да се чуват всякакви гледни точки?
Кеворк Кеворкян: Възможно е, но не бива да се чуват и свръхинфантилни гледни точки. Много ще се идиотизират ...

Водещ:
Ти си тук и няма да говорим свръхинфантилни, а сериозни неща.
Кеворк Кеворкян: Със сигурност. 

Водещ:
Добре. Конкретният повод за разговор за свободата – писмо, заради един шегобиец във вчерашния брой на “Труд”. Повече от странно, когато се чете, защото ето, какво пише: “Както разбрах, някои шегобийци хранили надеждата да жертваш рубриката ми”, писмото е до Тошо Тошев. Наистина ли има риск за такова жертване на рубриката, която е, всъщност да напомним, за медийната приказка? Телевизионната медийна приказка.
Кеворк Кеворкян: ”Приказка за телевизията”. Относителен е рискът, разбира се. Но има един сигнал. Вие днес в прегледа на печата коментирахте ли вестник “Труд”?

Водещ:
Споменахме го, но не помня точно по какъв повод.
Кеворк Кеворкян: Ето, оказва се, че гръцката телевизия е по-обективна от американската. В другата частна национална медия “Труд” не се коментира, заради това, че “Труд” има рубрика “Приказки за телевизията". 

Водещ:
Това е малко относително, защото един преглед на печата си избира критерии – примерно, едната телевизия може да прецени, че едно издание не предлага интересни теми.
Кеворк Кеворкян: Всъщност, когато обявяваш заглавието на разговора като “Има ли свобода на медиите в България?”, това е доста любезно, доста, дори бих казал, фриволно. Всъщност, аз искам да говоря има ли престъпни елементи в медийната среда. 

Водещ:
Ами говори. Има ли престъпни елементи?
Кеворк Кеворкян: Със сигурност.

Водещ:
Но, ако престъпността се крие в това, че някой не чете вестник в предаване, мисля, че това не е категорично. Мисля, че една телевизия има право на собствен критерий, ако той е професионален.
Кеворк Кеворкян: И твоята публика знае много добре, че навсякъде в дъното на всичко има или една жена...

Водещ:
Има какво?
Кеворк Кеворкян: Една жена, жена. 

Водещ:
Жена?
Кеворк Кеворкян: Жена. Жена, не е задължително да е хубава. Или пари. 

Водещ:
Или пари.
Кеворк Кеворкян: В този случай, за жалост, няма жена, а има пари. Всичко опира до пари. И до страха да се говори за тези пари. Аз бях в кабинета на Тошо Тошев, когато той разговаряше с едно лице и когато бяха поставени условия да бъде свалена тази рубрика, не че от това Бог знае какво ще произлезе. Но подтекстът е съвсем друг – нещата не опират до рубриката, нещата опират до, може би, най-скандалния факт в медийната история, новата медийна история. 

Водещ:
Пак не разбирам за какво говориш. Говориш за лице, говориш с енигма.
Кеворк Кеворкян: Мхм, с енигма. Сега ще говоря съвсем конкретно тогава. Но преди това искам да те похваля. 

Водещ:
За какво ще ме похвалваш?
Кеворк Кеворкян: В “Приказки за телевизията” аз съм те драл най-много тебе. 

Водещ:
Ми да.
Кеворк Кеворкян: Обаче ти не спираш прегледа на “Труд”. Вероятно това е израз на някаква класа. И вероятно си чувал, че истината е винаги над нас. 

Водещ:
Това е все едно Статуята на свободата да се дразни, че има пръски от океана и е влажна. Разбираш ли?
Кеворк Кеворкян: Не е съвсем същото, защото сега като ти кажа кой е Статуята на свободата, ще разбереш, че това не е съвсем така. Аз междувпрочем не искам да продължаваме да говорим толкова абстрактно. Изглежда трябва да ти помогна по някакъв начин, защото иначе ние ще си говорим за пръските от океана. Ти не ме питаш например кой е човекът, който се обадил на...

Водещ:
Е, нали току-що питах, говориш за лице и ти казах, че говориш с енигма. Това е подсказване...
Кеворк Кеворкян: Аз сам ще си слагам навсякъде въпроса защо и кой. 

Водещ:
Не, аз ще го слагам. Все пак аз задавам въпроси. И ще си говорим, нали така.
Кеворк Кеворкян: Обади му се Красимир Гергов, който практически и външно погледнато има само номинална връзка с БТВ. 

Водещ:
А ти беше там?
Кеворк Кеворкян: Бях там. Той се води само като консултант на БТВ. Телевизията минава за американска. Като знам какво представлява, аз мисля, че той може да ги консултира, и това сега ще ви стане ясно, единствено по взимане на подкупи. 

