Постинг
24.06.2008 11:06 -
Refresh
Не си започнах седмицата както подобава. По ред причини, основната от които е, че все по-често ми се иска да се махна от този все по-оглупяващ град - градът на "стоте лица" (какво друго може да означава "столица"?), все по-голямата част от които изобщо не харесвам. Не е само заради лятото, горещината и предразположението към ваканция.
Темата за рибаря, погледната много находчиво и от ъгъла на "етичния кодекс", заплашва да се превърне в поредния наш български позор. И срам. Засега картината само може да се допълни с това, че първият подпис в бургаската подписка е на кмета Димитър Николов - бивш седесар и настоящ гербер, избран и с гласовете на местната организация на ДСБ. Уместно е да се добави и това, че един от яростните противници на Костов в редакцията на ГЛАСОВЕ - световноизвестния политически анализатор Тома Биков - е член на тъкмо тази местна организация. Нищо лошо не искам да кажа с това, но мисля, че този детайл е много важен за желаещите да имат по-пълна картина.
Другото, на което ми се иска да обърна внимание е непълното представяне на г-н Стефан Попов, направено тук. Казаното е немалко, но поне според мен са пропуснати някои важни детайли. Умишлено или неволно, аз уж си знам, но това няма значение. Едно от тези неща е свързано с прочутият татко на една видна нашенска "земеделка" - секретаря на БЗНС "Пладне" д-р Георги Михов Димитров - Гемето, цитирано тук:
"...
През 1992 г. излиза книгата със спомени на Стефан Попов "Безсъници" с предговор от Петър Увалиев. През време на Втората световна война авторът е бил чиновник в българските легации в Берлин, Будапеща и Берн. По-късно емигрира. Работил е в радиостанции "Свободна Европа" и "Гласът на Америка". Ето какво пише той за един разговор с Тейлър, човекът, който насочвал отношенията на американците с източноевропейската емиграция: "Разговорът ни бе стигнал до скарване, когато упрекнах Тейлър, че с тяхната едностранна подкрепа на Г.М. Димитров всъщност подкопават възможността за единение на емиграцията. Той трябва да е луд, след като американците вземат неговата страна, да търси ортаци за отпусканите му щедро долари... При необмисленото му предпочитане от американците, обаче те не могат да искат от нас да се наредим зад един "ноторен предател" (с. 192-193). Последните му думи накарали Тейлър да избухне и да забрани да говори така за Г.М. Димитров.
В отговор Попов му припомнил следния случай от американската история: "След завършване на гражданската война при президента Линкълн се явило лице, действало като шпионин в южните щати, и поискало своето възнаграждение. "Как си го представяте?" запитал го президентът. "Един медал" - отговорил шпионинът. Линкълн отворил касата и му казал: "Вземете колкото искате пари, но за такива услуги като вашите медал не се дава!"
"Та и вие - заключил Попов, - давайте на Г.М. Димитров колкото искате долари за "специалните" му услуги, но не принуждавате националната емиграция да приеме водачеството на платен ваш агент."
..."
Друг от важните според мен пропуски е много малко известното писмо на г-н Стефан Попов до царица Йоанна от 14 януари 1953 година, публикувано за първи път през 2004-а година от вестник СЕДЕМ и препечатано от Медияпул. Ще цитирам само част от финала на писмото, а пълният му текст може да се прочете тук и тук.
"...
Завършвам настоящето с надеждата, че то ще послужи поне за в бъдеще въпросите около възпитанието на българския Цар да бъдат третирани по начин, съответен на упованията на българския народ в него. За тази цел аз съм готов да понеса - казвайки истината, която Вие неужели тъй много обичате - съдбата на най-омразния Вам човек, която всеки случай предпочитам пред презрението, което Вие изглежда храните по начало към всеки българин. Изпълнявам без страх дълга си на български общественик, тъй както диктува неговото убеждение, а не неговият материален интерес. Не се опасявам, че сега към епитетите на "егоист, некоректен и невъзпитан човек" ще прибавите по този повод и други. Един обаче не ще можете да употребите: не ще можете да ме наречете подлец.
..."
И с един ден закъснение пожелавам много приятна и успешна седмица на всички приятели с прекрасното парче на Jazzmasters - "World In Action".
Темата за рибаря, погледната много находчиво и от ъгъла на "етичния кодекс", заплашва да се превърне в поредния наш български позор. И срам. Засега картината само може да се допълни с това, че първият подпис в бургаската подписка е на кмета Димитър Николов - бивш седесар и настоящ гербер, избран и с гласовете на местната организация на ДСБ. Уместно е да се добави и това, че един от яростните противници на Костов в редакцията на ГЛАСОВЕ - световноизвестния политически анализатор Тома Биков - е член на тъкмо тази местна организация. Нищо лошо не искам да кажа с това, но мисля, че този детайл е много важен за желаещите да имат по-пълна картина.
Другото, на което ми се иска да обърна внимание е непълното представяне на г-н Стефан Попов, направено тук. Казаното е немалко, но поне според мен са пропуснати някои важни детайли. Умишлено или неволно, аз уж си знам, но това няма значение. Едно от тези неща е свързано с прочутият татко на една видна нашенска "земеделка" - секретаря на БЗНС "Пладне" д-р Георги Михов Димитров - Гемето, цитирано тук:
"...
