Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2009 11:52 - За цецкането
Автор: gantree Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4655 Коментари: 19 Гласове:
5



        Вземам темата от един анонимен коментар в предишния постинг, за новата председателка на НС, госпожа Цецка. Многопластово е, както вероятно биха казали глупавите говорещи глави, които през целия ми живот коментират едно или друго по националните медии. За мен лично е знаково "цецкането", което трайно залива политическите ни върхове напоследък. Първо беше "Цецо", а сега вече си имаме и "Цецка" :)))

        Добре, майтапите настрана, никой не си избира сам името, независимо от ситуацията, в която по-късно би могъл да изпадне. След повърхностните бъзикни е добре да се види и друго - теорията за т.нар. "нови лица", които видите ли, нахлули и заменили старите лица, и това било най-прекрасното от всички прекрасни неща, които са ни се случили. Госпожа Цецка е своеобразна представителна извадка за подобно твърдение, но доколко това е вярно? Какво значи "ново лице" в случая с госпожа Цецка? Нейната политическа биография не започва със създаването на ГЕРБ. "Около моята личност няма нищо интересно. Била съм член на БКП до 1989 година, но не се срамувам от този факт", казва госпожа Цецка пред телевизионните камери. "А би трябвало", можеше да й отговори някой по-куражлия от парламентарните репортери. Как можеш да наречеш "ново лице" един бивш член на БКП? На всичкото отгоре тя е била не просто "член", а председател на ОК на БКП. Такъв човек ще ни обяснява що е то демокрация и парламентаризъм през следващите поне четири години. Някои коментатори се захласват по това, че тя е първата жена начело на НС в 130-годишната ни история, пропускайки нежно изводите от този факт.

        Другото важно нещо, което от понеделник насам ми се върти в мислите - сериалът, който вървя като "всяко чудо за три дни" около Меглена Кунева. Много достойна й била постъпката. Върха на коректността било това да се откаже да влезе в ЕП, и да си изкара докрай приключващия еврокомисарски мандат. Добре, само че какво правеше тогава госпожа Меглена начело на царската листа за евроизборите? Защо тази ултра и мега-коректна госпожа се кандидатира за евродепутат, след като мандатът й като комисар изтича през есента? Що за коректност е да те изберат, гласувайки едва ли не "мажоритарно" тъкмо за теб, а ти после да кажеш на избирателите си, че някакъв си Станимир Илчев ще ги представлява вместо теб? Коректност и достойна постъпка? Как ли пък не!

        За приятелите пък имам една много приятна изненада - скорошната ми находка Ida Sand & Nils Landgren. Като кликнете на стрелката   ще чуете "Use me", предпоследното парче в албума "Meet Me Around Midnight", 2007 година. Намира се в нета, в случай, че някой се интересува.


image



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gantree - За да не редактирам :)
15.07.2009 12:15
Един специален поздрав от ИПИ към "най-успешния" кмет на най-мръсната столица в Европа:

http://mediapool.bg/show/?storyid=154427
цитирай
2. galinabg - :)))))))
15.07.2009 14:15
Супер си!
цитирай
3. gantree - :))
15.07.2009 14:20
Благодаря ти, много мило, но тц, шведката е по-готина :))
цитирай
4. ianchefff - ган,
15.07.2009 14:27
Цецито на друго място каза:
":Била съм член на БКП до 1989 година, но иначе съм убеден демократ..."
Почти точно го цитирам.
Просто да се срутиш от смях...
:)
цитирай
5. gantree - янч
15.07.2009 14:39
Мне, не е съвсем точно. Каза го снощи в новините, че през целия си живот е била убеден демократ. Не е казвала "иначе", най-малкото защото това "иначе" предполага поне капчица неудобство и/или съжаление по повод членството й в БКП. Няма никакво неудобство, нито пък съжаление. Внушението е ясно - тя, както и подобните й бивши червени кратуни, са не от вчера убедени демократи.

Смях, да, но само в първите трийсет секунди, максимум до минута. После е гадно усещането, поне за мен, а вероятно и за теб, но още не щеш да си го признаеш. :))
цитирай
6. ianchefff - е то е ясно,
15.07.2009 14:43
какво да го признавам.
Чувството за нещо, което ще се случи отново е на линия...
:))
цитирай
7. gantree - е :)
15.07.2009 14:53
какво би трябвало да се случи Беров доволно прокобва в блога си - разни последни шансове, и последни думи преди изпълнението на присъдата. Като измрем, ще остане само ГЕРБ, и някои от феновете му вече няма да бъдат наричани с нежното "ренегат".

:))
цитирай
8. dagma - Много скоро
15.07.2009 15:06
ще имаме и министър-председател, който се гордее с бившето си членство в БКП.
Вярно, че изборът на Цецка Цачева е гаден знак, но ми се струва, че истинските проблеми ще дойдат с "младите експерти" на Иво Прокопиев.

И аз се поядосах на Иво Беров за въпросния последен шанс.
цитирай
9. gantree - @ dagma
15.07.2009 15:19
Здрасти :)
Прокопиев е като куфар "с двойно дъно", то е ясно. Дано това по-бързо се проумее.