Водещ:
Между другото, имаме практика, понеже сме обективна телевизия, засегнати лица или да ги набираме по телефона да се включат на живо...
Кеворк Кеворкян: Да, или да дойдат тука. 

Водещ:
...или да дойдат, ако не можем да ги открием.
Кеворк Кеворкян: С най-голямо удоволствие. Дори ти предлагам...

Водещ:
Защото аз съм в малко тъпа ситуация. Аз съм бил в БТВ и не искам да се създава впечатление, че сега видите ли...
Кеворк Кеворкян: Ама ти не можеш да стигнеш до никаква истина, ако продължаваш по този начин да го усукваш по келифарски. Изслушай ме най-добре. 

Водещ:
Слушам те. Само казвам.
Кеворк Кеворкян: Усукваш по келифарски.

Водещ:
От Келифарево?
Кеворк Кеворкян: От Келифарево, да. Що се отнася до идеята ти да дадеш думата на Гергов, аз съм готов да се сблъскам с него още веднага. 

Водещ:
Добре де, наберете го, колеги, ако му имате телефона.
Кеворк Кеворкян: Удивително шоу още бъде. Но сега да ти покажа нещата. За парите ставаше дума. Нали така?

Водещ:
За пари.
Кеворк Кеворкян: Понеже свободата на медиите зависи от парите, тя е функция на тези пари. 

Водещ:
И от характера им.
Кеворк Кеворкян: Не, вече не. 

Водещ:
Само от тях.
Кеворк Кеворкян: Вече не. Ето ти Красимир Гергов. 

Водещ:
Ти като Ренбранд – донесъл си си поставка.
Кеворк Кеворкян: Аз съм си донесъл, защото вие нямате и ще ви я подаря. 

Водещ:
Добре.
Кеворк Кеворкян: Човек като го погледне така – много симпатичен човек. 

Водещ:
Така.
Кеворк Кеворкян: Прилича малко на сервитьор, малко сякаш току що му е свършила смяната...

Водещ:
Все пак не го квалифицирай. И ти си класа и не бива с квалификации.
Кеворк Кеворкян:... отива да си прибере бакшишите. 

Водещ:
Ами това е фриволно поведение.
Кеворк Кеворкян: Това е шега. Аз го харесвам много. Обаче сериозното започва по-нататък. В една анкета на списанието...

Водещ:
"Его".
Кеворк Кеворкян:...”Его”, всички видяха, той е сложен на седмо място по влияние в България. На шесто е главният прокурор Борис Велчев, те са един до друг. Неприятното в случая е, че Борис Велчев от девет месеца знае за този безпрецедентен скандал, за който ти намекнах. 

Водещ:
За какъв скандал? Вече и ти се държиш по келифарски.
Кеворк Кеворкян: Продължаваме нататък. Ето, става дума за този скандал. Става дума за най-големия подкуп, предлаган от държавен служител, в историята на България. 

Водещ:
Това какво е?
Кеворк Кеворкян: Лицето Красимир Гергов предлага с два записа на заповед общо 425 хиляди лева на тогавашния директор на държавната телевизия...

Водещ:
Един и същи екземпляр ли е това?
Кеворк Кеворкян: Не. Два екземпляра. Ще ти ги оставя, ще има да ги разучаваш колкото си искаш.

Водещ:
Не, искам да кажа два екземпляра на един и същи текст ли?
Кеворк Кеворкян: Не, не – единият за 50 хиляди, другият за 375.

Водещ:
Има ли юридическа стойност тази записна заповед?
Кеворк Кеворкян: Абсолютно, да, има. Не се безпокой. 

Водещ:
В смисъл не го е писал някой, който иска да дискредитира...
Кеворк Кеворкян: Не. От девет месеца, ето първата публикация на в. “Дума”, има следствие по въпроса. 

Водещ:
А, намерили са Красимир Гергов. И ми проработи слушалката.
Кеворк Кеворкян: Много хубаво. 

Водещ:
Добро утро!
Красимир Гергов: Добро утро!

Водещ:
Г-н Гергов, ли е?
Красимир Гергов: Да.
Кеворк Кеворкян: Не е лошо, обаче, да ме изслуша малко какво искам да кажа. 

Водещ:
Добре. Само за секунда изчакайте и да...
Кеворк Кеворкян: От девет месеца вестник “Дума” публикува, преди девет месеца започна и в продължение на около три месеца публикува десетина публикации. Прокуратурата започна проверка, имаше и съответните действия и от страна на икономическа полиция. Оттогава до сега, обаче, няма никакъв отговор на тези публикации. А прокуратурата се държи по начин, като глухоняма. Да не говорим, че дори жестомимичен превод няма. Ето, ги двата документа. 