През 1992 г. излиза книгата със спомени на Стефан Попов "Безсъници" с предговор от Петър Увалиев. През време на Втората световна война авторът е бил чиновник в българските легации в Берлин, Будапеща и Берн. По-късно емигрира. Работил е в радиостанции "Свободна Европа" и "Гласът на Америка". Ето какво пише той за един разговор с Тейлър, човекът, който насочвал отношенията на американците с източноевропейската емиграция: "Разговорът ни бе стигнал до скарване, когато упрекнах Тейлър, че с тяхната едностранна подкрепа на Г.М. Димитров всъщност подкопават възможността за единение на емиграцията. Той трябва да е луд, след като американците вземат неговата страна, да търси ортаци за отпусканите му щедро долари... При необмисленото му предпочитане от американците, обаче те не могат да искат от нас да се наредим зад един "ноторен предател" (с. 192-193). Последните му думи накарали Тейлър да избухне и да забрани да говори така за Г.М. Димитров.
В отговор Попов му припомнил следния случай от американската история: "След завършване на гражданската война при президента Линкълн се явило лице, действало като шпионин в южните щати, и поискало своето възнаграждение. "Как си го представяте?" запитал го президентът. "Един медал" - отговорил шпионинът. Линкълн отворил касата и му казал: "Вземете колкото искате пари, но за такива услуги като вашите медал не се дава!"
"Та и вие - заключил Попов, - давайте на Г.М. Димитров колкото искате долари за "специалните" му услуги, но не принуждавате националната емиграция да приеме водачеството на платен ваш агент."
..."
Друг от важните според мен пропуски е много малко известното писмо на г-н Стефан Попов до царица Йоанна от 14 януари 1953 година, публикувано за първи път през 2004-а година от вестник СЕДЕМ и препечатано от Медияпул. Ще цитирам само част от финала на писмото, а пълният му текст може да се прочете тук и тук.
"...
Завършвам настоящето с надеждата, че то ще послужи поне за в бъдеще въпросите около възпитанието на българския Цар да бъдат третирани по начин, съответен на упованията на българския народ в него. За тази цел аз съм готов да понеса - казвайки истината, която Вие неужели тъй много обичате - съдбата на най-омразния Вам човек, която всеки случай предпочитам пред презрението, което Вие изглежда храните по начало към всеки българин. Изпълнявам без страх дълга си на български общественик, тъй както диктува неговото убеждение, а не неговият материален интерес. Не се опасявам, че сега към епитетите на "егоист, некоректен и невъзпитан човек" ще прибавите по този повод и други. Един обаче не ще можете да употребите: не ще можете да ме наречете подлец.
..."
И с един ден закъснение пожелавам много приятна и успешна седмица на всички приятели с прекрасното парче на Jazzmasters - "World In Action".
Следващ постинг
Предишен постинг
Защото всеки би се разграничил от шпионите и тайните агенти. Това се смята за мръсна работа, която някой трябва да свърши, а после ако може да се изпари някак, защото става неудобен при разни политически игри !Ти остави рибарите и разни стари истории, я виж какви усукани работи предлага Президента??? Мажоритарен вот с преференций?? 31 броя мандата(защото са толкова районите), или 63, може би 99?? Радикални реформи набързо скалъпени 1 г преди парламентарни избори са опасно нещо. На нас обикновените хора не ни става много ясно каква е кондиката?
цитирайЩе се сбием накрая, Вио. :) Като ти се чете толкова за мажоритарните умозаключения на Гоцислав - иди в duma.bg, чети си, и си бъди рахат. Тук по тая тема май ще ти бъде скучно, тъй като аз все още нямам стабилно мнение по този въпрос, и съм по-скоро противник на идеите за мажоритарен вот за народни представители.
цитирайпрестол (още по-точно от престолнина), но и това със стоте лица е готино...
сетих се за това как (един приятел-емигрант) ми разправяха за сдобиването от Гемето с апартамента под опашката на коня ... ама това са си битовизми (макар и свързани с жеста на Линкълн по свой си начин), а и за натрупаните от него средства от ам. служби (истина е - има бая имоти закупени с доларите...). Човещинка.
цитирайсетих се за това как (един приятел-емигрант) ми разправяха за сдобиването от Гемето с апартамента под опашката на коня ... ама това са си битовизми (макар и свързани с жеста на Линкълн по свой си начин), а и за натрупаните от него средства от ам. служби (истина е - има бая имоти закупени с доларите...). Човещинка.
Аз лично, като заклет републиканец, предпочитам "стоте лица", вместо престола.
За този апартамент - нищо лошо не виждам в това. Имал пари (долари) - купил си. Аз по-скоро се сещам за друго - Вера Мутафчиева е удостоена с честта "Стара планина" първа степен, при положение, че е била доносник на ДС, респ. на КГБ, като знаем възлите между двете братски организации. Тя, според теб, дали е чувала за тази случка с Линкълн, разказана от Стефан Попов? Според мен не е, и по-добре да си беше останала с рублите.
цитирайЗа този апартамент - нищо лошо не виждам в това. Имал пари (долари) - купил си. Аз по-скоро се сещам за друго - Вера Мутафчиева е удостоена с честта "Стара планина" първа степен, при положение, че е била доносник на ДС, респ. на КГБ, като знаем възлите между двете братски организации. Тя, според теб, дали е чувала за тази случка с Линкълн, разказана от Стефан Попов? Според мен не е, и по-добре да си беше останала с рублите.
