Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2010 09:07 - Коя е Кристалина Георгиева?
Автор: gantree Категория: Новини   
Прочетен: 21587 Коментари: 29 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image image
image
20 януари 2010 | 08:06 | Нова телевизия, „Здравей, България!”
image
Проф. Борислав Борисов, ректор на УНСС


Водещ: Проф. Борислав Борисов е приятел с Кристалина Георгиева, неин бивш колега. Има преки впечатления от години от нея.
Водеща: Колко близки сте?
Борислав Борисов: Ами мога да кажа приятели. Вие употребихте тази дума. Започнали сме като колеги 70-те години, 1971-1975 сме били в една група състуденти.
Водещ: А вие сте и състуденти?
Борислав Борисов: Да, в една група бяхме. Между другото много силна група, Ренета Инджова беше в тази група, в по-горния курс на тази специалност, тя е една перфектна специалност, която за съжаление я закриха след 1990-та година, но сега ще я възстановя. Бяха Иван Костов, Митко Луджев...
Водещ: Познати имена.
Борислав Борисов: Въобще силен випуск.
Водещ: Добре. Какъв човек е Кристалина Георгиева?
Борислав Борисов: Вижте, звучи може би малко пресилено, защото в студиото явно съм дошъл, за да кажа добри думи за нея, но тя е перфектен човек. И като приятел, и като специалист, и като поведение, изключително дипломатично поведение, политически издържано, без никакви залитания в каквато и да е насока. Тя е човек, който аз за нея казвам, че отваря врати и сърца. Тя строи мостове, тя не ги гори.
Водещ: Случайно да имате представа добра ли е по география?
Борислав Борисов: Мисля, че е добра.
Водеща: Защото има много малко време до това изслушване, което предстои да се случи.
Борислав Борисов: Ами вижте, най-малкото дори да не е гледала картата, тя на практика е обиколила света, десетина години живя в Москва, защото отговаряше от Световната банка за Русия. Между другото един любопитен детайл, който се помни. Тя живееше, беше възстановена от Световната банка в апартамента на Георги Димитров в Москва, той е скромен апартамент, не е нещо разкошно. Отговаряше за Русия, след това отговаряше за Азия, Китай, Тихоокеанския регион. И аз защо съм така толкова уверен в нейната успешна кариера като комисар. Защото вижте, значи тя е работила за Русия, по отношение на Русия, за Китай, Азиатският регион, тази година работи в Щатите, а това са основните контрагенти на Евросъюза в света. Тя фактически работи със страни, които познава изключително добре.
Водеща: Като оратор как се представя?
Борислав Борисов: Прекрасно. Любимка на студентите. Тя има чар, като говори, да пленява. Не се изхвърлям, говоря, пожелавам ви да контактувате лично с нея и ще се убедите в това.
Водещ: Ще стане. Тя обаче е икономист, тук говорим за човек....
Борислав Борисов: Политикономист.
Водещ: Да, тук говорим за човек,който трябва да се справя с бедствени ситуации, с аварии.
Борислав Борисов: Какво ви смущава?
Водещ: Защото нейният опит е може би в друга област или поне така си го представям аз.
Борислав Борисов: Задавали ли сте си някой път въпроса войните всъщност кой ги печели пълководецът военен ...
Водещ: ... или финансовият министър.
Борислав Борисов: ...или началникът на тила. Защото на един войник, като му свършат патроните и хлябът, той престава да е боец. Това е една страхотна организация. Бедствията, аварията, помощите, това е фактически една страхотна логистика на товари, хора, пари, които трябва да се управляват по перфектен начин.
Водещ: В този смисъл тя е подготвена.
Борислав Борисов: Абсолютно.
Водеща: Нейното име, след като излезе вчера всъщност и то тръгна първо от европейските институции, след това през България, но преди това обсъждано ли е за такъв вариант? Щом сте близък с нея, може би ви е известно.
Борислав Борисов: Половин час преди това говорихме с нея по телефона, тя нещо беше в начален стадий на грипа, даже гласът й беше паднал и още нямаше...
Водещ: Да не зарази Барозу.
Водеща: Или комисията.
Борислав Борисов: Е, аз не вярвам от първия ден да започнат да се прегръщат. И още нямаше или поне не е споделила с мен, но предполагам, че щеше да сподели. Още нямаше предложението. Но това е удар в десятката на премиера.
Водещ: Как попадна 1993 г. тя в Световната банка?
Борислав Борисов: По линията на фондацията, американската фондация...
Водещ: „Отворено общество”?
Борислав Борисов: Не, „Франклин”, ф-ф, ще се сетя
Водещ: Добре, по линията на някаква фондация.
Борислав Борисов: Тя е толкова известна, по линията на фондацията отиде на специализация, дългогодишна специализация, те я харесаха, поканиха я да чете тогава лекции в Масачузетския университет първо, след това в Харвард и я изтеглиха на работа като експерт.
Водещ: Каква специалност точно има тя?
Борислав Борисов: Политическа икономия, политикономия.
Водещ: Добре, какви са според вас шансовете да се представи добре на изслушването?
Борислав Борисов: Никакви съмнения нямам, 100 %. Аз ви казвам бъдете спокойни, победата ще бъде за нас.
Водеща: Както казаха днес по едно радио, защото сутрин, като идвам, слушам едно радио, дано не се окаже, че участваме като в тотото, всеки път с по малко, в тези изслушвания.
Борислав Борисов: Не, не, тук гарантирам, поемам след това всякакви наказания от ваша страна, ако дори и най-малко направи някакъв пропуск. Ще се убедите сами.
Водеща: Добре. Благодарим ви.