Водещ:
Да, тези документи твърдите, че са подкупи?
Кеворк Кеворкян: Твърдя, не аз твърдя, а е факт. 

Водещ:
Добре, да чуем г-н Гергов. Какъв е характерът на тези документи? Каква е целта им? Записна заповед за какво?
Красимир Гергов: Това е записна заповед, която аз съм подписал за Кирил Гоцев, което касае друг случай. Прокуратурата ще го реши както прецени, а не с това предаване и г-н Кеворкян да решава, да предрешава нещо. Аз искам да го питам в ефир той колко дела има и е завел в прокуратурата срещу мене и как са завършили те. 

Водещ:
Ето, аз не бих се сетил за такъв въпрос.
Кеворк Кеворкян: Много хубаво! Много неприятно завършиха за него. 

Водещ:
За кого?
Кеворк Кеворкян: За човека, който задава въпроса. 

Водещ:
Защо?
Кеворк Кеворкян: Той си знае. Но въпросът не в това сега.
Красимир Гергов: Въпросът е точно това. Колко дела той е завел срещу мене? Три дела, в които ме обвинява в някакви такива записни заповеди, с които аз съм му бил дължал пари. Трите дала са завършили с негова загуба в съда. Гражданските дела, които той завел и клеветял моето име и са завършили всичките дела с това, че той не е могъл да докаже това, което е казвал. 

Водещ:
Това вярно ли е?
Красимир Гергов: И в момента го прави пред вас като показва едно копие на една записна заповед, която не касае никакъв подкуп, а това е една записна заповед, с която аз съм поел някакъв ангажимент към някакъв човек за нещо.
Кеворк Кеворкян: Този човек в този момент е бил директор на държавната телевизия. Губим време...

Водещ:
Не, не, нека да говори сега. Не може... Нали казахте, че...
Красимир Гергов: Ама какво губим време? Той идва при вас (...) Вие ми се обаждате по телефона.
Кеворк Кеворкян: За никакъв съд не става дума. 

Водещ:
Обаждаме се, наистина, защо все пак ние сме обективна медия и искаме да пуснем всички гледни точки.
Красимир Гергов: Много добре, обаче аз го питам и нека той да отговори колко дела е завършила прокуратурата срещу мене. 

Водещ:
Само да се изслушваме ще ви помоля. Все пак не разговаряме с бегълци от Северна Корея в Сеул и да говорим за Ким Чен Ир, говорим за свобода на словото. Нека да се изслушваме.
Кеворк Кеворкян: Аз продължавам да задавам следния въпрос. Защо Красимир Гергов подписва записна заповед на директора на държавна телевизия?
Красимир Гергов: Защо задавате? Нека той да ми отговори колко дела той е завел срещу мене... Той прави обвинение срещу мене, той не говори за свободата на словото. Той вади една записна заповед и казва, че тя има връзка със свободата на словото....

Водещ:
Не, не, г-н Гергов, функцията на това, което иска да попита, е дали наистина докато г-н Гоцев, Кирил Гоцев, докато е бил генерален директор на БНТ, вие сте написал тази записна заповед?
Красимир Гергов: Да.
Кеворк Кеворкян: Защо?
Красимир Гергов: Ами това е въпрос, който аз съм го обяснил, където трябва. И в момента има следствие, благодарение на г-н Кеворкян. 

Водещ:
А защо има следствие?
Красимир Гергов: Аз съм го обяснил.
Кеворк Кеворкян: Обясни го.
Красимир Гергов: И там абсолютно това са граждански отношения между двама човека и няма нищо общо с...
Кеворк Кеворкян: Не може да има граждански отношения между един човек като теб и директора на държавната телевизия.
Красимир Гергов: Какво общо има свободата на словото с тази заповед...
Кеворк Кеворкян: И между другото, ако ти си подписал записна заповед за 425 хиляди лева, за колко пари, за каква печалба става дума? За каква печалба? Какво ще спечелиш ти, когато корумпираш по този начин директора на държавната телевизия?

Водещ:
Това корумпиране ли е?
Кеворк Кеворкян: Не те съветвам...
Красимир Гергов: Какво общо има това с корупция? Ти по това време заведе ли дело срещу мене за същата сума?
Кеворк Кеворкян: Виж, какво, не влизай в тази...
Красимир Гергов: Кажи ми завел ли си ти към мене дело за същата сума?
Кеворк Кеворкян: Ами, разбира се и осем месеца паспортът ти беше отнет.
Красимир Гергов: Ама от тебе. И как завърши това нещо?
Кеворк Кеворкян: Не от мен, от прокуратурата. 