върхове! Сигурно и горещото време благоприятства пълното омекване на мозъците...
Медии и общински чиновници (а скоро и кохортата изветрели "интелектуалци" ще се включи) правят подписки в защита на убиец (волен или неволен)!
Убитият е виновен, че е мъртъв!?
Какви са тези хора, беее??? Срамувам се, че са мои съграждани...
цитирайМедии и общински чиновници (а скоро и кохортата изветрели "интелектуалци" ще се включи) правят подписки в защита на убиец (волен или неволен)!
Убитият е виновен, че е мъртъв!?
Какви са тези хора, беее??? Срамувам се, че са мои съграждани...
Отношението ми към такива като него съм изразил тук:
http://templar.blog.bg/viewpost.php?id=198860
Иначе, да Стефан Попов "не мели" с гемето, нито с Дамян Велчев, нито с останалите съмнителни субекти в емиграция.
цитирайhttp://templar.blog.bg/viewpost.php?id=198860
Иначе, да Стефан Попов "не мели" с гемето, нито с Дамян Велчев, нито с останалите съмнителни субекти в емиграция.
Не е чак толкова "мръсен" :)) от днешна гледна точка.
Колкото до "меленето" - виждам, че изобщо не споменаваш царица Йоанна.
цитирайКолкото до "меленето" - виждам, че изобщо не споменаваш царица Йоанна.
Навремето прочетох в Седем писмото на Стефан Попов до ц. Йоанна. То е много добра противоотрова за всеки изкушен на поставя знак на равенство между благородство на духа и потеклото. Ц. Йоанна така и не приема вярата на съпруга и народа си. Но по-важно е, че възпитанието й цели безрамотно високомерие, алчност и себичност, чиито плодове берем сега.
Добре е че си дал линк към писмото, така че всеки който не го е чел да го направи.
цитирайДобре е че си дал линк към писмото, така че всеки който не го е чел да го направи.
По няколко причини:
1. Ще се изтълкува като жълтения и пикантерия и ще отклони вниманието от наистина важните неща за Попов
2. Писмото вече беше раздухвано неведнъж, и всъщност постигна ефекта от т.1. - за маса хора Попов стана и остана известен преди всичко, човекът, който е натрил носа на Йоанна и Симеон, което е нелепо, особено използвано като политически компромат на днешния ден - не ми се нрави, някак си "казионно десебарско" е :). Симеон се издъни достатъчно и няма нужда от Попов за да се мотивира несъстоятелността му.
3. Самия Попов в книгата пише, за обтегнатите си лични отношения с адютанта на царицата м-р Малчев, което ме кара да допусна, че позицията е в някаква степен едностранчива.
цитирай1. Ще се изтълкува като жълтения и пикантерия и ще отклони вниманието от наистина важните неща за Попов
2. Писмото вече беше раздухвано неведнъж, и всъщност постигна ефекта от т.1. - за маса хора Попов стана и остана известен преди всичко, човекът, който е натрил носа на Йоанна и Симеон, което е нелепо, особено използвано като политически компромат на днешния ден - не ми се нрави, някак си "казионно десебарско" е :). Симеон се издъни достатъчно и няма нужда от Попов за да се мотивира несъстоятелността му.
3. Самия Попов в книгата пише, за обтегнатите си лични отношения с адютанта на царицата м-р Малчев, което ме кара да допусна, че позицията е в някаква степен едностранчива.
историята с апартамента хич не е "имал пари - купил е", иначе нямаше да я споменавам. Там е, че той е излъгал един евреин като купил апартамента на безценица, а после - човекът си заминал за Израел (един емигрант евреин, лека му пръст, казваше ... за мой шок - благодарности към Димитров, че ги пуснал да си заминат - абе светът е пълен с интересни гл. точки). В тази нишка ще подкрепя думите на темплар в по-широк аспект - сред емиграните имаше голяма палитра от полит. възгледи.
Колкото до това дали човек е републиканец или не - това не влияе на етимологията на думите ;) Мен не ми правят впечатление лозунгите, а думите и мислите.
Темпар е напълно прав за жълтите ефекти - имат ги всички - само тези, които не живеят истински живот, а изкуствен са идеални.
Вера Мутафчиева определено знае много повече истории по пишещите тук - грозно и некоректно е да се говори зад гърба и. А докато не видя един неин донос (както примерно бяха извадени доноси на Алберт и други), ще считам всичко казано в този род за достойно и заслужаващо вниманието на Шок, Папарак и Уикенд.
цитирайКолкото до това дали човек е републиканец или не - това не влияе на етимологията на думите ;) Мен не ми правят впечатление лозунгите, а думите и мислите.
Темпар е напълно прав за жълтите ефекти - имат ги всички - само тези, които не живеят истински живот, а изкуствен са идеални.
Вера Мутафчиева определено знае много повече истории по пишещите тук - грозно и некоректно е да се говори зад гърба и. А докато не видя един неин донос (както примерно бяха извадени доноси на Алберт и други), ще считам всичко казано в този род за достойно и заслужаващо вниманието на Шок, Папарак и Уикенд.
11.
анонимен -
templar: #2. Писмото вече беше р...