Гласувай:
3



1. nicodima - Ето още информация...
20.01.2010 12:32
Има и една щастлива снимка около Кремъл...

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=169993
цитирай
2. gantree - @ nicodima
20.01.2010 12:42
Е, на мен лично ми стигат и неадекватните реакции на Борисов от снощи насам - първо това, да запази Желева като външен министър, и второ, отказът му в ранния следобяд вчера да потвърди кандидатирането на Георгиева, "преди да говорел с Барозу". Нещо май му се иззеха бързо-бързо функциите по тия въпроси, и сега е притеснен.
цитирай
3. nicodima - Ган,
20.01.2010 13:12
Георгиева ЗНАЕ МНОГО ДОБРЕ РУСКИ - а втори път го повтарям, та някой да вдене...
Как мислиш, чии интереси ще представя тя с брилянтната си подготовка в ЕС - нашите или на Путин... Дано да греша, ама съм вече много подозрителна... Как така стана, та БСП единодушно се съгласиха, на момента, почти без обсъждане, с кандидатурата? Това не мога да вдяна пък аз... освен ако няма някакъв интерес...
цитирай
4. gantree - @ nicodima
20.01.2010 13:36
Е, ако е до руския език, аз също чета, пиша и разговарям свободно на руски :))) Работила е в Русия, завършила е образованието си във време, когато руския беше втори официален език в България.

Колкото до интересите на Путин - интересите на Путин са предимно в петрола и газта, а тя, доколкото знам, е твърд привърженик на "зелената енергия", на възобновяемите източници, тоест - на точно противоположното, на онова, което няма да носи парите ни за енергия в Русия.

БСП не знам защо са се съгласили "единодушно". На тях такава като Желева щеше да им е идеалната карикатура за размахване.

Ще видим какво ще излезе. Нищо скрито не остава.

Поздрави.
цитирай
5. haralanov - Сега остава да кажем и...
20.01.2010 19:16
Коя е Меглена Плугчиева.Кристалина я разбрахме(от това интервю)колко е готин приятел,сърдечен човек,доказал се професионалист,любимка на студентите...
цитирай
6. анонимен - Новото чуда - червено отзад. . . Това ...
20.01.2010 20:17
Новото чуда - червено отзад ...
Това е поредната високопоставена другарка. Уж международничка, уж "професионалист". Ако все пак знае нещо в екологията, то финансите са й доста неясни. Нищо, че е писала "учебници", а неин приятел и застъпник е ректорът комунист на УНСС др. Бориславов, приятел на бракониера ГОЦЕ Първанов. Те се надушват по партийному....
Като икономист - посредствена, като бюрократ - отегчителна. НО е дружка на червената мафия от всички страни. Особено любит Путина....
цитирай
7. injir - До отг.6
20.01.2010 20:40
Е. и какво излиза? Когото и да погледнеш - все от някоя ,,групировка,, е лансиран. Ясно е, че нас не ни питат. Приказките ни са само за гаргара.
цитирай
8. nakom - Ган и аз се притеснявам
20.01.2010 21:20
Говориш, пишеш на руски.Може би и ти си скрит другар :-)
цитирай
9. gantree - @
20.01.2010 21:39
injir написа:
Е. и какво излиза? Когото и да погледнеш - все от някоя ,,групировка,, е лансиран. Ясно е, че нас не ни питат. Приказките ни са само за гаргара.