Водещ:
А защо за същата сума?
Красимир Гергов: Да, но кой беше написал това писмо клеветата срещу мен? Ти! И осъдиха ли ме? Не ме осъдиха...и това ще бъде по същия начин. Това е поредната клевета, направена от тебе.
Кеворк Кеворкян: Кой да те осъди, то е нямало съд изобщо. Коритаров?

Водещ:
Да.
Кеворк Кеворкян: Значи системата е много проста: ако ти искаш да чуеш нещо – ме изслушваш. 

Водещ:
Ама, разбира се, но нали трябва хората да чуят ...
Кеворк Кеворкян: А да правиш една какафония, от която ...
Красимир Гергов: Нека той да отговори на един въпрос мой. Аз отговарям на всеки един ваш въпрос. 

Водещ:
Не, не, г-н Гергов, нека да се изслушваме!
Красимир Гергов: Нека той да отговори колко дела е завел той в момента в прокуратурата срещу мене, да отговори той.

Водещ:
Нека да се изслушваме.
Кеворк Кеворкян: Аз съм дошъл тук да говоря за свободата на медиите.
Красимир Гергов: Нека той да отговори на този мой въпрос. Нека да отговори за колко пари общо ми е завел дела и как са завършили те? 

Водещ:
Момент, аз ще задам въпроса. Нека да се изслушваме. Нека да се изслушваме. Въпросът, който той постави ...
Кеворк Кеворкян: Този въпрос изобщо не ме интересува.
Красимир Гергов: Ама не го интересува, защото той има връзка с това, което вие говорите в момента.
Кеворк Кеворкян: Интересуваме това, че ти не искаш да се занимаваш с конкретния въпрос и не искаш да стигнем до свободата на медиите. Не може да има свобода на медиите, когато в дъното на най-мощния медиен трафик стоят криминални елементи. Не може да има, когато прокуратурата толерира този човек, защото има политическо опекунство над него. Не може всички български известни политици да знаят за този подкуп и все едно, че във вените им тече вода, а не кръв, да не вземат никакво решение по въпроса. Тук е мястото за защо. Защото на тях им е нужен криминален трафик, медиен. Защо – ще ти обясня. Защото, ако в дъното на един медиен трафик стои някакъв човек уязвим, слаб и неук, компрометиран като него...

Водещ:
Защо говорите така, нека да го чуем.
Кеворк Кеворкян: Не мога да слушам някакъв човек, който е...

Водещ:
Нека да се чуват – журналистът е арбитър. Значи, има две гледни точки. Едната е твоята, а другата е на Красимир Гергов.
Красимир Гергов: Моята е защо ме е завел в прокуратурата до този момент. Нека да отговори на този въпрос, преди да говори каквото и да било друго.
Кеворк Кеворкян: Какво е направила прокуратурата? Аз имам въпрос към Борис Велчев, с това започнах. Защото девет месеца търпи това безобразие с Борис Велчев?
Красимир Гергов: Ама какъв Борис Велчев? Нали имаш три дела, които си ми завел в прокуратурата ...
Кеворк Кеворкян: Защо Борис Велчев търпи това безобразие, аз за това говоря, не ми говори едно и също. С едно и също може да вземеш акъла на елементарните политици.
Красимир Гергов: Ти няма да казваш какво да говоря. Имам в ефира в момента въпрос към тебе и ти не го отговаряш. Знаеш ли какъв е въпросът, аз ще ти кажа. Ти си ми завел дела за два милиона лева, които си ми завел три дела и те са завършили три пъти с твое абсолютно фиаско.
Кеворк Кеворкян: Не, вижте, това е просто ...

Водещ:
Това вярно ли е?
Кеворк Кеворкян: Не е вярно естествено.
Красимир Гергов: И ако тези дела покажат сега пък нещо, що не го каза?
Кеворк Кеворкян: Това абсолютно не е вярно и ти вкарваш в разговора и то съзнателно, защото си се уплашил.
Красимир Гергов: /.../ три пъти в съда и това трябва да го кажа на цяла България ...

Водещ:
От какво се е уплашил?
Кеворк Кеворкян: Ако не се е уплашил, ако не си се уплашил, му кажи на този да млъкне и да чуе аргументите. 

Водещ:
Ами спрете, замълчете и чуйте аргументите.
Кеворк Кеворкян: Не му казвай: “Замълчете и чуйте аргументите”, защото той ще каканиже до утре едно и също.
Красимир Гергов: Защо не отговаря той, защото не отговаря на моя въпрос?
Кеворк Кеворкян: Ама ти се страхуваш!

Водещ:
От какво да се страхувам бе, последният човек, който се страхува, съм аз. Ето казал съм: замълчете за малко, г-н Гергов!
Кеворк Кеворкян: Няма да замълчи за малко.