24.06.2008 19:10
24.06.2008 19:10
templar: #2. Писмото вече беше раздухвано неведнъж, и всъщност постигна ефекта от т.1. - за маса хора Попов стана и остана известен преди всичко, човекът, който е натрил носа на Йоанна и Симеон, което е нелепо, особено използвано като политически компромат на днешния ден - не ми се нрави, някак си "казионно десебарско" е :). Симеон се издъни достатъчно и няма нужда от Попов за да се мотивира несъстоятелността му.#
съгласна!
luben: #Вера Мутафчиева определено знае много повече истории по пишещите тук - грозно и некоректно е да се говори зад гърба и. А докато не видя един неин донос (както примерно бяха извадени доноси на Алберт и други), ще считам всичко казано в този род за достойно и заслужаващо вниманието на Шок, Папарак и Уикенд.#
тя самата твърди, че е публична личност и значи приема да бъде обсъждана - именно за това се борила, да бъде обществен жалон. Освен това каза, че 5 пари не дава за мнението на обществото, сиреч презира го или поне го игнорира - тя, както и душеприказчика й, са все жертва на непрогледната простотия на "обикновените, злобни, гадни и завистливи българи", сал те с дълбоки "интелектуални" причини...
Само защото не ти допада един факт, можеш да не го гледаш в очите, но от това фактът няма да спре да те гледа. Само заради симпатиите ти към нея да поставиш работата на толкова хора под съмнение, не би било редно; освен това, доколкото познавам работата на Мария, няма да пише наизуст и има сериозно основание да пита що се мълчи толкова организирано - не става дума за публични екзекуции, Мутафчиева и Данаилов сами си ги направиха, става дума за назначения - като това на Филчев, Цонев, емигранта от Варна и т.н. Ама не само Ваньо да си каже, а и Петьо, и клуб Сенатор.
И една молба - опишете заслугите на Вера Мутафчиева и Г. Данаилов така, както ги виждате, но възможно максимално безпристрастно и без емоции. Молбата ми е добронамерена - допускам, че аз нещо съм пропуснала.
Екатерина
цитирайсъгласна!
luben: #Вера Мутафчиева определено знае много повече истории по пишещите тук - грозно и некоректно е да се говори зад гърба и. А докато не видя един неин донос (както примерно бяха извадени доноси на Алберт и други), ще считам всичко казано в този род за достойно и заслужаващо вниманието на Шок, Папарак и Уикенд.#
тя самата твърди, че е публична личност и значи приема да бъде обсъждана - именно за това се борила, да бъде обществен жалон. Освен това каза, че 5 пари не дава за мнението на обществото, сиреч презира го или поне го игнорира - тя, както и душеприказчика й, са все жертва на непрогледната простотия на "обикновените, злобни, гадни и завистливи българи", сал те с дълбоки "интелектуални" причини...
Само защото не ти допада един факт, можеш да не го гледаш в очите, но от това фактът няма да спре да те гледа. Само заради симпатиите ти към нея да поставиш работата на толкова хора под съмнение, не би било редно; освен това, доколкото познавам работата на Мария, няма да пише наизуст и има сериозно основание да пита що се мълчи толкова организирано - не става дума за публични екзекуции, Мутафчиева и Данаилов сами си ги направиха, става дума за назначения - като това на Филчев, Цонев, емигранта от Варна и т.н. Ама не само Ваньо да си каже, а и Петьо, и клуб Сенатор.
И една молба - опишете заслугите на Вера Мутафчиева и Г. Данаилов така, както ги виждате, но възможно максимално безпристрастно и без емоции. Молбата ми е добронамерена - допускам, че аз нещо съм пропуснала.
Екатерина
съм съгласен с думите "Само защото не ти допада един факт, можеш да не го гледаш в очите, но от това фактът няма да спре да те гледа." Просто ги гледаме от доста различни позиции. Не знам за коя Мария говориш - ала не мога да вържа назначението на Филчев с Мутафчиева и Данаилов - само да не се окаже, че те са го назначили...
От известно време се чудя (съвсем искрено - моя обяснете ми максимално безпристрастно и без емоции - има хиляди офицери на ДС и КГБ, имаше стотици / хиляди членове на ЦК, Политбюро, имаше хиляди офицери и други, които са разстрелвали, грабили и добронамерено пращали в лагери. Изведнъж ни дума за тях (или ... бе някой казал някога си нещо), а внезапно на дневен ред (и не спира) се оказва, че 2 души, на които не съм чел и ред и не съм чувал от тях добра дума за ком. строй - те са за оплюване, доносници и сладоледа на комунизма. Ако прочета 1000000 страници и обяснения, показване след разравяне на документи на всички правили мръсотии по ком. време и това е известно и на последния човек в България - ако след това решим да говорим за интелектуалци като Мутафчиева и Данаилов - с удоволствие. Иначе - нямам време да наваксвам пропуски тук и там. Пък и никой не е длъжен да харесва едни и същи хора, творби, да познава исторически трудове.