Здравей. Не ме карай да съжалявам, че в името на плурализма и свободата на словото не съм изтрил неаргументирания коментар на анонимен 6.


nakom написа:
Ган и аз се притеснявам
Говориш, пишеш на руски.Може би и ти си скрит другар :-)

Да, точно така. Колко си проницателен, браво. Жив да ме ожалиш.
цитирай
10. kostadin - Ако на някой му са ясни" фин...
20.01.2010 21:42
Ако на някой му са ясни" финансите"-сега нямаше да сме в криза.Тези от св. б-ка имат пропуски за на всякъде.Казват ,че малката пица бил рода с дамата от златното икономическо поколение-гордостта на Тато Бато и компания .Такива люде са дю шешът на всички властници от банановите републики.
цитирай
11. injir - Не изтривай. В спора се ражда ист...
20.01.2010 21:43
Не изтривай. В спора се ражда истината. Понякога - и войни/ударението е на последната сричка/.:)
цитирай
12. gantree - @ injir
20.01.2010 21:51
Разбира се, няма. Просто такива неаргументирани коментари като неговия, с липсата на поне едно зрънце като повод за едно или друго разсъждение, са напълно излишни. А са и вредни, ако някой случайно ги приеме като чиста монета, въпреки липсата на какъвто и да било аргумент.
цитирай
13. lado - Колкото до интересите на Путин - ...
20.01.2010 21:58
Колкото до интересите на Путин - интересите на Путин са предимно в петрола и газта, а тя, доколкото знам, е твърд привърженик на "зелената енергия",
Има интереси и по-такива..
И два ордена има от Путин, и е изръшкала Чувашия, Татарстан, Киргизия, Казахстан - над 2,2млрд долара е им е надала - хем отнема уж влияние от Русия, щото ги загробва със заеми, хем Путин я награждава.
Апропо - в момента Гойковото правителство удари мораториум на възобновяемите източници - спря разработката и изпълнението на проекти..
цитирай
14. gantree - @ lado
20.01.2010 22:07
Здравей. Първото ти изречение вероятно е цитат от моя коментар 4.
Следващите ти изречения вероятно ме опровергават, според теб.
Каква по-точно е връзката между мораториума на правителството върху разглеждане на такива проекти, и привързаността на Кристалина Георгиева към проектите за възобновяема енергия?
Имала ордени от Путин, ми добре, да е жива и здрава. Тя е икономист, а не политик.

За вземането и даването на заеми - защо гледаш на това като на "загробване"?
цитирай
15. lado - Да, цитирам те. Не, не е задължит...
20.01.2010 22:19
Да, цитирам те.
Не, не е задължително.
Това ще е един вид лакмуса - ако се оцвети, значи на Гойко пак са му свели нещо за изпълнение.
Виж - последният ти въпрос е излишен.
Наричат кредитите на СБ наркотични - не можеш да спреш,веднъж като почнеш - не аз ,финансисти.
Има случаи над 20 години вече и са развили зависимост.
И не аз, а австрисйската финансова школа предлага да се преустанови дейността на СБ.
Преподавала ми е - в мрачните години , не обичам фурнаджийските лопати, лично я докарах до истерия, и то пред колегите..
цитирай
16. gantree - @ lado
20.01.2010 22:43
Е, то стана очевидно днес, че Борисов научава от новините дали Желева ще е още министър, както и името на новата си кандидатура. Това си е негов проблем, аз му се радвам.