Водещ:
Защо да не замълчи?
Кеворк Кеворкян: Ами, защото като замълчи за малко, трябва да отговори на въпроса защо ти за заминаваш непрекъснато с Вальо Парното, Топлото, а не се занимаваш с този човек?
Красимир Гергов: Не, ти ми кажи защо на мене, ти ми кажи защо, на мен, ти не ми отговаряш на един елементарен въпрос.
Кеворк Кеворкян: Това е разликата между Гергов и Вальо Топлото? 

Водещ:
Ами, аз откъде да знам, че такива неща има?
Кеворк Кеворкян: Обаче ти не искаш да го научиш. 

Водещ:
Това съм го обещал от преди месеца в “Дума”, от преди девет месеца.
Кеворк Кеворкян: И не искаш да научиш какво пише в Наказателния кодекс. 

Водещ:
Г-н Гергов, замълчете малко, това не е радиостанция “Христо Ботев”, която се намесва в “Радио София”, нека да си говорим цивилизовано.
Кеворк Кеворкян: Той ще ти повтаря едно и също. Той няма друг изход.
Красимир Гергов: Това е четвъртото му дело срещу мен и ще завърши по същия начин ... това е една клевета.
Кеворк Кеворкян: И не може да повтаря и да каже каквото и да е друго, защото е нагазил в тинята. Тука въпросът е обаче, след като има ...

Водещ:
Само за секунда!!! Ние искаме, наистина, г-н Гергов ...
Кеворк Кеворкян: Ти, виж, извинявай. Ама нали знаеш, че в този занаят, аз съм малко по-стар от тебе? Като искаш г-н Гергов да млъкне, кажи на режисьорката си да му обере тона, а го покани утре тук – да задава идиотските си въпроси.

Водещ:
Значи, нещата трябва да се решават в синхронно време. Аз не мога да правя предаване и да говоря срещу един човек, който не може в момента да се защити.
Кеворк Кеворкян: Вижте, вие сте се уплашили. Това е ...

Водещ:
Фактът, че това нещо е тук –ето сега го показвам. Фактът, че е тук ...
Кеворк Кеворкян: Отвори на Наказателния кодекс и виж какво предвижда...

Водещ:
Фактът, че говори Кеворк Кеворкян, фактът че си донесъл документации и т. н...
Кеворк Кеворкян: Да, виж, тази публикация от 27-ми юли миналата година. 

Водещ:
... доказва, че имаш пълното право първо, да говориш, второ, аз не съм се уплашил.
Кеворк Кеворкян: От 27-ми юли миналата година и Главна прокуратура до този момент не е отговорила на вестник “Дума”. 

Водещ:
Обадете се на главния прокурор Борис Велчев сега.
Кеворк Кеворкян: В. “Дума” е направила десет публикации на тази тема. Ти знаеш ли какво означава това за един вестник? Това означава да се постави под въпрос честта на този вестник. Това означава той да се компрометира пред неговите читатели. 

Водещ:
Добре, обадете се на Борис Велчев сега, за да попитаме г-н Велчев защо прокуратурата не е предприела действия.
Кеворк Кеворкян: Не, тя е предприела, но тя прави следното. Тя се оплаква, че 762 000 дела били покрити. И е на път да покрие и това дело. И ти трябва да ме попиташ: защо го прави това. Защото тя е подвластна на определени политически сили. 

Водещ:
И на какви политически сили е подвластна, г-н Кеворкян?
Кеворк Кеворкян: Тези, които избират Главния прокурор. 

Водещ:
На кои политически сили е подвластна?
Кеворк Кеворкян: Е, ти ли не го знаеш това?

Водещ:
Е, аз питам.
Кеворк Кеворкян:Питай. 

Водещ:
Ти си уплашен, сега ти се страхуваш да кажеш кои политически сили.
Кеворк Кеворкян: Ти не питай неща, които много добре знаеш. 

Водещ:
Страхува ли се Кеворк Кеворкян да каже на кои политически сили е подвластен?
Кеворк Кеворкян:Не. 

Водещ:
Ами, кажи.
Кеворк Кеворкян:Борис Велчев, с когото имам чудесни отношения, очевидно гравитира около БСП. 

Водещ:
И БСП е факторът, която покрива това нещо?
Кеворк Кеворкян: Да, разбира се. 

Водещ:
Можеш ли да то потвърдиш?
Кеворк Кеворкян: Мога, казвам го. Да, казвам го. 

Водещ:
Как?
Кеворк Кеворкян: Ето, показвам ти. По-голям аргумент, по-красноречив аргумент от записна заповед няма. 

Водещ:
Ама това няма връзка с БСП.
Кеворк Кеворкян:Тук, в този Наказателен кодекс, ето ти го, отвори там, където съм ти подчертал, има два текста – единият текст гласи до шест години затвор, другият – до три години затвор. 