цитирайОт известно време се чудя (съвсем искрено - моя обяснете ми максимално безпристрастно и без емоции - има хиляди офицери на ДС и КГБ, имаше стотици / хиляди членове на ЦК, Политбюро, имаше хиляди офицери и други, които са разстрелвали, грабили и добронамерено пращали в лагери. Изведнъж ни дума за тях (или ... бе някой казал някога си нещо), а внезапно на дневен ред (и не спира) се оказва, че 2 души, на които не съм чел и ред и не съм чувал от тях добра дума за ком. строй - те са за оплюване, доносници и сладоледа на комунизма. Ако прочета 1000000 страници и обяснения, показване след разравяне на документи на всички правили мръсотии по ком. време и това е известно и на последния човек в България - ако след това решим да говорим за интелектуалци като Мутафчиева и Данаилов - с удоволствие. Иначе - нямам време да наваксвам пропуски тук и там. Пък и никой не е длъжен да харесва едни и същи хора, творби, да познава исторически трудове.
Много добра противоотрова, така е. Напълно съм съгласен с думите ти, само че "отровените" си остават отровени, без дори да го осъзнават. Справка - моят бивш единомишленик Темплар.
цитирай@ templar
Тоест, предпочел си да си представиш г-н Попов такъв, какъвто ти се харесва лично на теб. Да наричаш писмото му "жълтения" не ти прави чест. Обиждаш без никакво явно основание както него като автор на писмото, така и обикновената интелигентност на сума ти хора, които биха го прочели.
Какво значи "раздухвано"? Публикувано е всичко на всичко два пъти - веднъж в СЕДЕМ и веднъж в Медияпул. Почти неизвестно е. Освен това, като се има предвид съдържанието и духът на писмото му - за никакво "натриване" на носове не може и дума да става.
"Казионно десебарско" - този твой, извинявай, леко налудничав шаблон може да обиди някого. Издънването на Симеон, в крайна сметка не е нищо друго, освен пряко потвърждение на казаното от Стефан Попов в това писмо цели петдесет години по-рано.
Позицията на Попов ли намираш за "едностранчива"? Очевидно е, че е едностранчива позицията му. Той не е нито лицемерен суетник, нито фурнаджийска лопата, нито шизофреник.
@ luben
Любене, точно "имал пари - купил е" е съответната история с този апартамент. Каквото ще да си е купил, и от когото си ще да го е купил - хич не ми дреме, нито пък може да ни е тема на разговора тук. Имало "голяма палитра" от политически възгледи сред емигрантите - че кога това е било спорен въпрос, та ще става дума за подкрепяне и неподкрепяне?
За Вера Мутафчиева какво излиза от думите ти - че е била доносник на Шесто управление в продължение на близо двайсет години не е "грозно" и "некоректно", а е "грозно" и "некоректно" да се говори "зад гърба й"!? Къде по-точно го видя гърбът на Мутафчиева тук, наоколо? :)))) Мутафчиева е публична личност, и аз имам пълното право да я коментирам, без да ми идват разни, прощавай ме, сополанковци да ми обясняват кое било "грозно" и кое - "некоректно".
А ти като толкова искаш да видиш доносите й - обърни се към комисията, и виж, каквото искаш да видиш. Нали намериха нещо там, едно нейно писание в папката на "Комитата", на когото Гоце е бил консултант - обърни се към комисията, и поискай да го видиш. Няма да ти откажат, дори можеш и ксерокопие да си направиш и да си изнесеш от читалнята.
цитирайТоест, предпочел си да си представиш г-н Попов такъв, какъвто ти се харесва лично на теб. Да наричаш писмото му "жълтения" не ти прави чест. Обиждаш без никакво явно основание както него като автор на писмото, така и обикновената интелигентност на сума ти хора, които биха го прочели.
Какво значи "раздухвано"? Публикувано е всичко на всичко два пъти - веднъж в СЕДЕМ и веднъж в Медияпул. Почти неизвестно е. Освен това, като се има предвид съдържанието и духът на писмото му - за никакво "натриване" на носове не може и дума да става.
"Казионно десебарско" - този твой, извинявай, леко налудничав шаблон може да обиди някого. Издънването на Симеон, в крайна сметка не е нищо друго, освен пряко потвърждение на казаното от Стефан Попов в това писмо цели петдесет години по-рано.
Позицията на Попов ли намираш за "едностранчива"? Очевидно е, че е едностранчива позицията му. Той не е нито лицемерен суетник, нито фурнаджийска лопата, нито шизофреник.
@ luben
Любене, точно "имал пари - купил е" е съответната история с този апартамент. Каквото ще да си е купил, и от когото си ще да го е купил - хич не ми дреме, нито пък може да ни е тема на разговора тук. Имало "голяма палитра" от политически възгледи сред емигрантите - че кога това е било спорен въпрос, та ще става дума за подкрепяне и неподкрепяне?
За Вера Мутафчиева какво излиза от думите ти - че е била доносник на Шесто управление в продължение на близо двайсет години не е "грозно" и "некоректно", а е "грозно" и "некоректно" да се говори "зад гърба й"!? Къде по-точно го видя гърбът на Мутафчиева тук, наоколо? :)))) Мутафчиева е публична личност, и аз имам пълното право да я коментирам, без да ми идват разни, прощавай ме, сополанковци да ми обясняват кое било "грозно" и кое - "некоректно".
А ти като толкова искаш да видиш доносите й - обърни се към комисията, и виж, каквото искаш да видиш. Нали намериха нещо там, едно нейно писание в папката на "Комитата", на когото Гоце е бил консултант - обърни се към комисията, и поискай да го видиш. Няма да ти откажат, дори можеш и ксерокопие да си направиш и да си изнесеш от читалнята.
