Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2009 19:35 - За тоталитарните избори
Автор: gantree Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7385 Коментари: 18 Гласове:
0



        Две са нещата от днес, за които си струва да се каже нещо. Едното е тъпо, а другото е ужасно и безумно.

        Според един социолог, на когото много вяра му нямам, избирателните списъци за парламентарните избори са нараснали с 310 хиляди, в сравнение със списъците за току-що отминалите избори за ЕП. Вероятно е прав, и тази информация е вярна, това тепърва предстои да се потвърди и да се коментира от много хора. Ако е вярно, тогава тези избори май няма да ги бъде, не и по този начин. Не и с тази ЦИК, и без тези преброители.

        Второто е Иран. Клипът по-долу е, меко казано брутален и жесток, от протестите в Техеран, събота, 20 юни. Ако не се зареди свободно, то ще е заради възрастовото ограничение, наложено от YouTube. Повече инфо тук.






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. thetrooper - Най-страшното е,
22.06.2009 19:47
че първото събитие ни води към второто...
цитирай
2. gantree - @ thetrooper
22.06.2009 20:17
Да, връзката и според мен е именно в това - победата на Ахмадинеджад, срещу която е протестирало това младо момиче е точно толкова фалшифицирана, колкото вероятно ще бъдат и нашите предстоящи парламентарни избори, включително и с тези дописани 310 хиляди.
цитирай
3. haralanov - Здрасти!
22.06.2009 20:22
Според мен до насилие в България след предстоящите Избори няма да се стигне.Първо,защото общата управляваща Коалиция между ГЕРБ и БСП е вече задкулистно договорена.И второ,защото същият номер само,че с НДСВ през 2005г.проработи и се видя,че протести нямаше никакви,а избирателят беше доволен!
цитирай
4. gantree - @ haralanov
22.06.2009 20:34
Насилието има много лица, и не знам защо си мислиш, че "избирателят е доволен" и протести не предстоят. Да, вероятно има и по-различна мотивация в прострелването на това момиче - не стига, че протестира, ами е и с открито лице, вместо да е задоволително омотана според извратените ислямски изисквания. Как да не я простреляш със снайпера си, именно нея, вместо някой от мъжете около нея.
цитирай
5. haralanov - Пак прекаляваш!
22.06.2009 20:43
,,Извратените ислямски изисквания,,.Тези изисквания са и Библейски.Важат с пълна сила и за жените християнки.Чети внимателно Стария Завет!Ако избирателят беше наистина недоволен,досега да беше залял и блокирал улиците най-малко в София!
цитирай
6. thetrooper - @haralanov
22.06.2009 20:49
Не зная дали коалицият ГЕРБ - БСП е вече задкулисно договорена, но съм убеден, че гласоподавателите на ГЕРБ НЕ ЖЕЛАЯТ такава коалиция. Мнозинството от тези хора гласуваха за НДСВ преди 4 години и пак не желаеха коалиция с БСП. Тогава те се задоволиха само с мърморене и прувни по кръчмите, но ако отново бъдат излъгани, едва ли ще се задоволят само с това. Още повече, че Синята коалиция Е ДЛЪЖНА в такава ситуация да ги призове на протест.

Старият завет не е ли писан преди раждането на Хистос, т.е. преди появата на християнството?
цитирай
7. haralanov - До thetrooper
22.06.2009 21:02
Гласоподавателите на ГЕРБ може и да не желаят такава Коалиция но никой няма да ги пита!Решенията в тази партия се вземат еднолично.Нали си спомняте,как при учредяването на ГЕРБ,ББ каза,че само той може да говори за Първанов.Другите нямаха правото да го обсъждат.Ако Вие сте симпатизант на ГЕРБ,какво лично ще направите,ако се стигне до такава Коалиция..?Не Ви подценявам но отговорът ми е-НИЩО!Новия Завет не отменя,а потвърждава всяка една дума от Стария Завет!
цитирай
8. geg - с риск
22.06.2009 21:19
haralanov да се появи за 4 път под тоя пост с неговия си рефрен, все пак да попитам:
бря, и кво праим ся - щом изберем ли ББ със сигурност (уверяват ни хората, капацитети, пък и във вестника го пише...) - избираме Костов и Станишев?
Отдавна спрях да ходя за гъби и за риба, на 5 да пробвам скок със бънджи, а?
цитирай
9. thetrooper - @haralanov
22.06.2009 21:48
Ако аз съм симпатизант на ГЕРБ и бъда излъган, ще потърся сметка на този, който ме е излъгал. И ще поискам оттеглянето му.
цитирай
10. gantree - @ haralanov
22.06.2009 21:55
Здрасти пак. Да, "извратени" са ислямските изисквания по отношение омотаването на жените с шамии, бурки и забрадки. Не са библейски, нито са християнски, нито пък има такива изисквания в Корана. Писал съм по тоя въпрос преди година и нещо, в тази тема тук - http://tinyurl.com/lgbwy9
погледни я. Накратко с две думи - няма изискване в Корана за забулване на жените, според турския теолог проф. Зекеря Беяз, повече инфо тук