За Световна банка - кредитите им са конкретно насочени, строго контролирани по предназначение, и е напълно нормално да са с дълготрайна обвързаност. Нормално е да дотежават в един момент. Подобна зависимост не е непременно лоша. Като влезеш в такъв ангажимент, ти поемаш определени задължения, които в следващите години си длъжен да спазваш безпрекословно. Когато дълго време спазваш приетите задължения, възприемаш определен тип поведение и в един момент те стават част от културата ти. В този смисъл кредитите им имат и своеобразна възпитателна роля.
цитирай
17. lado - Така - кредитите им са за 2 до 5 години ...
20.01.2010 22:50
Така - кредитите им са за 2 до 5 години по принцип, но после идва страшното .
И обикновено се кредитират кофти проекти - като Горна Арда - харчи се ,а налице нищо .
Но друг път по обстойно и с аргументи ще се поборим, сега приятна вечер! Чао!

Грег Паласт - Да. Нека да преминем към разкритията ни. Чрез предоставените документи установихме, че в основни линии Международният валутен фонд и Световната банка изискват от отделните държави да подписват тайни споразумения, с които правителствата се съгласяват
- да продават основните си активи;
цитирай
18. gantree - @ lado
20.01.2010 23:07
Предлагам да не се "борим". После обикновено резултатите са плачевни.

За "тайните споразумения" и продаването на основни активи - споменаваш го така, сякаш става дума за престъпления. Прекрасно е, когато държавите продават собствеността си. За теб не знам, но аз лично предпочитам частната собственост пред държавната.
Приятна вечер и на теб.
цитирай
19. lado - Да разбирам ли, че одобряваш тай...
21.01.2010 09:14
Да разбирам ли, че одобряваш тайните споразумения, които сключиха Бъки Бомбата, Орешарски ?
Няма значение дали СБ или друга институция ни отнемат суверенитета с тайни споразумения.
цитирай
20. gantree - @ lado
21.01.2010 12:47
Здравей. Понятието "тайни споразумения" за теб явно е като всички други понятия, например, като понятието "картоф". Като каже човек "картоф", и на всички е ясно какво точно казва този човек, дори и визуално. По въпроса с понятието "тайни споразумения" нещата съвсем не са такива, каквито са с "картофите", ако ме разбираш. И в този ред на мисли ще добавя, че нито Бъки, нито Орешарски, доколкото знам, са сключвали тайни споразумения със Световна банка.

Колкото до суверенитета - моля да ми обясниш какво общо има националния ни суверенитет с едни по същество свободни търговски споразумения между независими един от друг търговски субекти. Ако суверенитетът ни, според теб, може да бъде застрашен от една или друга свободна търговска сделка, то какъв трябва да е изводът ти тогава? Един-единствен, според мен, а именно - че държавата ни не трябва да влиза в ролята на търговски субект. Държавата трябва да отстъпи тази роля в полза на частните търговски субекти. И така нататък, и така нататък, постепенно стигаме от руския комунизъм до капитализма. Не е ли прекрасно?
цитирай
21. kostadin - gantree ,gantree!
21.01.2010 13:06
Да живее гантрето !Той може да се е оправил.

Никакви претенции към частниците!
Какви лоши приказки чувам -конспирации ,тайни договори Няма такова нещо Всичко е подписано тайно ,но официално.Образовайте се ,а ако не можете започнете да крадетеПу ,пу сбърках оползотворявайте това ,което не могат да съхранят сегашните бандюги. Полицията и без това си има друга работа.
Сега батБ.Б.ще пази стопанствата на латифундистите или арендаторите с армията .
Бъдещето е прекрасно, никакво цупене да няма другари и господа отминалото и бъдещето.Докато има електорат ще пребъде и политичесата ни класа и най- прогресивно мислещите от нас.Дано да доживеете до пълната разпродажба на света.Казано е ,че живите ще завиждат на умрелите!
цитирай
22. lado - Да разбирам ли, че одобряваш тай...
21.01.2010 13:07
lado написа:
Да разбирам ли, че одобряваш тайните споразумения, които сключиха Бъки Бомбата, Орешарски ?
Няма значение дали СБ или друга институция ни отнемат суверенитета с тайни споразумения.