само не разбрах кои са сополанковците :) За другото - и 100 дена да ти обяснявам - няма да разбереш. Както нищо не схвана за любимецът ти Гемето. Като цяло точно това правят хората - коментират :)
цитирайНе знаех, че Гемето ми е "любимец".
За сополанковците - мисля си, че съм се изразил ясно и разбираемо. Така, че дори и малко дете ще ме разбере. Има, ако не знаеш, един много особен тип сополанковци, въобразяващи си, че могат съвсем необезпокоявано да обиждат събеседниците си, обяснявайки им как една или друга част от мнението им по разни публични въпроси е "грозна проява на некоректност". Много са неприятни, от мен да го знаеш. За сополанковците от този тип само тяхното собствено мнение е от значение.
Дай Боже, да не ти се случва да попадаш на такива.
цитирайЗа сополанковците - мисля си, че съм се изразил ясно и разбираемо. Така, че дори и малко дете ще ме разбере. Има, ако не знаеш, един много особен тип сополанковци, въобразяващи си, че могат съвсем необезпокоявано да обиждат събеседниците си, обяснявайки им как една или друга част от мнението им по разни публични въпроси е "грозна проява на некоректност". Много са неприятни, от мен да го знаеш. За сополанковците от този тип само тяхното собствено мнение е от значение.
Дай Боже, да не ти се случва да попадаш на такива.
Тази сутрин Коритаров прочете едно изказване на Ив.Гранитски:))) Той казал, че Илияна Йотова била по-мъжествена от Кр.Вигенин???? И пита още кое му е лявото на Вигенин?????:)))))Умраях от смях. Тези родни изкуфели политици започнаха някакво риалити-ток-шоу!!!!!
цитирай
18.
анонимен -
luben@От известно време се чудя ...
25.06.2008 16:00
25.06.2008 16:00
luben@От известно време се чудя (съвсем искрено - моя обяснете ми максимално безпристрастно и без емоции - има хиляди офицери на ДС и КГБ, имаше стотици / хиляди членове на ЦК, Политбюро, имаше хиляди офицери и други, които са разстрелвали, грабили и добронамерено пращали в лагери. Изведнъж ни дума за тях (или ... бе някой казал някога си нещо), а внезапно на дневен ред (и не спира) се оказва, че 2 души, на които не съм чел и ред и не съм чувал от тях добра дума за ком. строй - те са за оплюване, доносници и сладоледа на комунизма. Ако прочета 1000000 страници и обяснения, показване след разравяне на документи на всички правили мръсотии по ком. време и това е известно и на последния човек в България - ако след това решим да говорим за интелектуалци като Мутафчиева и Данаилов - с удоволствие. Иначе - нямам време да наваксвам пропуски тук и там. Пък и никой не е длъжен да харесва едни и същи хора, творби, да познава исторически трудове.
pwrvo, relativirash zloto. otgovornostta na ednite ne se otmenya s deyaniyata na drugi. Vse edno da sporim koy e po-golyam zlodey, Stalin ili Hitler i da gi sravnyavame po broya na izbitite. Neseriozno nyakak.
Chela swm edna kniga na Mutafchieva, gledala swm filmite na drugiya, i kakvo? Izliza, che sa si kupili razreshitelno za "disidenti"
osobeni zaslugi, obache, nito kwm svobodnoto obshtestvo v Bwlgariya, nito kwm duhovnoto izrastvane napokoleniyata, nyamat, vidi se
edinstvenoto, s koeto swm swglasna e, che pak dosieto na tozi i onzi stava paravan, no za tova otgovornost nosyat tezi, koito ne nasochvat debata i kwm partiyata-kwrmilnica i zakrilnica. Chiito interesi sa obslujvali i politicheskite donosnici
Ek
цитирайpwrvo, relativirash zloto. otgovornostta na ednite ne se otmenya s deyaniyata na drugi. Vse edno da sporim koy e po-golyam zlodey, Stalin ili Hitler i da gi sravnyavame po broya na izbitite. Neseriozno nyakak.
Chela swm edna kniga na Mutafchieva, gledala swm filmite na drugiya, i kakvo? Izliza, che sa si kupili razreshitelno za "disidenti"
osobeni zaslugi, obache, nito kwm svobodnoto obshtestvo v Bwlgariya, nito kwm duhovnoto izrastvane napokoleniyata, nyamat, vidi se
edinstvenoto, s koeto swm swglasna e, che pak dosieto na tozi i onzi stava paravan, no za tova otgovornost nosyat tezi, koito ne nasochvat debata i kwm partiyata-kwrmilnica i zakrilnica. Chiito interesi sa obslujvali i politicheskite donosnici
Ek
19.
анонимен -
за писмото на Стефан Попов:
- к...
25.06.2008 18:58
25.06.2008 18:58
за писмото на Стефан Попов:
- когато го прочетох, си помислих това, което казва dagma.