http://www.dveri.bg/content/view/6172/33/

Изискване за забулване в Евангелието обаче няма, както твърди професорът и както мислиш ти. Има препоръка към жените за покриване на главата в Коринтяни 11:5-6, и то само когато "се моли или пророкува", повече инфо тук - http://tinyurl.com/l626ov

Наричам го "препоръка" неслучайно, писано е "... то нека се покрива."

Тоест - никой от иранските молли няма религиозно основание да изисква забулването на ислямските жени. Нещо такова казвам и аз, наричайки такова изискване "извратено", каквото то безспорно е.

Поздрави.
цитирай
11. анонимен - Новата коалиция
22.06.2009 21:57
Новата коалиция е гарантирана! Вътре ще са отново БСП, ДПС, ЛИДЕР/Новото време и НДСВ плюс, ако е необходимо, депутати от ГЕРБ и АТАКА. Аз виждам стабилно правителство с около 70-75% парламентарна подкрепа. Като слушам днешното изказване на Костов, май и той така ги вижда нещата...

Някои хора си спомнят измекярлъка на царя. „НДСВ е единствената алтернатива на БСП при това разбито дясно...“, а след изборите точно обратното. Други си спомняме и други неща. Спомняме си как непосредствено след избора си двама депутати от АТАКА подкрепиха правителството на ДПС. Единият днес е върл защитник на клипа „Бойко е Костов“. Той иска да ни убеди в това невярно твърдение. Спомняме си и как най-омразния човек на планетата – И. Костов – обясняваше тогава на малоумния си колега от АТАКА (Сидеров) да внимава какви хора пуска в парламента. Преливането на гласове от ДПС към ЛИДЕР завчера беше очевадно - ЛИДЕР (Кошлуков) е в играта!

По отношение на Борисов и мутрите около него нямам никакво съмнение, че са се повързали отдавна с комунистите и го планират за цял мандат. Спомням си, че Борисов вкара онези депутати от НДСВ, които после направиха коалиция с комунистите! Грях има ли :) Едва след като си свърши работата, започна да си играе на опозиционер, но го наместиха бързо за кмет на столицата (махнаха противозаконно предишния), т.е. той почти не е бил в опозиция, откакто го пръкнаха във властта и публичното пространство като главсек на МВР. Борисов ще изиграе още една игра в следващия парламент – част от депутатите му са си червени. Например Божидар Димитров ще подкрепи правителство на компартията и след това Борисов пак ще се прави на ощипана девойка, ако се наложи пред Европейската Народна Партия... Има и други, по-нагли варианти, за които отдавна говори преди време Явор Дачков, но на мен ми се струват невъзможни за Борисов. Той има и цел да продължава да легитимира организираната престъпност на България в Европа. Да държи коз в ръцете си! Та, предполагам, ще го направи по-изкилифинчено някак си...

И още нещо! При победа на мафията с ниска абсолютна подкрепа (последните няколко избора са точно такива – за европейски парламент, местни и НАЙ-ВЕЧЕ СТОЛИЧНИ) не може да се очакват никакви значими протести :)

Кой ще протестира? Нали..., ако е искал да протестира..., най-малкото ще е гласувал „срещу“ няколко дни преди това, а няма да си е седял на д-ъто вкъщи!?