Водещ:
Е?
Кеворк Кеворкян:Ако ти, ти самият, аз ще ти оставя една празна записна заповед, я попълниш, ако ти, ти казвам, на другия ден ще те приберат. Ако Борис Велчев фигурира в една такава записна заповед, ако той фигурира, на другия ден кариерата му е свършена. И тука отивам към основния въпрос. Не искам да се занимавам с това. Отивам към това защо става всичко това? 

Водещ:
Защо?
Кеворк Кеворкян: Защото някой не желае медиите да са достатъчно свободни. Защото някой иска да...

Водещ:
Добре, кой не желае ? Кой?
Кеворк Кеворкян: Политическата класа, естествено. 

Водещ:
Коя класа? Каква класа? Тя не е въздухът.
Кеворк Кеворкян: Политическата класа. 

Водещ:
Кой? Конкретно кой?
Кеворк Кеворкян: Политическата класа, казвам. Всички онези хора, които се нареждат на опашка пред БТВ във времето, когато трябва да дойдат изборите. Това нещо се появи в прокуратурата два месеца преди президентските избори. 

Водещ:
И какво стана?
Кеворк Кеворкян: И беше покрито. Сега ще бъде покрито пък, защото идват избори за евродепутати...

Водещ:
Ама как направи връзката между това нещо и БСП?
Кеворк Кеворкян: Ти очевидно не ме слушаш. 

Водещ:
Питам. Аз слушам много внимателно.
Кеворк Кеворкян: Да го повторя тогава пак, но това е последният път, когато ти повтарям два пъти едно и също нещо. Аз не съм дошъл тука, за да ме вкарваш в елементарните си капани. 

Водещ:
Понякога задавам въпроси и по осем пъти.
Кеворк Кеворкян: Това е много важен въпрос. Аз ти казвам...

Водещ:
Добре де, имаш възможност да напишеш в “Труд” отново...
Кеворк Кеворкян: Един вестник е компрометиран свирепо. Свирепо е компрометиран. 

Водещ:
Кой? “Дума”?
Кеворк Кеворкян: Всички разбраха за кой става дума, само Коритаров не е разбрал. 

Водещ:
За “Дума” ли говориш?
Кеворк Кеворкян: Свирепо е компрометиран вестник “Дума” от това, че има пълно мълчание по този въпрос.

Водещ:
Защо да е компрометиран “Дума”?
Кеворк Кеворкян: Какъв кураж ще имат журналистите от този вестник и всички други вестници, които знаят за този скандал?

Водещ:
Защо “Дума” да е компрометиран?
Кеворк Кеворкян: Какво биха могли да направят бедните момчета и момичета от българската журналистика, пилетата, както аз ги наричам, когато те много добре знаят за този скандал, много добре знаят за този подкуп и никъде...

Водещ:
Ама не го обясни.
Кеворк Кеворкян:...и никъде, включително и твоята телевизия, с изключение на днешния ден, не правят нищо, нищо, за да разчоплят тази (...).

Водещ:
Ама, ето, виж – правим.
Кеворк Кеворкян: Вие сте готови да тичате, да тичате, да тичате по следите на Вальо Топлото...

Водещ:
Как ще сме готови да тичаме?
Кеворк Кеворкян:...да показвате и да унижавате неговата баба Цецка, но не желаете да покажете другата баба, която дори не е направила едно опровержение като хората. 

Водещ:
Ама, Кеворкян, успокой се, бе!
Кеворк Кеворкян:Виж, да ти кажа – не може да има десет публикации и на нито една от тези публикации той да не е отговорил. Ако той е прав, той има пълната възможност да осъди...

Водещ:
Чакай сега. Първо...
Кеворк Кеворкян:Защо не го прави?

Водещ:
Първо, трябва да говорим спокойно.
Кеворк Кеворкян:Защото той е прикрит... 

Водещ:
Второ, Вальо Топлото по елементарните закони...
Кеворк Кеворкян: Защото той е прикрит от вас. 

Водещ:
Ама как ще е прикрит от нас?
Кеворк Кеворкян:Каква е разликата между Вальо Топлото и Гергов?

Водещ:
Да обясня ли каква е разликата?
Кеворк Кеворкян:Никаква разлика няма. 

Водещ:
Огромна е разликата като...
Кеворк Кеворкян: Никаква – единият крал...

Водещ:
...като медийна интерпретация.
Кеворк Кеворкян:Няма медийна интерпретация. За Вальо Топлото ти не си виждал нито един документ. Аз ти нося записна заповед тука...

Водещ:
Чакай, бе.
Кеворк Кеворкян:...и ти се чудиш какво е това. 