Както си мислех,така и стана. Не съм сложил в едно изречение СБ и гореспоменатите ,за да се идентифицират с нея.
Само ще вметна,че твоите понятия са набрани на райска поляна и всичко се развива по законите на морала и етиката. Идеализма и щастливия край на поста ти поставят точка на кореспонденцията ни.
Имах предвид дали задкулисните игрички на корумпираните политици, на които сте им делегирали права да ни управляват, ги одобряваш.
Ма вече не ме интересува.
Поздрави.
цитирай
23. gantree - @ lado
21.01.2010 13:27
Не знам какво си си мислил. Отговорил съм само на това, което си ми написал, и то дотолкова, доколкото съм имал какво да отговоря като различно от твоето мнение. По-горе говорехме за Световна банка, а не въобще за нещата от живота, въобще за тайните споразумения и т.н. Затова върнах разговора към първоначалното, за което говорехме, за да е по-ясен.

Моите понятия са различни само когато са поставени в различен контекст. Иначе да, еднакви са, и са затова твърди и стабилни. Дотолкова са еднакви, доколкото е еднакво свинското с картофи и картофената супа, метафорично казано. Няма никакъв идеализъм в такова сравнение, нито пък щастлив край.

За задкулисните игрички и корупцията - добре де, а ти какво друго очакваш, при положение, че държавата си позволява да влиза в територията на свободните търговски взаимоотношения? Да не би да си гласувал за когото си гласувал, делегирайки му с това правото да се занимава с търговия от твое име? Не си. И аз щото не съм. Само че за теб проблемът е в задкулисието и корупцията, а за мен тези неща са следствие. Проблемът за мен е "преди" задкулисието и корупцията. Предполагам, че няма да си съгласен с мен, но и не настоявам за това. Защото виждам, че чак толкова не те и интересува.

Поздрави.
цитирай
24. gantree - @ kostadin 21
21.01.2010 13:29
Костадине ... ще те носи орела, както ми се струва.
Предлагам ти да не си разваляш деня, и да не влизаш повече в блога ми.
Предварително благодаря за което.
цитирай
25. анонимен - защо е този мощен антиКристалина крясък?!
22.01.2010 13:02
с руски и с английски тя е безспорен международен авторитет сред колегите си икономисти. това е за уважение.
всеки експерт трябва да е добре дошъл, нека работи..и по делата ще го познаем
а конспирациите са за криминалните романи и хроники
Сн С
цитирай
26. gantree - @ анонимен 25
22.01.2010 13:12
анонимен написа:
защо е този мощен антиКристалина крясък?!
с руски и с английски тя е безспорен международен авторитет сред колегите си икономисти. това е за уважение.
всеки експерт трябва да е добре дошъл, нека работи..и по делата ще го познаем
а конспирациите са за криминалните романи и хроники
Сн С

Защото е с леви убеждения като политик.
Защото на практика излиза, че ЕНП в лицето на Бойко Борисов номинира и ще избере левичар, вместо човек с десни политически убеждения.

Освен това, "крясъкът" срещу нея изобщо не е "мощен" в момента. Ще стане много мощен, ако и когато я изберат, и след това се окаже, че може би има досие в ДС. Ей тогава наистина ще видиш "мощен крясък", а това сега нищо не е.
цитирай
27. анонимен - бг сезон на досиетата Х е на изчерпване...
22.01.2010 16:05
у нас пък "ДС досиета" мутира в някаква компроматна перверзия и смисълът се опорочи..

в момента проблемът "ляво" на ЕНП зависва, Кристалина не е член на БСП все пак..

а на БГ спешно са необходими професионалисти с международна практика и контакти за бързо усвояване проекти по еврофондовете.
и се надявам Кристалина да работи за кауза...нейният ранг и много над посредствените М. Велчев и Н. Василев.
остава да чакаме делата...
Сн С
цитирай
28. анонимен - в момента проблемът "ляво...
22.01.2010 18:32
анонимен написа:
в момента проблемът "ляво" на ЕНП зависва, Кристалина не е член на БСП все пак..



Главният проблем е със "зависването" на ЕНП в ляво. ГЕРБ, Кристалина и Меглена са подробности от пейзажа!
Здрасти Ган!
цитирай
29. darktales - 28. анонимен
22.01.2010 23:14
Да, ама все пак много подробности се натрупаха. Започва да прилича на нашенски всеяден опортюнизъм. Тъй както Кристалина прилича на леко подобрено и по-приемливо копие на Румяна.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3641342
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930