Аналогията с Иран тук е абсолютно неадекватна! Неадекватна по всички показатели!
цитирай
12. gantree - @ анонимен 11
22.06.2009 22:09
Спомняш ли си човекът, който почина в едно софийско районно управление след протестите от 14 януари тази година? Да, той не беше застрелян в главата от снайперист насред улицата, и може би само това е разликата.
цитирай
13. haralanov - До анонимния
22.06.2009 22:16
Поздрави непознати Приятелю!Другите са...мека периферия!Включително и многоуважаваният от мен Ган!Който само понякога играе ,,на твърдо,,.Специално за ,,меките,,...Гласувайте си за заоблени и приемливи мажоритарни типове а ла Борислав Великов!
цитирай
14. gantree - @ haralanov
22.06.2009 22:28
Извинявай, но в момента ти си този, който прекалява.
Толкова много неща не знаеш, но иначе си много ербап, включително и по отношение на напълно непознати за теб хора от дискутиращите по-горе, които поради незнание възприемаш и определяш като "мека периферия" в последния си коментар. За мен хайде, можеш всичко да кажеш, не ми пука, защото знам, че не е със зла умисъл, но поне за другите бъди по-внимателен, вместо докачлив.

А анонимния теоретик 11 - да, това е повърхностната гледна точка. Проблемът на тази повърхностна гледна точка е, че парламентарна схема, подобна на тази е нежелана от две-трети от изброените. Нежелана по ред хипотези, които нямам намерение да коментирам с непознати.
цитирай
15. анонимен - @haralanov
22.06.2009 23:10
@haralanov
Специално gantree не бих го определил като „мека периферия“. В никакъв случай! Виж, за Борислав Великов вече съм напълно съгласен с теб :)

@gantree 12
Спомням си и убития, и медийните машинации по негов адрес - от инфаркт до автоджамбаз, който се е предрешил незнайно защо като симпатизант на ДСБ с надписа „Сер го хоум“, преди да го „приберат по призоваване“... И битите, и други странни смъртни случаи си спомням. Спомням си, че ми счупиха два зъба и оттогава пиша анонимно, доколкото може да има анонимност в нета...

Но спомняме ли си какво прави Бойко Борисов този ден, на 14 януари 2009-та? Кой овласти полицията да бие наред, с цел да разгони митинга, не, не само агитката провокатори? Кой после беше бесен на един свой регионален лидер, че е бил близо до мелето (без да е инструктиран за това), пък след анализ на социолозите и Пи-Ар-ите си му прости съвсем бързо? Тези неща спомняме ли си ги?

Продължавам да твърдя, че разликата с протеста в Иран е огромна – от качеството на протестиращите до относителният им дял от население! Прилики може да се търсят само с протестите от началото на деветдесетте и от зимата на 96-97-ма!
цитирай
16. gantree - @ анонимен 15
23.06.2009 00:25
Разликата е огромна, за това съм съгласен, не сме в Иран. И качеството на протестиращите, и относителния им дял, вярно е. Само че да отричаш приликата "напълно", това можеш да направиш само ако не я виждаш - фалшифицирането на избора. Да, вярно е и това, че първо я отрече напълно, а сега намираш някаква прилика, имайки предвид 1990 и 1996-1997, но не е в радикализирането приликата. Ти я намираш там, евентуално в радикализирането, но радикализиране може да има и по ред други причини.

Отговорността на Борисов за случилото се на 14-ти януари е спорна. Като са ти поискали да прекратиш разрешението за протеста, което си издал, с мотив за намерени самоделки и за възможни взривове - и аз бих го прекратил, за теб не знам. Това е направил Борисов, и не знам защо го определяш като "овластяване на полицията да бие наред". Полицията е подвластна на едни други хора. Борисов е крив за много, много неща, и нека да го виним за тях, а не за онова, което сториха от МВР тогава.
цитирай
17. анонимен - @gantree
23.06.2009 01:40
Да, прилика има само с по-старите протести. Човек в РПУ беше убит на последния протест, ти обърна внимание на това, и аз затова коментирах приликата с последния протест. А тя е никаква.

