Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2008 11:52 - За апатията и привидностите
Автор: gantree Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2968 Коментари: 7 Гласове:
0



        Философията в Древна Гърция е много почитана и днес, странно защо. Докато тълпата се събирала, танцувайки в чест на Адонис, или да си играе на нещо в чест на Аполон, тук-там се намирало по някой, който предпочитал да си остане у дома, да не се занимава с глупости и да си съчинява малки теорийки за природата или произхода на нещата. Общата ситуация с телевизионните ни пиршества и забавления днес не е много по-различна. Една част от оттеглящите се пък приличат много на стоиците, с тяхното въздигане в култ на апатията и безчувствеността, а другата, по-голямата според мен част постепенно заприличват на софистите. Наричали са мъдростта им привидна. Това със сигурност са всички онези "професионални скептици", които, както пише за тях Честъртън, винаги "се мотаели наоколо и задавали неудобни въпроси, като получавали завидно възнаграждение за това, че досаждат на нормалните хора". Централно за хората с привидна мъдрост е било умението им да правят силната теза слаба, и слабата - силна. Като че ли е ставало дума за една точно определена част от днешните български журналисти, които почти без изключение си въобразяват, че "поставят темите в обществото". А темите им днес пак са много, в смисъл, че са повече от една. Голата жена на Доган от разговора на Коритаров с Октай, дето гола дошла, гола си и отишла, и вчерашното покъртително признание пред Дарик, на подсъдимият спонсор на Първанов и БСП, Марио Николов. Не мога да преценя кое от двете описания на кажи-речи една и съща грозна картинка е по-ефектно.

...
Водещ: В резултат на такава лабилност, случвало ли се е той да вади оръжие някъде, да се стига до по-остри сигнали.
Осман Октай: Присъствал съм на много екшъни...

Водещ: С негово участие?
Осман Октай: От личностен характер, не искам да конкретизирам тези неща, за да не прозвучи като внушение.

Водещ: Имало ли е случай той да вади оръжие?
Осман Октай: Имало е, да. Имало е. Той обича да се прави на каубой, винаги е било така.

Водещ: Имало ли е случай да причинява физическо насилие?
Осман Октай: Ами 30 дни след брака си, след шумния брак с Айсехел, на 8 декември, насред дансинга, пред всички студенти да я пребие от бой, след това с охраните си да я карат през нощта чисто гола, с одеало завита...

Водещ: Какво говорите вие сега? Вярно ли е това?
Осман Октай: Абсолютно е вярно. Така че не искам да навлизам в такава конкретика.

Водещ: Той би могъл да ви даде под съд, ако това не е вярно.
Осман Октай: Ами нека да... Аз съм се съдил веднъж с него...

Водещ: Ама това вярно ли е наистина?
Осман Октай: Абсолютно е вярно.

Водещ: Как са я карали с одеало.
Осман Октай: Ами така. Гола дошла, гола си и отиде момичето.

        Пълният текст е тук

        Онова, което е искал да покаже и да внуши Доган на жена си с тази своя постъпка е еднозначно - тя, жената, е едно нищо, а той, нейният мъж и благодетел, е всичко. Това са си представи за нещата отпреди поне два века. Ахмед Доган е човек, който очевидно живее в късното Средновековие. Само там са били възможни и считани за нормални подобни представи за отношенията между мъжа и жената като неговото. Бившият агент на живковата ДС, тоталитарният либерал Доган не е мръднал от края на XVIII век досега.

        Другата весела история, тази с Марио Николов, е също по своему покъртителна. Марио Николов, знаете кой е - той не е крал нищо от САПАРД, и не е виновен за нищо. В интервю вчера го питали защо не е дал лично пари на БСП, а е използвал 12 или 15 свои служители с по-малки суми, а той отговаря: - Ама не съм им ги дал аз. Ако бях аз щях да им даря повече от 150 000 лв. Щях да им дам половин милион, обаче не съм искал да дарявам аз. Ако аз съм искал да дарявам, щях да им дам повече. Да, половин милион със сигурност е повече от 150 хиляди лева, но тук е покъртителен комсомолският патос, с който кажи-речи се казва "всичко бих дал за Партията", или поне "много, много повече от останалите". Дръжте ме да не падна, другари, и ще ви дам "много повече". Интервюто на Марио Николов е покъртително и с друго - в прав текст той опровергава каканиженето на моя любимец Томас по отношение на това, че "нямало вече комунисти". Ще го цитирам дословно и него, този същият "комунист четвърто поколение", за да няма после "ама това не е онова". Целият текст е тук.

Имали сте къртица и официално сте знаели за нея?
Не, не къртица. В моята фирма има човек по сигурността.

Има ли връзка със службите този човек?
Има. Само ще ви кажа, че бившо ченге няма. Във фирма с 500 човека трябва да имаш човек, който отговаря за сигурността. Няма начин.

Този човек Ви е предал. Той е дал записа.
Най-вероятно. Откъде да знам, твърде вероятно.

Уволнихте ли го?
Той не случайно ме е предал, сигурно съм го уволнил.

А жив ли е?
Жив е.

Колко струва жилетката, с която сте облечен в момента?
Жилетката ми? Ми, около 200 евро. Аз получавам определена заплата и се побирам в нея.

Колко е заплатата Ви, господин Николов?
20 000 лева.

Финансирате ли БСП?
Не съм финансирал БСП.