На Беров аз не му се ядосвам. Ядосвах се преди, много отдавна беше.
Сега гледам на прокобите му предимно с присмех и снизхождение.
цитирай
10. libertybell - уффф ... това за цецките:(
15.07.2009 16:51
А шведката и "use me" - много хубави:)))
цитирай
11. gantree - @ Либърти
15.07.2009 17:10
Да, прекрасна е :)
цитирай
12. анонимен - NINA
15.07.2009 18:50
Привет , ГАН ! Аз плувах в една река,на чийто бряг ти стоеше и гледаше,а течението отнасяше погледа ти.Бях те изгубила,но скоро те открих в РЕ.ТВ.Направи ми впечатление поведението ти и начина на говорене и много по-късно направих връзката,че ти си човекът,стоящ на онази река.Осмелих се да ти се обадя,защото и аз зададох тези въпроси за Миглена Кунева и др.от този род на едно друго място-едно поточе отделило се от онази река.И на мен ми прави впечатление,че слугинските медии мълчат по тези въпроси,но аз пък в ежедневни разговори с познати, не пропускам да ги задавам. Бъди жив и здрав!
цитирай
13. gantree - :))
15.07.2009 20:34
Здрасти :)) и ти благодаря за думите.
От личен опит знам, че нормалните хора в неделя спят до обяд, вместо да гледат телевизия.
цитирай
14. photonik - От развала към провала*
16.07.2009 10:26
В случая не е притеснително членството на ЦЦ в БКП. Нито това, че ББ напусна навремето МВР, несъгласен с деполитизацията му (тогава зъб не обели за убития си дядо). Големият ни морален проблем като държава и народ е, че комунизмът не бе заклеймен като нечовешки и престъпен и не бе приравнен на законодателно ниво с фашизма и нацизма. Причини за това бол, включително извън България.
Другото, което ме притеснява все повече, е дали не продължаваме да следваме руския модел, където след като на кагебешниците им омръзна играта на демокрация, просто си взеха властта обратно - Русия на Путин прилича твърде много на СССР на Андропов - само дето сега имат Кока-кола и бентлита. Безрезервната подкрепа на пуделите Волен и Яне вече е една червена лампичка.
*По Ст. Михайловски
цитирай
15. gantree - @ photonik
16.07.2009 12:50
photonik написа:
В случая не е притеснително членството на ЦЦ в БКП. Нито това, че ББ напусна навремето МВР, несъгласен с деполитизацията му (тогава зъб не обели за убития си дядо). Големият ни морален проблем като държава и народ е, че комунизмът не бе заклеймен като нечовешки и престъпен и не бе приравнен на законодателно ниво с фашизма и нацизма. Причини за това бол, включително извън България.


Здрасти. Тотално не си прав. Погледни тук:
http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
и, предполагам, ще преобърнеш цялото си мнение, което съм извел в цитат. И първата му, и втората му част.

Поздрави.
цитирай
16. photonik - Ами, ами
16.07.2009 13:20
Изобщо няма да го преобърна - помня този закон, но той освен красиви думи какво точно възпроизведе в правния мир? За нацистите в Нюрнберг не са правени специални закони, но това не попречи да бъдат съдени именно за престъпленията, породени от тяхната идеология. Докато тук ТЖ беше съден за раздаване на апратаменти, 1-2 членове от Политбюро ог отнесоха за Чернобил и това беше.
Даде ли този закон или други възможност да бъдат съдени хората, които убиваха без съд и присъда след 9.IX? Повдигнаха ли се обвинения срещу хората изпратили български войски в Чехословакия? Някой изобщо опита ли се да съди висшето и средно ръководство на ДС - ударният юмрук на партията, за каквото и да било? Пак 1-2 го отнесоха за някакви изгорени папки.
Нао пак да подчертая - законите са само дената страна на медала. Самото ни общество явно не бе готово за такава радикална стъпка. Традиционното русофилство, егалитаризмът и левичарството на южните народи (Гърция, Италия), липсата на здрава политическа традиция и т.н. явно си казаха думата.
цитирай
17. gantree - @ photonik
16.07.2009 13:33
Ти каза, че комунизмът не е бил заклеймен като нечовешки и престъпен на законодателно ниво, за което не си прав, справка този закон, който ти припомних. В "правния мир" се произвеждат закони, аз поне друго не знам да се произвежда в правния мир. Да съдиш някой за политическите му убеждения е недемократично. Звучи ти може би прекрасно, но е тоталитарна практика да съдиш някой заради политическите му убеждения. И не знам защо ме затрупваш с тия въпроси, "даде ли тоя закон ...", "повдигнаха ли се обвинения ..." и т.н. Обществото е най-лесният виновник за прилагането или неприлагането на един или друг закон. Законите обикновено се прилагат не от обществото, а от овластените да ги прилагат. Приложен или не, този закон е факт, и е добра основа за надграждане. Царят, например, можеше да надгражда над него след 2001-а, и да го приложи на практика, вместо да се прегръща с комунистите.
цитирай
18. анонимен - NINA
16.07.2009 16:26
ГАН,след като обичам да гледам телевизия в неделя преди обед-и то политически предавания,значи ли ,че ме причисляваш към ненормалните? /усмивка-пиша с думи,защото няма фигурка/
цитирай
19. dagma - @gantree
16.07.2009 16:31
Ето един закон, който никога не е бил прилаган. От една страна, обявяването на комунистическия режим за престъпен е гласувано със закон обнародван в Държавен вестник. От друга страна, законът е явно и многократно нарушаван: поднасяне цветя на "антифашистки" паметници от официални представители на БСП, ежегодно официално честване на 9-ти септември, посещения на Бузлуджа... Сигурно и половината книжка "Защото сме ... едикаквиси" попада под ударите на закона. Трамвайният клип също. Да не говорим за всяко официално цитиране на думите на болшевишките им идоли по конгреси...
За прокуратурата този закон фактически не съществува. Дело по него никога няма да бъде заведено.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3641471
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930