Нямаме адекватно гласува, дори имаме политическа аблактация, подкрепяна от много псевдоинтелектуалци. Следователно революция пред урните не може да се случи. За радикализиране по площадите вече, мисля, се изяснихме. А че радикализиране може да има и по ред други причини и за това не споря. Такова отдавна има в смесените региони. Такова отдавна имаше в бивша Югославия и бившия СССР.

Не си прав, че не виждам фалшифицирането на избора. Напротив – виждам го! Но в нашия случай фалшифицирането се прави по друг начин. Основен компонент от фалшифицирането е медийният герой Бойко Борисов. Друг основен момент е довеждането до политическа аблактация, което изключва радикализиране по площадите. За това вече писах.

По отношение на Борисов и 14 януари :) Нека си припомним цялата фактология на събитията!

Първо, Борисов знаеше, че ще има протест – не го подкрепи. Лидери, които сега са в Синята коалиция, го подкрепиха. Те бяха там – видях ги с очите си. Немалко хора ги видяха. Даже един го прибраха...

Второ, този ден Борисов си взе отпуск. Това се случва много рядко. Той много рядко ползва отпуск. Имаше заместник-кметица, която подписа искането за разпръскване на протеста, без да информира протестиращите. Не я подписа заповедта Борисов, а негова заместничка. Четири дни по-късно Борисов се изказа, че принципно подкрепял, поради риска... И тя не била отговорна... Но на 16-ти, когато излезе снимката с регионалния лидер на ГЕРБ, Борисов беше бесен и искаше „виновният да си понесял отговорността“, а няколко дни по-късно го „реабилитира“ този виновен.

По същество - ако имало заплаха за бомба :)))

Единственото, което щях да направя, е да попитам кой полицай я е сложил и да го помоля да иде да я обезвреди. Веднага щях да информирам медиите, за да стане най-малкото медиен скандал. След това щеше да се окаже, че някой се е помайтапил с полицията, дори можеше да нарочат някой невинен и да го арестуват. Мисля, че имаше такъв, но го пуснаха... Дори и бомба можеше да намерят или да кажат, че са намерили. Можеше да решат, че има и ислямски терористи, разбира се, неангажирани с ДПС.

Бомбата си беше полицейска бомба! Футболната агитка си беше полицейска агитка! Това беше ясно! Полицията ги чакаше точно там, където трябваше да направят провокацията. Има достатъчно снимки за това. Има снимки, според които в 12 часа полицията се приготвя за действие, което следва 40 минути по-късно, на мястото, на което полицията чака!!! Айде да си припомним и кога се появи сигналът за бомба, кога ни информираха, че някой ще ни изпотрепе на площада и кога информираха организаторите на митинга. След това, така ли се разпръсква тълпа, заплашена от бомба/или бомби-самоделки :) С палки до Национални стадион и със арести на площада, където трябва да гръмне бомбата? Я ми кажи как отреагира на това заместник-кметицата от ГЕРБ? Никак! Просто продължи да дава право на полицията да бие симпатизантите основно на ДСБ, СДС и няколко екоорганизации и неорганизирани студенти. Там гербаджии нямаше (почти) не само преди бомбата, а и преди митинга!

И тъй като стана на въпрос за протестите през зимата на 97-ма... Аз си спомням, че на поне три от тях Красимир Петров (не оня, дето е водач на листата на ГЕРБ във Варна, а онзи, дето Борисов го назначи за полицейски шеф в Бургас) се кълнеше, че има „сериозни и основателни сигнали за внесени мощни взривни устройства и огнестрелно оръжие“ на площада пред НС, допущаше това да е с цел провокация и затова молеше хората да напуснат площада, т.е. да се разпръснем. Имам ясен спомен за поне три пъти – единия път по пладне, когато имаше конфронтация с малка агитка на компартията, а другите два пъти в тъмната част на деня (нямам спомен късно ли е било или не, но тогава вече от агитката на комунягите нямаше и спомен, бяха останали само полицаите).
цитирай
18. haralanov - Така е Ган...
23.06.2009 06:41
Толкова много неща не знам.И в друго си прав.Не пиша със зла умисъл за никого.Обаче не съм ербап,нито докачлив!Отново поздрави за анонимния!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3642159
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930