Защо точно Вас пак ви обвиняват за това – дали сте на Ваши служители по 10 хил. лв премии и в един момент те са направени на дарения?
Факт е, че са направени дарения на служителите. Фактът е безспорен.

Не ви ли прави впечатление, че вие давате пари на 15 човека и те се оказват всичките фенове на БСП.
Даренията са само 12. Списъкът, който вадят е 15.

Имате 12 човека, на които давате пари – защо им ги дадохте?
Добри работници са били сигурно.

Вие знаехте ли, че те всички са от БСП?
Вижте, те работят при твърд комунист. Четвърто поколение.

Защо не си кажете, че обичате БСП и сте им дали тези пари?
Ама не съм им ги дал аз. Ако бях аз щях да им даря повече от 150 000 лв. Щях да им дам половин милион, обаче не съм искал да дарявам аз. Ако аз съм искал да дарявам, щях да дам повече.

Това означава, че в българския бизнес се поощряват само червени работници -седесари работят ли при вас?
Има. Между дарените има и върли антикомунисти.

Човекът Х, върл антикомунист, финансира БСП?
Аз не съм сигурен, че е финансирал ...



Гласувай:
0



1. divini - Аз лично се обърках
20.10.2008 12:53
Значи за тези хора е нормално:
а) - да се размахва оръжие на ляво и на дясно
б) - това да се бият жените (без да им се разбива носът, щото не е джентълменско)
в) - да се разхождат тези жени голи, като кученца
г) - да имаш ченге, тип доносник във фирмата
д) - да не си знаеш парите и по-точно на кого, колко си давал, защото в тази богат страна България е съсвсем естествено да попилеш 100 - 200 хиляди без да те интересуват къде отиват...

Всъщност за мен не е нормално тези хора, вместо да са в затвора или по пътя към него да са участници или водещи теми в медиите....

Поздрави
цитирай
2. gantree - @ divini
20.10.2008 13:15
Човекът Марио е четвърто поколение "твърд" комунист, нека да не го забравяме това. Той сам си го казва. А Айсехел Руфи не е била точно като кученце, а е била покрита с одеало. Все е нещо. Сигурно го е ядосала някакси, докато са танцували едикъдеси на осми декември едикояси година, и той справедливо се е ядосал - как може на такъв грандиозен мандатоносител като него, да му се държат едиколкоси фриволно и безпрепятствено?! ...
цитирай
3. sisi89 - колко всички сте забавни!
20.10.2008 15:21
Той не кза каубои а каза кообой и аз гледах ама явно съм и слушала за разлика, от вас. то няма и как да е иначе след като ви прави впечатление нещо невярно по същество а и по принцип. Този Октай просто е нервен и изгубил позиции и затова просто си плюе, човекът по който намери, за добре.
2. не е джентъмленско да се бият жени но ако жените не са в час как се прави тогва? а джентълменско ли е жена да буие мъж който и изневерява и който я лъже? просто съм сменила посоките в този мой пример но, не вярвам да ме разберете. всичко това са едни слухове а и, измислици нищо особено.
Разбира се че, и аз съм товарила моят приятел когато не ме е разбирал но гол не съм го събличала а явно бих могла, може би, следващия път засега се държи добре!
Това с ченгетата във фирмата е отново старата ви история всички са ченгета комунисти и няма един добър човек което е поредната измислица на десните ви, мозъци, което ме кара да умирам от смях. Така е.
И последно място това, че някой иска да даде пари го превръщате в нещо годно за подиграване отново говори че изобщо не сте в час с процесите които, протичат в Блгария.
радосното ече такива като вас са малко. много малко а и продължават да спадат.
цитирай
4. gantree - @ sisi89
20.10.2008 16:46
Каубой каза, изчисти си ушите, че ти се получава частично изкривяване на звука. А дали е джентълменско да се бият жени не коментирай, защото така или иначе си само едно привидение на брадат редактор в блогбг, който реално не съществува.
Справка Томас, онзи_който_не_лъже.
цитирай
5. haralanov - Дали ми харесва или не но...
20.10.2008 18:45
Червеният капитал е сякаш безкраен.Само можем да гадаем за размера на откраднатите по различни начини от всички нас пари.И как уж напълно случайно те пак спонсорират червената централа...
цитирай
6. gantree - А ей това вече беше върха!
20.10.2008 23:28
Политиците да спрат вакханалията със смъртта на Ахмед Емин - за това настоя премиерът Сергей Станишев в Кърджали, предаде БНР.

„Искам да помоля политиците в България да имат малко уважение към смъртта на един човек, за когото аз съм чувал само хубави неща като личност и да имат поне малко милост към неговите близки. Защото това, което се изля в последните дни в някои медии, най-различни политици и политически медии - това е някаква вакханалия от морална гледна точка", заяви той.

Според него единствено МВР и прокуратурата имат право на версии по случая. „На това всички трябва да се основаваме, а не да се правят най-безумни спекулации, които действително граничат с безумието", подчерта министър-председателят.

Премиерът заяви, че това е последният му коментар по темата и не желае повече да бъде питан.

http://news.ibox.bg/news/id_1558741698
цитирай
7. dagma - @ gantree
22.10.2008 00:04
От горния цитат усещам, че Станишев е нервен. Гледам също, че и Емел Етем едва си сдържа нервите. Много обичам да наблюдавам изнервени комунисти - точно от типа дето вече не съществуват :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gantree
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3641400
Постинги: 490
Коментари: 6144
Гласове: 25502
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930