- но се съгласих с templar тук, защото не одобрих обслужването на конкретните политически нужди, в случая от страна на Седем (не от страна на ДСБ, защото ДСБ не е имала и няма "печатен орган"). Критиката ми е: полическа употреба от страна на Седем от онова време. Защото така се затлачва и олеква сериозната дискусия и сериозният поглед както върху Попов, така и върху казаното от него, а не на последно място не беше и сериозен аргумент срещу симо и ндсв("ама вижте още кога хората са го знаели какъв е", на което следва да се отговори: "не ми трябвше да прочета Попов, за да разбера и симо, и делата му, и партията му")
Екатерина
цитирай- когато го прочетох, си помислих това, което казва dagma.
- но се съгласих с templar тук, защото не одобрих обслужването на конкретните политически нужди, в случая от страна на Седем (не от страна на ДСБ, защото ДСБ не е имала и няма "печатен орган"). Критиката ми е: полическа употреба от страна на Седем от онова време. Защото така се затлачва и олеква сериозната дискусия и сериозният поглед както върху Попов, така и върху казаното от него, а не на последно място не беше и сериозен аргумент срещу симо и ндсв("ама вижте още кога хората са го знаели какъв е", на което следва да се отговори: "не ми трябвше да прочета Попов, за да разбера и симо, и делата му, и партията му")
Екатерина
20.
анонимен -
da se gotvi Lech Walesa
http...
25.06.2008 19:26
25.06.2008 19:26
da se gotvi Lech Walesa
http://ondemand-mp3.dradio.de/file/dradio/2008/06/25/dlf_20080625_1751_48238e69.mp3
цитирайhttp://ondemand-mp3.dradio.de/file/dradio/2008/06/25/dlf_20080625_1751_48238e69.mp3
Така наречената критика за "политическа употреба" на писмото е абсолютно несъстоятелна, според мен. Състоятелно би било освен това, ако си говорим за злоупотреба, а не просто за употреба. Опитай се и само да си представиш какво точно "не одобряваш" в конкретния случай - даването публичност на това поне за мен напълно неизвестно като съдържание писмо по онова време. Няма и политически коментари, съпътстващи писмото оттогава досега. На практика въпросната "политическа употреба" е един празен балон - то просто няма такава. Нещо повече - аз в лично качество съм благодарен на медиите, дали публичност на това писмо.
"Олеква сериозният поглед върху Попов" - не мисля така, съдейки по собствения си поглед. За мен Стефан Попов дори се издигна още по-нагоре, откакто прочетох онова, което е искал и е казал на царица Йоанна.
Поздрави.
цитирай"Олеква сериозният поглед върху Попов" - не мисля така, съдейки по собствения си поглед. За мен Стефан Попов дори се издигна още по-нагоре, откакто прочетох онова, което е искал и е казал на царица Йоанна.
Поздрави.
22.
анонимен -
Ган, прав си в упрека, че не назовах ...
25.06.2008 19:48
25.06.2008 19:48
Ган,
прав си в упрека, че не назовах нещата с имената. Да, подозирах в злоупотреба. Не употребих думата и както си доловил, съм търсела мек вариант поради претегляне на фактите, не съм го крила: защото от една страна, да, аз също научих за писмото му точно от този вестник и дано не е съм закъсняла с признаването на факта, да, помислих си това, което каза дагма, а и това, което казваш за смелостта, достойнството и ума на Попов, но от друга, не ме напускаше усещането за включването му в общата конкретна политическа кампания, което на мен ми се стори неприятно. Ако са знаели за съществуването на писмото, трябваше да го публикуват още по-рано и да го повторят и потретят и разнищят и направят и коментари, и дискусия, а не само еднократно споменаване по време на изборна кампания. Ако са знаели. А дали са, аз не мога да твърдя или оспоря. Но и не трябваше да мине така мимоходом нито писмото, нито поставените в него проблеми и отнасянето им към днешния ден.
Екатерина
цитирайправ си в упрека, че не назовах нещата с имената. Да, подозирах в злоупотреба. Не употребих думата и както си доловил, съм търсела мек вариант поради претегляне на фактите, не съм го крила: защото от една страна, да, аз също научих за писмото му точно от този вестник и дано не е съм закъсняла с признаването на факта, да, помислих си това, което каза дагма, а и това, което казваш за смелостта, достойнството и ума на Попов, но от друга, не ме напускаше усещането за включването му в общата конкретна политическа кампания, което на мен ми се стори неприятно. Ако са знаели за съществуването на писмото, трябваше да го публикуват още по-рано и да го повторят и потретят и разнищят и направят и коментари, и дискусия, а не само еднократно споменаване по време на изборна кампания. Ако са знаели. А дали са, аз не мога да твърдя или оспоря. Но и не трябваше да мине така мимоходом нито писмото, нито поставените в него проблеми и отнасянето им към днешния ден.
Екатерина
Вестник СЕДЕМ съществува горе-долу оттогава - пролетта или лятото на 2003-та, ако не се лъжа. Писмото на Попов е публикувано на 24 март 2004 в Медияпул, пада се сряда, следователно е било публикувано може би в същия ден, в който е излязло и в СЕДЕМ. Публикували са го веднага, след като са го намерили/получили. В края на март 2004 не е имало никаква изборна кампания, изборите бяха през лятото на следващата 2005-а година.