Водещ:
Аз ти говоря...
Кеворк Кеворкян:А ти знаеш от вчера за тази записна заповед. Ами да беше се справил с Наказателния кодекс. Да беше питал адвокати. Да беше си наел юрист. Да беше питал юриста на "Нова телевизия”. 

Водещ:
Чакай само да питам, бе. Спокойно, бе.
Кеворк Кеворкян:Аз съм напълно спокоен, просто печеля време...

Водещ:
Егаси, това ако е спокойност?!
Кеворк Кеворкян: Защото, ако ти уйдисвам на акъла...

Водещ:
Нали ме питаш Вальо Топлото и този, Краси Гергов...
Кеворк Кеворкян: Едно и също е. Една и съща кражба. Само че това е кражба на свобода на медиите. Защото ти разбираш ли какво означава един човек да е в ръцете им?

Водещ:
Ама не ми се карай, бе!
Кеворк Кеворкян: Този човек, когато е в ръцете на политическата класа, той е в състояние да направи всичко по нейната воля. Неговите медии работят само за техен интерес и те ще го държат ...

Водещ:
Хайде отначало.
Кеворк Кеворкян: И те ще го държат това положение, докогато той им услужва. 

Водещ:
Все едно гледам Георги Димитров пред Лайпцигския процес.
Кеворк Кеворкян: Не ми изглеждаш на Гьоринг, а по-скоро на жена му. 

Водещ:
Аааа, Гьоринг! Ти май се шегуваш. Гледай сега...
Кеворк Кеворкян:Дай някакъв смислен въпрос. Не се шегувам никак. 

Водещ:
Хайде да видим сега. Разликата, ето така беше снимката, разликата между Вальо Топлото...
Кеворк Кеворкян:И ще ми обясниш...

Водещ:
... и Гергов е в това....
Кеворк Кеворкян:В кое?

Водещ:
...че за Вальо Топлото започна да говори цялата държава – прокуратурата...
Кеворк Кеворкян: Виж, да ти обясня, но се отмести, защото пречиш на моята камера...

Водещ:
Чакай сега, нали каза Гьоринг...
Кеворк Кеворкян:...и ще се чуди как да я включи. Женя не знае как да я включи, защото ти заставаш пред нея. Да ти обясня за какво става дума, понеже питаш за политическата класа. 

Водещ:
Е, хайде, нали това питам.
Кеворк Кеворкян: Ти, който се перчиш всеки ден, само че срещу един отделен човек, взет от тая класа, намираш някоя баба или някоя жена и започваш да се гавриш с нея. Когато аз идвам тука и ти казвам на тебе, че има скандал, колосален...

Водещ:
Ама ти виж колко време говориш...
Кеворк Кеворкян:... ти не желаеш да ме изслушаш. 

Водещ:
Как да не желая? Всички те слушат
Кеворк Кеворкян: Чувал ли си за тъй наречената “сиамска осигуровка”? Нали много си начетен? Това е американско понятие. Тъкмо подходящо за такива типове като тоя. Когато в САЩ политици взимат пари от бизнесмени, знаеш ли какво правят те? Те си осигуряват документи срещу тези бизнесмени, защото единият е взел пари и е уязвим, а другият трябва да има документи, че той е дал пари. Долу-горе такава сиамска осигуровка се извършва в момента с това нещо. 

Водещ:
Ама хубаво!
Кеворк Кеворкян:Въпросът е много прост и ти трябваше да се съсредоточиш около него. Защо това нещо няма отговор девет месеца?

Водещ:
Ама нали ти точно това говориш. Ти каза, че политическата класа го покровителства, прокуратурата не е предприела действия...
Кеворк Кеворкян: Да, не е предприела. 

Водещ:
Ние какво направихме – включихме човека, за когото говориш, защото това е принцип. Аз няма да си позволя да говоря зад гърба нито на бивш премиер...
Кеворк Кеворкян: Сигурно. 

Водещ:
...без да му дам трибуна, нито на човек, който е какъвто и да е.
Кеворк Кеворкян: Сигурно.

Водещ:
Той ще се включи тук.
Кеворк Кеворкян: Сигурно. Аз съм готов той да дойде тука...

Водещ:
Да.
Кеворк Кеворкян: Макар, че това ще бъде страхотно шоу. 

Водещ:
Що “макар че”, то нека да бъде.
Кеворк Кеворкян: Предвид на неговите великолепни качества. Между другото, не си ли задаваш въпроса...

Водещ:
Нищо не чувам. Някой е на линия, не е на линия, какво ми говорят? Да, кой е въпросът?
Кеворк Кеворкян: Не си ли задаваш въпроса защо прокуратурата толкова охотно се занимава с всякакви пладнешки обирджии, а този случай не иска да го разисква. Защо става така?

