Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2007 22:09 - Искам да съм румънец?
Автор: gantree Категория: Новини   
Прочетен: 5213 Коментари: 21 Гласове:
0



     В Румъния нещата си стават по нормалния начин - още в началото на лятото, след края на миналата учебна година и преди летните ваканции. Така румънските деца не стават заложници никому.

     Какво имам предвид? Имам предвид една много малка и кратка информация от днес следобяд. Събота следобяд, почивен ден - едва ли някой ще обърне внимание на малките кратки новинки по това време. И така:


     От 1 октомври в Румъния влиза решението на правителството за увеличение на заплатите на учителите и на университетските преподаватели. След увеличението на заплатите, което ще е до 23 %,  заплащането на преподавател с максимална степен на квалификация, става 560 евро, а началната ще е 270 евро.      Професорите в държавните университети ще взимат около 1100 евро, а асистентите близо 370, съобщава БНР.      6 % от БВП ще отдели Румъния за образователната сфера следващата година.      Румънското правителство взе това решение след стачките на работещите в образователната сфера в страната в началото на лятото, които заплашваха започването на учебната година.

     news.bg

     Сегашното българско правителство отделя около 4% от БВП за образование.



Гласувай:
0



1. mitternacht - well dude...
29.09.2007 23:41
сигурно румънците помнят Чеушеску? :)
цитирай
2. furiika - И аз искам
30.09.2007 09:12
да съм румънка!
:))
цитирай
3. an200 - За мен е по-лесно...
30.09.2007 11:08
Гюргево е на другия бряг)))
цитирай
4. mirchev - ...
30.09.2007 13:04
И тук не е зле да вметнем, че румънското правителство поддържа през последните години 3% от БВП бюджетен дефицит. Българското правителство има между 2-2,5% излишък. Аз не искам да съм румънец при следващата световна рецесия.
В румънската образователна сфера има ли 13-та заплата? Тя реформирана ли е? Там увеличават ли се преподавателите, при намаляване на учениците? Има ли в Румъния вътрешна съпротива, срещу реформата в тази сфера? Каква част от румънските учители преподават частни уроци и какви странични доходи получават от това?
цитирай
5. gantree - :)
30.09.2007 14:17
страшно става винаги, когато близо до теб дойде човекът с глупавите въпроси - онези купища въпроси, отговорите на които той никога няма да разбере.

във всеки случай аз лично предпочитам да живея между хора с чисти сметки, или в най-лошия случай с бюджетен дефицит, вместо с огромни излишъци, висока инфлация и надписвания на сметката със суми, чието бъдещо трансфериране в североизточна посока дори не подлежи на съмнение.
цитирай
6. mirchev - :)
30.09.2007 14:36
Страшното е, когато някой с изкривено костовистко "мислене" започне да пише за нещо, което не познава. Да му се привиждат разни "североизточни трансфери", конспирации и т.н. Иначе е лесно да декларираш, че искаш да си румънец... звучи някак гордо... Като "Аз съм десебар!" :)

P.S. Практиката на поддържане на високи бюджетни дефицити е типична за лявото разбиране за икономическа политика.
цитирай
7. gantree - :))
30.09.2007 15:18
о да, преподай ми сега икономическите теории на социалисткото управление, според които ежегодното изкуствено занижаване на бюджетните разходи и формирането на огромни финансови излишъци, надвзети от данъкоплатците и предназначени да финансират изграждането на руски атомни реактори, газопроводи и нефтопроводи из половин България е единствената "разумна" и "възможна" финансова политика;