Освен това, на 30 май 2004 се създава ДСБ, тоест - чак цели два месеца след публикуването на писмото на Стефан Попов се създава ДСБ. Е, предвид тези факти, за каква политическа злоупотреба можем да си говорим ние тук? И от кого към кого, най-вече? Няма ДСБ към 24 март 2004-а. Няма и СДС към онзи момент, поне не и опозиционно настроено към царя и към НДСВ. Разбира се, че тезата за политическа употреба на писмото е спекулативна и несъстоятелна. Фактите по дати оттогава го показват най-ясно. След публикуването на писмото този въпрос не е повдиган публично от никого. Не е имало и никаква кампания, тъй като писмото не е препубликувано или дори коментирано от политически лица в другите медии. А ние тук си говорим за политическа злоупотреба само защото монархистът Темплар не харесва това писмо, и е склонен да си въобрази каквото си ще, въпреки, че по онова време, ако помня добре, беше току-що влязъл в казармата и беше практически вън от каквото и да било.
Спомни си ги нещата по дати, моля те, и ще видиш, че за никаква злоупотреба не може да става дума тук. Не се връзвай на такива "усещания", най-малкото защото фактите не са в тяхна подкрепа.
цитирайОсвен това, на 30 май 2004 се създава ДСБ, тоест - чак цели два месеца след публикуването на писмото на Стефан Попов се създава ДСБ. Е, предвид тези факти, за каква политическа злоупотреба можем да си говорим ние тук? И от кого към кого, най-вече? Няма ДСБ към 24 март 2004-а. Няма и СДС към онзи момент, поне не и опозиционно настроено към царя и към НДСВ. Разбира се, че тезата за политическа употреба на писмото е спекулативна и несъстоятелна. Фактите по дати оттогава го показват най-ясно. След публикуването на писмото този въпрос не е повдиган публично от никого. Не е имало и никаква кампания, тъй като писмото не е препубликувано или дори коментирано от политически лица в другите медии. А ние тук си говорим за политическа злоупотреба само защото монархистът Темплар не харесва това писмо, и е склонен да си въобрази каквото си ще, въпреки, че по онова време, ако помня добре, беше току-що влязъл в казармата и беше практически вън от каквото и да било.
Спомни си ги нещата по дати, моля те, и ще видиш, че за никаква злоупотреба не може да става дума тук. Не се връзвай на такива "усещания", най-малкото защото фактите не са в тяхна подкрепа.
24.
анонимен -
da, фактите не са в тяхна подкрепа. ...
25.06.2008 22:03
25.06.2008 22:03
da, фактите не са в тяхна подкрепа.
признавам, че не проверих датите и затова говорех за "усещания" като предварително признание, че не изнасям факти, а се поверих на спомени
писмото харесвам и съжалявам, че не се споменава и коментира, затова оставам на: #Но и не трябваше да мине така мимоходом нито писмото, нито поставените в него проблеми и отнасянето им към днешния ден.#
Екатерина
цитирайпризнавам, че не проверих датите и затова говорех за "усещания" като предварително признание, че не изнасям факти, а се поверих на спомени
писмото харесвам и съжалявам, че не се споменава и коментира, затова оставам на: #Но и не трябваше да мине така мимоходом нито писмото, нито поставените в него проблеми и отнасянето им към днешния ден.#
Екатерина
25.
анонимен -
да не остане неясно:
Ган, прав ...
25.06.2008 22:09
25.06.2008 22:09
да не остане неясно:
Ган, прав си, спомените ми са подменили 2004 и 2005, следователно #за политическа злоупотреба# не мога да говоря.
Екатерина
цитирайГан, прав си, спомените ми са подменили 2004 и 2005, следователно #за политическа злоупотреба# не мога да говоря.
Екатерина
26.
анонимен -
jup
25.06.2008 23:47
25.06.2008 23:47
уважаеми,предлагам да си го оттеглите.
твърде клюкарски ми звучи.
цитирайтвърде клюкарски ми звучи.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 25502
Блогрол
1. Smooth Jazz
2. Поетика
3. Darktales
4. Мария Николова
5. Михаела Смит
6. Невероятното
7. Библиотека
8. Тодор Моллов, за Саръ Салтък
9. Марин
10. upload.plunder.com
11. Паисий Светогорец
12. Логос БГ
13. Zamzar.com
14. За Асад
15. Алауитите в Сирия
16. Мутафчиев, за Саръ Салтък
17. Стара София в снимки
18. Last.fm/gantree
19. Southeast European Times
20. Kurdistan Regional Government
21. Kurdistan maps
22. The World at War
23. Middle East and Asia maps
24. Атлас
25. kurds vs assyrians
26. Music Uploader
27. astranet.org
28. Амин Маалуф, "Кръстоносните походи през погледа на арабите"
2. Поетика
3. Darktales
4. Мария Николова
5. Михаела Смит
6. Невероятното
7. Библиотека
8. Тодор Моллов, за Саръ Салтък
9. Марин
10. upload.plunder.com
11. Паисий Светогорец
12. Логос БГ
13. Zamzar.com
14. За Асад
15. Алауитите в Сирия
16. Мутафчиев, за Саръ Салтък
17. Стара София в снимки
18. Last.fm/gantree
19. Southeast European Times
20. Kurdistan Regional Government
21. Kurdistan maps
22. The World at War
23. Middle East and Asia maps
24. Атлас
25. kurds vs assyrians
26. Music Uploader
27. astranet.org
28. Амин Маалуф, "Кръстоносните походи през погледа на арабите"