Водещ:
Добре, бе...
Кеворк Кеворкян:Защо при тебе присъстват непрекъснато прокурори? Те вече са станали по-големи медийни звезди от теб. А непрекъснато се изнасят някакви неща от следствия, които поначало са тайни, непрекъснато се изнасят. Само този случай стои в забвение. Защо е това?

Водещ:
Защото трябваше да се случи един такъв разговор, предполагам, че ще има последици. Никой досега не е говорил. Фактът, че си тук и че говорим...
Кеворк Кеворкян:Разбра ли за каква свобода става на дума?

Водещ:
Аз разбрах.
Кеворк Кеворкян: Разбра ли, че когато българската журналистика знае, че е даван подкуп 425 хиляди лева, един български журналист работи 850 месеца, 850 месеца работи за тези пари, и не се намери нито един журналист, нито един единствен журналист, който да напише нещо. Което какво означава? За каква...

Водещ:
Има една тема и тя се казва “Кой ще победи в битката на титаните – Азис или Венета?”, за да могат да се изправят един срещу друг Гала, бъдещата майка на детето на Азис и Китаеца и астрологът Иван Станчев, ние бихме могли да продължим нашия разговор ...
Кеворк Кеворкян: Да, но преди това аз ще ти оставя тези записни заповеди.

Водещ:
Остави ми ги.
Кеворк Кеворкян: Оставям ти ги. И отвреме-навреме се обаждай на Борис Велчев и на прокуратурата, питай ги какво става с тях...

Водещ:
Добре, ако успеем да организираме гостуване едновременно на Красимир Гергов и на теб, ще дойдеш ли?
Кеворк Кеворкян: Разбира се, дори мога да остана да го изчакам до утре. Между другото, аз искам да кажа на моите зрители, защото аз 25 години съм работил за тях, че това, което правя в момента, не е някаква емоция, просто трябва да го надприказвам. Неговата схема е да завърти работата в едни невнятни разговори. Нещо научихте ли за свободата на словото? Няма свобода на слово в една държава, няма свобода на медиите в една държава, в която подобни факти се крият. Не може да има. Има достатъчно аргументи, но ние...

Водещ:
Ако на това му казвате криене на факти, здраве му кажи. За свободата на словото ще научите тогава, когато този, който говори за свободата е искрен, първо и второ, си подрежда спокойно и логично мислите. А мисля, че в случая много логично Кеворк разви тезата си...
Кеворк Кеворкян: Благодаря ти.

Водещ:
И мисля, че ще има необходимия ефект.
Кеворк Кеворкян:Благодаря ти. 

Водещ:
Благодаря.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stealingbeauty - -
12.04.2007 15:23
Много весело. Седнали две приятелки и си бъбрят. Не го гледах понеже имам някаква луда непоносимост към госинъ Коритаровъ. Може да звучи инфантилно коментарът ми, но първото определение, което ми хрумва след като го прочетох е - весел. Да не кажа забавен. Посмях се. Благодаря.
Поздрави.
цитирай
2. анонимен - Двама червени задници,
12.04.2007 17:03
които с нищо не заслужават уважението ми.
За какво ли им е всъщност моето уважение...

Поздрави
цитирай
3. ilievtodor - не съм го гледал но ... ?
12.04.2007 22:33
но ми прилича на постановка от школата в Симеоново.
или на доброто и лошото ченге в тъп usa филм.
или пък ни правят на шарани.
сутрин, като започнеш да въртиш : григоров, бареков, коритаров и обратно и като отидеш на работа се чудиш защо си ядосан на целия свят.
цитирай
4. thehobbit - ***
13.04.2007 10:04
Надали става дума точно за двама милиционери

Аз преброих четирима поне споменати и набъркани. А иначе казусът със записите на заповед е, меко казано, интересен. С тези документи Гергов безусловно декларира, че дължи на Гоцев 425 бона и се задължава да му ги плати. Т.е. – дължи му ги за нещо ...

А иначе много ми хареса това “аз съм по-стар в ТОЗИ занаят от теб” ... а занаята е по-стар и от двамата, доста по-стар...
цитирай
5. gantree - ^^
13.04.2007 21:11
двама, трима или четирима - това е просто една дребна формалност, приятелю; по принцип са двамина, изключвайки онези, които им бяха "фон";

да, забавен е разговорът им, stealingbeauty; проблемът е там обаче, че вече сме в 2007-ма, а все още те "се смеят последни", втч. и по темата за "свободата" (!!!) на "словото"; а при подобни случаи като този личното ми мнение е най-близко до мнението на zlika;
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3637106
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031