***

до осемдесет и шестата сладурана - ако имаш нещо по темата за казване - заповядай; чисто личните ти забивки можеш да ми пращаш и по вътрешната поща, вместо да ми ги пишеш по темите
цитирай
8. mirchev - :)
30.09.2007 15:27
Ами тя работата е там, че този тип "водене" на икономиката е най-малкото социалистически... той си е по-скоро десен.
Относно газопроводите - по-добре да ги има, отколкото заради некадърни политици да ни заобикалят (жокерче - преговорите с Русия в края на 90те за нов газопровод през наша територия и следствието от БГ "преговорите" - проектът "Син поток"). Сещаш ли се кой бе премиер тогава? Някой да е изчислявал преките финансови и косвените финансови и политически загуби от това решение?
цитирай
9. gantree - :))
30.09.2007 15:43
ясно, разбирам - за теб пътят към Рая е осеян с руски реактори, газопроводи и нефтопроводи; майната му на образованието и на обещаните още през 2005-та и очевидно недостатъчни в момента 5% от БВП.
а румънците, като по-глупави от нас, успяват да си свършат работата по нормалния начин; като нормални хора, които не са чак толкова загрижени като нас за руските енергийни проекти
цитирай
10. mirchev - :)
30.09.2007 15:56
Май не четеш... "чукча не читатель" :)
Нищо не си разбрал. Или по-скоро от това дето си "разбрал", всъщност е някъде в твоята глава... :)
Не ми приписвай думи, които не съм писал и не прави изводи и тълкувания в познатия стил "Костов". :)
Хубаво би било процентът за образование да бъде по-висок. Но на каква цена? Доколко ефективно ще се харчат тези пари?
Все още има специализирани гимназии с профили, които преди 20г. са отговаряли на търсенето, но нямат нищо общо с реалността. Примерно в град, в който преди е имало телефонен завод, продължават да се обучават специалисти в тая област, без те да имат реална реализация. Примери като този бол. Парите за образование в България се харчат неефективно. Учителите да приемат съкращаване на бройките срещу вдигане на заплатите, да преглътнат затварянето на някои школа и т.н. Вече безработицата е под 7% и това няма да им е толкова фрапиращ проблем.
Пари (без значение дали в образование или здравеопазване) трябва да се дават срещу реформи. Учителите хем не искат реформи хем искат повече пари.
цитирай
11. mirchev - ...
30.09.2007 17:15
http://evropa.dnevnik.bg/show/?storyid=380196
цитирай
12. sladurana86 - Гантри, слънчице мило, аз просто ...
30.09.2007 17:18
Гантри, слънчице мило, аз просто съм загрижена за теб и ти давам ценни съвети. Каквито впрочем и ти ми даваш (солидарност, какво да се прави:))) А заяждането си е твой приоритет - "страшно става винаги, когато близо до теб дойде човекът с глупавите въпроси - онези купища въпроси, отговорите на които той никога няма да разбере." Това, че момчето е на различно от твоето мнение НЕ означава, че е глупаво! Явно е даже, че нещата по ги разбира от теб!
Постът ти като цяло лъха на нихилизъм, направо вони!
А относно 4% след като си такъв "виден" икономист трябва да знаеш, че БВП зависи от производителноста! А в България тя е ниска, защото по времето на едно синьо правителство съществуваше "Приватизация на всяка цена" и проспериращи предприятия бяха разпродадени на безценица, впоследствие - унищожени и много хора останаха без работа. Защо тези проспериращи предприятия бяха разпродадени си остава пълна мистерия! Все пак неведоми са пътищата Костови, нали:))) Виж сега миличък - иди в Румъния, в България сте загубили безвъзмезно доверието, там може и да прокопсате:)
Преди плюеше по учителската стачка в блога на estrella, а сега загатваш, че държавата може да отпусне парите и да удовлетвори исканията им! Много бързо сменяш становищата си:)
PS:
И моля те не ми трий пак коментарчето:)
цитирай
13. gantree - @ sladurana86
30.09.2007 20:45
добре, този път ти е единственият, в който ще оставя твой коментар в подобен неприемлив стил; и ще те помоля да си намериш някое друго място да си гукаш с "мили слънчица";

това, че приватизацията и частната собственост и инициатива са за теб в основата на проблема няма да го коментирам; за разлика от теб аз отлично си спомням "просперитета" на Виденовото управление, и не го препоръчвам дори и на най-върлите си врагове; ти тогава си била на колко - десетина-дванайсет годинки? единайсет? е, да си жива и здрава

за учителската стачка в блога на estrella нямам спомени да съм "плюл"; бил съм категорично против да се използват децата и нормалният им учебен процес като оръжие в този трудово-правен спор - това може лесно да се види и в самата тема; и сега съм на абсолютно същата позиция, така че нямаш никакво основание да твърдиш как съм си бил "сменил позицията";
всъщност, можеш да си твърдиш каквото си искаш
цитирай
14. gantree - @ mirchev
30.09.2007 20:51
примерите, които ми даваш изобщо не са по темата, за която разговаряме тук; каква е "цената" и каква е "ефективността" на парите, похарчени за образование е проблем на изпълнителната власт; изпълнителната власт не може да обвинява учителите за това, че същата тази изпълнителна власт не е провела нужните за въпросната ефективност реформи;
цитирай
15. sladurana86 - Най - смирено се извинявам за неп...
30.09.2007 21:08
Най - смирено се извинявам за неприемливия вид на мойте коментари!!! Обещам за следващият коментар предварително да бъде одобрен от академичния съвет на СУ "Св. Климент Охридски":)
Струва ми се, че бягаш от въпроса ми за "Приватизация на всяка цена" и доводите са ти железни - "ти тогава си била на колко - десетина-дванайсет годинки? единайсет?" какво значение има на колко съм била? Не трябва да коментирам ли?! Ми то по същата логика не трябва да коментираме и управлението на цар Калоян!
А твърденията ще ги оставя на твоята съвест!
PS:
Би било добре да си по - демократичен относно коментарите в блога си(нека и различномислещите да се проявят - "В спора се ражда истината"), нали все пак си последовател на Учението Костово - бъди по - толерантен:)
цитирай
16. gantree - @ sladurana86
30.09.2007 22:06
струва ти се това, струва ти се онова - какво общо имам аз с нещата, които по един или друг начин ти се "струват" на теб? нищо общо. защо обаче ме занимаваш с нещата, които ти се "струват" на теб? не знам, и честно казано, не ме интересува;

