Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.10.2009 13:07 - За нетолерантността (2)
Автор: gantree Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3672 Коментари: 7 Гласове:
8



        Де го чукаш, де се пука! Още продължавам да се чудя на рикошета, за който споменах съвсем бегло вчера. От една страна, това са едни странни и преди всичко неприятни за мен хора, с които дълго съм се опитвал да разговарям преди време, на едно друго място, и от личен опит знам, че е "мисия невъзможна" да се разговаря с хора, които не приемат думите ти дори и само защото не ги разбират. Отворен съм към разговори, но отдавна изпитвам отвращение към всяка една ситуация, в която ми се налага дълго и напоително да обяснявам защо "мисля точно по този начин", или защо казвам точно това, а не нещо подобно. "Какво имам предвид" ми е сред най-омразните изрази в началото на изречение или реплика. Поемам огромно количество всякаква информация от години, и все още със завиден успех успявам да задържа основната част от нея в основата на почти всяка моя гледна точка. Някои наричат това "знание", а други - прахосване на ценно време, което може да бъде прекарано в забавления. От своя страна, колкото повече "задържам", толкова повече разбирам и виждам, че може би никак няма да ми стигне времето да отида докрай. А дори и да отида, не е ясно дали "там" ще има някой, който да ми каже "ето, това е краят".

        Междувременно, винаги около мен са се мотаели разни хора, които без видима причина са се опитвали да ме дръпнат в някаква тяхна си посока. Наляво-надясно, напред-назад, нагоре-надолу - във всяка посока, по която не се отива до края. Разбирал съм, че не се отива до края по техния път или веднага, което е в най-сполучливите случаи, или по-късно, когато все нещо недотам чистичко се е появявало, за да ми "светне лампата". Такъв подобен типаж за съвсем кратък период от време е бил и този пич, Astronomy - казвам това, при положение, че зад неговата анонимност се крие въпросния протестантски пастор, за който споменава последния анонимен в предния ми постинг. Не знам защо този човек изпитва такава искрена и неподправена омраза към мен вече толкова много години. Прегледах му темата, за "Червеното православие" - тежка е тази негова лична трагедия, прекалено тежка, за да си струва да се разговаря с него за нея. Освен това, в неговите протестантски очички аз се оказвам просто едно "животно". Съдя за това както по вчерашните му коментари на темата ми до Радан, така и по един друг негов коментар в същата му форумна тема, от февруари т.г. тук. В него не само аз, ами всички сме "скотове". Не ми остава друго, освен да възприема тази явно любима квалификация просто като израз на прословутата протестантска толерантност. Само едно не разбирам - щом аз лично не съм човек, а просто едно "животно", защо изобщо влизаш в блога ми, и четеш? По ред причини не пиша често напоследък, и не разбирам какво толкова е онова, което те кара да влизаш толкова редовно при мен, че само няколко часа по-късно една моя нова тема те е улучила директно в челото, без дори да е адресирана към теб? Отделен е въпросът, че от потенциален свой "защитник" като теб всеки мой опонент би се уплашил повече :))

        С чисто личното дотук. По същество.
        Разбира се, че асоциирам БПЦ с Православието. Трябва да си много зле с главата, за да ти хрумне, че Православието може да бъде асоциирано с твоето "християнско-", "вселенско-" и "апостолско" ООД. Няма начин, просто :)) Аз, все пак, съм едно "животно" за теб, и затова асоциирам БПЦ с Православието, а теб и религиозното ти ООД асоциирам с протестантизма. Вероятно и затова съм "скот", както му казвате по пастирски у вас, който, съдейки по крайно агресивния тон, трябва да бъде бит до премаляване с пастирския ви кривак.

        По-нататък. Идеите ми били плод на руската комунистическа пропаганда в България. Това е невероятна глупост, но добре, нека да приемем, че си прав. Всички теми в целият ми блог са открито на твое разположение, и бъди така добър да ми посочиш в тях поне една моя "идея-плод на руската комунистическа пропаганда в България". Не няколко, макар да казваш "идеите", а не "идеята". Една да посочиш ще е достатъчно.

        "Духовен шизофреник, щом демонстрира антикомунизъм, а същевременно не разбира, че БПЦ е подведомствен институт на комунистическата партия и пета колона на Русия в България", и край на цитатите, че взе леко да ми писва. Тук обидите също ги разбрах, но обвинението лично към мен изобщо не го разбирам. БПЦ не е такъв "институт". БПЦ е с многовековна история и традиции, и не може да се асоциира с онези клирици или миряни в нея, все още живи или вече покойници, които са сътрудничили на бившата комунистическа  ДС през годините. Изключително невежество е да се асоциира БПЦ с онези, които по един или друг начин, доброволно или насила, са били в услуга на комунизма. Освен това, тук отново ясно се вижда, че май гледаме на БПЦ по католически маниер. Възприемаме като БПЦ свещениците, митрополитите, клира, а това изобщо не е така. БПЦ е цялата общност, състояща се от всички нас, които се причастяваме. Тъпо е заради няколко десетки или стотици заразени от руската болест "овце", казано по разбираем за пастир с кривак в ръцете начин, да изколиш цялото стадо. Тъпо е дори да си го помислиш. Иначе, за такива "духовници" с криваци в ръцете всичко може да се раздели по линията "изток-запад", "комунизъм-антикомунизъм" и прочие. Целта е просто разделянето, а разделителни линии винаги има, и ще има в изобилие за такива. А като стана дума за разделянето, не знам Галактиката как ще го разделим. Той беше обявен като агент на ДС, беше в групата на "алтернативниците" преди, а сега пък е обратно, в БПЦ. От друга страна, крайно време е да се отворят всичките им досиета. Тъкмо така ще видим дали в любимият ви алтернативен синод служилите не на Бога и хората, а на бившата ДС са повече от единия Максим, или по-малко.



Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. haralanov - Здравей,Ган!
31.10.2009 14:47
Не мислиш ли,че БПЦ трябва да вземе отношение,като най-малкото каже,че е напълно неморално по Нова Телевизия в най-гледаното време,да се излъчват предавания от типа на ,,Цената на Истината,,..?!
цитирай
2. анонимен - Ти си много по-прав от Новак!
31.10.2009 16:27
Един стар познат от форума на Медиапул.
цитирай
3. анонимен - Уточнение
31.10.2009 18:18
"Изключително невежество е да се асоциира БПЦ с онези, които по един или друг начин, доброволно или насила, са били в услуга на комунизма."

Цитат от "За нетолерантността (2)"

......................................................................

Ако в съответния пасаж, а и малко по-горе, бъде наистина използуван глаголът "асоциира", оценката за извършителите на действието не трябва да бъде толкова сурова.

Всекиму, бил той начетен или невежа, може да се случи да асоциира БПЦ със слугите на комунизма, по простата причина, че в годините на "народната власт" прислужването на Ръководството й беше факт.

Съвсем другояче изглеждат нещата, ако вместо да се "асоциира", БПЦ се "идентифицира", т.е. определя само и единствено като прислужница на комунистическата диктатура.
Предполагам това е имал предвид автора. То в много по-голяма степен би могло да даде основание за наблюдаваната остра реакция.
цитирай
4. анонимен - Vasil Pone
03.11.2009 13:56
Здрасти Ган!
За да разбeра за какво става въпрос се наложи да попрочета нещо в онзи безполезен гедерейски форум (не забелязах и следа от богословие, ха, ха). А иначе обругаването и хуленето на православните християни май си е в реда на нешата - за едни сме скотове, за други гяури и така е от време оно. Защо въобще му се връзваш на този плиткоумен пастор? Само си си губил времето!

P.S. Един познат свещеник обича често да казва "Най трудно е да бъдеш православен. Лесно е да си мюсюлманин, католик, протестантин или с някяквя друга религия."
цитирай
5. raylight - Аз обаче
04.11.2009 08:59
имам един въпрос за БПЦ. Темплар честити празника на патриарх Максим, който знам, че е полковник от ДС. Защо го направи тогава - не разбирам това?
цитирай
6. gantree - @
04.11.2009 09:51
@ анонимен 3
Да асоциираш означава да направиш връзка между вече изградени представи, при която появата на една от тях извиква другата в съзнанието. Защо съм употребил "асоциира" явно Ви е трудно да разберете. В този смисъл, не може да става и дума за оценка на действие, или оценка на извършители на действие. Не може да става дума и за суровост или мекота нито на несъществуващата оценка, нито на връзката между едната и другата представа. Не знам защо мислите, че на всеки може да се случи да асоциира БПЦ със "слугите на комунизма". Бих могъл да Ви дам сходен с Вашия смисъл пример за асоциирането на т.нар. "алтернативен синод" със "слугите на комунизма", предвид това, че и неговите създатели бяха агенти на бившата ДС, но примерът също ще бъде погрешен, каквото е и Вашето твърдение за асоциирането на БПЦ с комунизма. Не се надявам да ме разберете. Вие очевидно не знаете нищо за БПЦ.

@ Васил
Здрасти :)) Гедерейски, хахах, много сполучливо казано.

@ анонимен 2
Здрасти. Благодаря.

@ raylight
Здрасти. Аз го разбирам. За съжаление, собствените ми предразсъдъци до голяма степен ми пречат да постъпя като него.

@ haralanov
Здравей. Не съм го гледал това предаване. Ако те притеснява с нещо, или не го гледай, или поговори с енорийския си свещеник за нещата, които те притесняват. Не вярвам да е чак толкова "страшно", че да има нужда от специална публична позиция.
цитирай
7. анонимен - хе-хе
09.11.2009 12:26
Г-н gantree се е сблъскал с феномена "михаил новак astronomy".
Моите съболезнования!

п.п. да напомня старата народна мъдрост: Ако се бориш със свиня, накрая и двамата ще сте в л--на, но на свинята(астормон) ще и хареса.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3640331
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930