нямам нужда от никакви "доводи" - железни или не - по отношение на приватизацията, за която пишеш; предпочитам частната собственост и съм твърд привърженик на приватизацията;
защо? - не искам да ти обяснявам защо

защо споменах годините - защото не бива да се изказваш така за неща, които не знаеш и според мен изобщо не разбираш; възприемам като слабоумни всички онези, които са против приватизацията, против частната собственост и предпочитат държавната собственост;

за толерантността - трудно ми е да толерирам писането на глупости (напр. тези за проспериращата икономика до 1996-та), лигавщините ти и поне на два пъти отказаната ти фамилиарност; подобни неща изобщо не възприемам като проява на "различно мнение", и нямам нищо против да ми се разсърдиш "до края на живота си", и да не влизаш повече в блога ми;
дори ще ти бъда благодарен за това, и ще ти обещая нещо, което и бездруго е факт - да не влизам в твоя блог;
цитирай
17. mirchev - :)
01.10.2007 08:01
Ами тя не е писала, че е против приватизацията. Точният й цитат е:
"А в България тя е ниска, защото по времето на едно синьо правителство съществуваше "Приватизация на всяка цена"

Което си е и самата истина, но бързо се забравя... :)
Спирам да пиша по текущата тема, защото проявяваш критично ниска степен на адекватност, със склонност да тълкуваш нечии думи, през своя собствен "мироглед". А това, всички помнещи какво се случи в периода 1997-2001г. знаят - не е на добре.
УСПЕХ!
цитирай
18. sladurana86 - Дълго се смях - много думи, малко ...
01.10.2007 12:13
Дълго се смях - много думи, малко смисъл! И невярно тълкуване!
1.) Никъде не съм казала, че съм против приватизацията, само написах, че не разбрах защо "проспериращи предприятия бяха разпродадени на безценица, впоследствие - унищожени и много хора останаха без работа. Защо тези проспериращи предприятия бяха разпродадени си остава пълна мистерия!" От приватизацията и тъмните сделки около нея доста хора напълниха джобовете си. Това според теб ме прави слабоумна? Ми отговори ми като за слабоумни тогава:)
2.) Мен не ме интересуваш какъв си - десебар, седесар, гербер или социалист, мен ме дразни отношението ти към хората - явно всички, които пишат в поста ти са глупави, слабоумни и не знам какви си още! По тази линия си типичен Костовец, нали така си обиждате народа
http://nezavisim.net/index2.php?option=com_content&task=view&id=3288&pop=1&page=0
Затова не съм и в ДСБ, защото не си приемате грешките, не сте толерантни и сте с комунистическо мислине в най - лошия му вариант - сталиниския!
PS:
сега изтрий коментара ми, изпий си валидола и се прекръсти пред иконата на Командира!
цитирай
19. gantree - @ mirchev & sladurana86
01.10.2007 13:39
доколкото разбирам, това ви е било последното влизане тук; благодаря ви за думите, и ще се радвам, ако и в бъдеще продължите да не влизате в блога ми
цитирай
20. dagma - до сладурана
01.10.2007 17:37
Ако оставиш настрана излишния патос и се абстрахираш от измислиците, на които си се наслушала, ще разбереш простата логика на нещата. Правителството на Виденов остави над 40 държавни предприятия, които са генерирали само загуба и са били поддържани изкуствено с банкови кредити и чрез неплащане на огромните си задължения към бюджета. Изходът не е ли или ликвидация на предприятието, или продажбата му на нов собственик, който да управлява ефективно и с печалба? Дори и твоите социалисти не смеят да отрекат голямата заслуга на Иван Костов за съживяването на икономиката.
А това, че "комунист" влиза в арсенала ти с обидни думи наистина е много смешно.
цитирай
21. gantree - @ dagma
01.10.2007 20:37
недей, остави я, няма никакъв смисъл; тя изобщо няма да те разбере, а и наистина не искам да се връща повече в блога ми по какъвто и да било повод; ние с такива като тях сме на съвсем различни планети, и просто нямаме какво да си кажем
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3642551
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930